تبیان، دستیار زندگی
اگر در حال برنامه ریزی برای جشن عروسی هستید و تمام احتمال های ممکن و راه های جایگزین هر اتفاقی را پیش بینی می کنید بهتر است در مورد وضعیت سلامتی تان هم خیلی دقیق باشید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کنیم که در روز عروسی مریض نشویم؟


اگر در حال برنامه ریزی برای جشن عروسی هستید و تمام احتمال‌های ممکن و راه‌های جایگزین هر اتفاقی را پیش‌بینی می‌کنید بهتر است در مورد وضعیت سلامتی‌تان هم خیلی دقیق باشید زیرا سرماخوردگی، آنفلوانزا، مسمومیت غذایی، میگرن، سندرم پیش‌ از قاعدگی و مشکلاتی از این دست می‌توانند عروسی رویایی شما را به بدترین فاجعه زندگی‌تان تبدیل کنند.

عروسی

1. سرماخوردگی و آنفلوانزا
قضیه سرماخوردگی و آنفلوانزا را جدی بگیرید زیرا اگر سرما بخورید دچار پف‌آلودگی و قرمزی و التهاب صورت می‌شوید و آبریزش شدیدی همراه‌تان خواهد بود و اینها با زیبایی یک عروس سازگار نیستند. به علاوه موقع گفتن بله به دلیل گلودرد و گرفتگی صدا کسی صدای‌تان را نمی‌شنود اگر هم خدای نکرده آنفلوانزا بگیرید از زور بدن درد نمی‌توانید به عروسی خودتان بروید پس در روزهای نزدیک عروسی هر وقت بدن‌تان تر شد سر ،گلو و بینی خود را بپوشانید.

این بیماری‌ها معمولا زمانی بر شما چیره می شوند که ورزش می‌کنید، از حمام بیرون می‌آید یا بعد از کلی پیاده‌روی با پنجره باز پشت فرمان می‌نشینید و اجازه می‌دهید جریان سرد هوا به سرتان بخورد. اگر در شهرهای گرمسیری تردد دارید و بعد از مدتی گشتن در هوای داغ بیرون و عرق ریختن وارد مرکز خرید یا رستورانی با دستگاه‌های سرمازای قوی می‌شوید قطعا سرما می‌خورید. حتما در این مواقع حوله یا ژاکتی همراه داشته باشید که روی سر و دوش‌تان بیاندازید. برای پیش‌گیری از انتقال ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا حتما قبل از این‌که دست‌تان را به چشم‌ها، بینی یا دهان‌تان بزنید آن را خوب با صابون بشویید و در ظروف مشترک با افراد غریبه یا بیمار چیزی نخورید.


2. میگرن
اگر به میگرن هستید، سعی کنید در روزهای قبل عروسی و خود عروسی تمام عوامل محرک دردهای‌‌تان را از خود دور نگاه دارید. مثلا غذاهای تند و تیز نخورید، مواد معطری که تحریک‌تان می‌کنند را استشمام نکنید یا از اطرافیان بخواهید عطرهای تند به خود نزنند؛ اگر نور اذیت‌تان می‌کند از نورپرداز بخواهید نورهای زننده و چشمک‌زن را در جشن منتشر نکند و همچنین هنگام عکاسی در باغ عینک آفتابی بزنید و در سایه بایستید و تنها هنگام ژست گرفتن عینک‌تان را بردارید. در روزهای قبل از عروسی خودتان را خسته و عصبی نکنید و هر روز ریلکسین و یوگا انجام دهید.

اگر به هر دلیلی در روز عروسی مسموم شدید راهی ندارید جز این‌که به درمان‌گاه بروید و سرم تزریق کنید و داروهای اورژانسی را بخورید تا وضعیت‌تان برای شب عروسی بهبود یابد

3. مسمومیت غذایی
اگر به هر دلیلی در روز عروسی مسموم شدید راهی ندارید جز این‌که به درمان‌گاه بروید و سرم تزریق کنید و داروهای اورژانسی را بخورید تا وضعیت‌تان برای شب عروسی بهبود یابد. برای پیش‌گیری از این وضع در روزهای قبل از عروسی به هیچ وجه از خوراکی‌های پاستوریزه نشده بیرون مثلا بستنی، آبمیوه یا غذای رستوران نخورید. حتی‌الامکان شیرهای استرلیزه بخورید تا مبادا فعالیت احتمالی میکروب‌های مسمومیت‌زای شیر پاستوریزه شما را مسموم کند. در خارج از خانه حتما آب معدنی بنوشید. تخم‌مرغ، ماهی و دسرهای تخم‌مرغی مثل موس، تیرامیسو، کیک خامه‌ای را هم فعلا مصرف نکنید.


4. سندروم پیش قاعدگی
بهتر است از چند ماه قبل از عروسی برای این مشکل به متخصص زنان و فوق تخصص غدد مراجعه کنید ممکن است یک بیماری زنانه یا مشکل هورمونی عامل این ناراحتی‌های شما باشد. اگر علت مشخصی برای سندروم‌تان پیدا نکردید بهتر است از پزشک قرص‌های مخصوصی بگیرید تا بتوانید تاریخ عادت‌تان را تنظیم کنید و به زمانی خارج از تاریخ عروسی و ماه عسل‌تان بیاندازید.


5. حساسیت
اگر به عطر، گرده گل، گرد و غبار، برخی غذاها، جنس پارچه یا مواد آرایشی حساسیت دارید حتما در روزهای قبل از عروسی از آن ماده حساسیت‌زا اجتناب کنید مثلا زینت‌آلات بدلی استفاده نکنید، آجیل یا هر ماده غذایی دیگری که به آن حساس هستید را نخورید، برای جلوگیری از واکنش‌های حساسیتی به گرد و غبار ماسک بزنید، اگر به زیپ یا جنس تور لباس حساسیت‌دارید پوششی نخی برای زیر لباس‌تان حاضر کنید و در صورت لزوم به کلینیک آلرژی مراجعه کنید که داروهای پیش‌گیرانه از واکنش‌های حساسیتی برای‌تان تجویز شود و بتوانید آنها را به موقع استفاده کنید.

برای اطلاع از طرح همسان گزینی تبیان اینجا کلیک کنید

بخش کلوب ازدواج تبیان

برگرفته از:نوعروس



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.