تبیان، دستیار زندگی
رویترز به نقل از منابع تجاری اعلام کرد ایران در حال دور زدن تحریم های غرب و مدیریت آن از طریق فروش ماهیانه صدها هزار تن نفت از طریق شرکت های مستقر در امارات است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوه ایران برای دور زدن تحریم ها از نگاه رویترز


رویترز به نقل از منابع تجاری اعلام کرد ایران در حال دور زدن تحریم‌های غرب و مدیریت آن از طریق فروش ماهیانه صدها هزار تن نفت از طریق شرکت‌های مستقر در امارات است.

تحریم ایران

منابع بازرگانی به رویترز اعلام کردند ایران در حال دور زدن تحریم‌های غرب و مدیریت فروش ماهیانه صدها هزار تن نفت از طریق شرکت‌های مستقر در امارات عربی متحده است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۲ ممنوعیت واردات، خرید و انتقال محصولات پتروشیمی ایران را اعلام کردند تا تهران را برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود تحت فشار گذارند و واشنگتن همچنین همپیمانان خود در سراسر جهان را تحت فشار قرار داد تا انتقال محصولات نفتی ایران را محدود کنند. چندین منبع بازرگانی مستقر در خاورمیانه همچنین گفته‌اند اما تهران از شیوه‌های مبتکرانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها بهره جسته است.

به گفته منابع بازرگانی فوق این راه‌های دور زدن شامل مواردی همچون انتقال کشتی به کشتی، تخلیه و بارگیری در بنادر دور، مخلوط کردن محصولات ایران با محصولات نفتی از دیگر منابع به منظور تغییر مختصات فیزیکی نقل و انتقال و فروش آنها با اسناد با اصالت عراقی است. نفت ایران بیشتر از بنادر مستقر در امارات عربی متحده و قطب سوخت‌گیری "فجیره"، ارائه می‌شود و از طریق شرکت‌های بازرگانی که بعنوان واسطه برای خریداران که ممکن است ندانند این محموله از ایران است، عمل می‌کنند.

این واسطه‌ها شرکت‌های کوچکی هستند که محصولات نفتی را زیر قیمت بازار در ازای یک حاشیه سود بیشتر می‌خرند. در صورتیکه شرکت‌های بزرگتر ممکن است در خطر افتادن در دام تنبیه آمریکا بیفتند و عملیات‌های بخش  بین‌المللی خود را به تهدید بیندازند.

بخش سیاست تبیان


منبع : الف