تبیان، دستیار زندگی
منابع خبری از اقدام اردن به اجرای حکم اعدام «ساجده الریشاوی» و ۲ تروریست دیگر خبر دادند. منابع اردنی روز گذشته اعلام کردند که ساجده الریشاوی را به همراه چند تروریست دیگر اعدام می کنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دیروز تروریست های داعش با انتشار تصاو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وحشیانه ترین آدمکشی داعش+تصاویر


منابع خبری از اقدام اردن به اجرای حکم اعدام «ساجده الریشاوی» و ۲ تروریست دیگر خبر دادند.
داعش

منابع اردنی روز گذشته اعلام کردند که ساجده الریشاوی را به همراه چند تروریست دیگر اعدام می کنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دیروز تروریست های داعش با انتشار تصاویری از سوزاندن خلبان اردنی به گروگان گرفته شده توسط خود خبر دادند.

این در حالی است که نیروی هوایی اردن در پاسخ به اعدام «معاذ کساسبه» حملات هوایی انتقامجویانه ای را علیه مراکز تجمع تروریست های تکفیری در استان رقه سوریه انجام داد. یک منبع امنیتی برجسته دولت اردن اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با همکاری ائتلاف بین المللی علیه داعش بامداد روز چهارشنبه (۱۶ بهمن) مواضع این گروه تروریستی را بمباران کردند.

این اقدامات احتمال رویارویی جدی داعش و اردن را تقویت می کند بویژه این که از چند وقت پیش این بحث مطرح بوده است که این گروه تکفیری قصد دارد پس از پر کردن انبارهای تسلیحاتی خود در مرز، از مرزهای جنوبی سوریه و به طور خاص از استان درعا، اردن را مورد حمله قرار دهد.

این اقدامات احتمال رویارویی جدی داعش و اردن را تقویت می کند

گفتنی است تصاویر منتشر شده از سوی داعش حاکی از سوزانده شدن «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی توسط تروریست ها است. شبکه العربیه با انتشار این خبر اعلام کرد این خلبان که ماه گذشته پس از ساقط شدن یک جنگنده اردنی توسط تروریست ها به گروگان گرفته شد، به صورت زنده سوزانده شده است. گفتنی است داعش برای آزادی این خلبان خواستار آزادی «ساجده الریشاوی» بمب گذار القاعده محکوم به اعدام در اردن شده بود.

شبکه العربیه همچنین در خبری دیگر گزارش داد که مقامات اردنی، خبر اعدام خلبان ربوده شده را به خانواده اش اطلاع داده اند. دو روز پیش دولت ژاپن در حالی خبر سر بریدن یک تبعه این کشور به وسیله گروه داعش را تائید کرد که پیش از آن اخباری از احتمال تبادل وی با ساجده الریشاوی تروریست زندانی در اردن منتشر شده بود. مذاکراتی برای آزادی خلبان اردنی نیز در جریان بود ولی این احتمال داده شده بود که خلبان اردنی پیش از این کشته شده باشد.

داعش
داعش
داعش
بخش سیاست تبیان

منبع : الف