تبیان، دستیار زندگی
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با تأکید بر اینکه برنامه موشکی ایران ماهیت کاملاً دفاعی دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی داند و در مورد آن حاضر به گفت وگو با هیچ طرف خارجی نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش عراقچی به سخنگوی کری


 عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با تأکید بر اینکه برنامه موشکی ایران ماهیت کاملاً دفاعی دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفت‌وگو با هیچ طرف خارجی نیست.

عراقچی

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا اظهار داشت: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین، که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته، در راستای رویکرد دراز مدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیر ساخت‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به ماهیت کاملاً علمی و اقتصادی این پرتاب گفت: ماهواره بر سفیر که این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است نیز به دست توانای متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع به منظور حضور در فضا با اهداف کاملاً صلح آمیز طراحی و ساخته شده است.

عراقچی در عین حال اضافه کرد: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفت‌وگو با هیچ طرف خارجی نیست. وی افزود: بدین لحاظ هیچگاه در چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با ۱+۵ چه در گذشته و چه در حال حاضر اجازه طرح و مذاکره در خصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.

برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی‌داند و در مورد آن حاضر به گفت‌وگو با هیچ طرف خارجی نیست

گفتنی است جنیفر ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در جمع خبرنگاران پرتاب ماهواره‌ «فجر» را به برنامه موشکی نظامی ایران مرتبط کرد و گفت «برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است.»

خانم ساکی بحث در خصوص برنامه موشکی ایران را ادامه داد و گفت «توانایی حمل کلاهک اتمی در موشک‌های ایران، پیش از این در مذاکرات مورد بحث قرار گرفته و باز هم مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.»

بخش سیاست تبیان

منبع : الف