تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور کشورمان گفت: تأمین معلمان باانگیزه و دارای ویژگی های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می دهند، ناچیز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قول روحانی برای معلمان با انگیزه


رئیس‌جمهور کشورمان گفت:‌ تأمین معلمان باانگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.
تأمین معلمان باانگیزه بر عهده دولت است/ از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس حمایت می‌کنیم

روحانی

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه و پس از بازدید از آموزشگاه شهید مدنی در ارتباط تصویری با مراکز 8 استان، گفت: 671 پروژه آموزش و پرورش با 3500 کلاس درس در سراسر کشور را به اذن پروردگار و با اظهار ارادت به پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و توجهات حضرت ولی عجر(عج) افتتاح می‌کنیم.
رئیس‌جمهور با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر گفت: طی سال بیش از 1600 طرح در حوزه آموزش و پرورش با بیش از 9 هزار کلاس درس افتتاح شده است که این امر نشان می‌دهد دولت و ملت در ایجاد فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش فعالیت بسزایی داشته‌اند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن قدردانی از همه خیرین مدرسه‌ساز که در امر مدرسه‌سازی سهیم هستند، گفت: همه عزیزان می‌دانند که فرزندان ایران و نسل‌های بعد هر کس تحت تأثیر آموزش‌ و پرورش این محیط‌ها قرار می‌گیرد در تمام ثوابش تا روز قیامت سهیم و شریک هستند و چه کاری بهتر از اینکه حسنه جاریه و دائمه برای خود کشور و ملت به جا می‌گذارد.
روحانی با بیان اینکه در دنیای امروز آموزش و پرورش موضوعی بسیار پیچیده است، اظهار امیدواری کرد: فرزندان کشور در محیطی بهتر و مطلوب‌تر به یادگیری و فراگیری علوم بپردازند و معلمان نیز در تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

دولت در همه امور از جمله در آموزش و پرورش همواره خواهان همراهی و مشارکت ملت بزرگ ایران بوده زیرا مردم در هر امری حضور داشته باشند به بهترین وجه موفق می‌شوند و دولت را نیز به توفیق می‌رسانند


رئیس‌جمهور گفت: خوشحالم که در آغاز سی و هفتمین سال حرکت انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش در کنار مردم این توفیقات را به دست آورده است و تبریک می‌گویم که می‌توانیم همه این توفیقات را با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و در مسیر امام(ره) و انقلاب انجام دهیم.
روحانی درباره حمایت دولت از مشارکت بخش خصوصی در توسعه مدارس، گفت: دولت در همه امور از جمله در آموزش و پرورش همواره خواهان همراهی و مشارکت ملت بزرگ ایران بوده زیرا مردم در هر امری حضور داشته باشند به بهترین وجه موفق می‌شوند و دولت را نیز به توفیق می‌رسانند.
رئیس‌جمهور گفت: از بخش خصوصی و بخش عمومی غیردولتی و همه خیرین برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره، تجهیز مدارس و تأمین نیازمندی‌های آموزش و پرورش دعوت می‌کنم.

روحانی همچنین از دو خیری که بدون هیچ توقعی آموزشگاه شهید مدنی را که ساختمانی نیمه کاره بود تکمیل کردند، قدردانی کرد و گفت: برای خیرین ما نام، نشان، مقام و خودنمایی مهم نیست، فقط آنها به کار خیر فکر می‌کنند و برای آن قدم پیش گذاشته‌اند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه از همه ملت می‌خواهم که در امر مهم و خیر مدرسه‌سازی سهیم باشند، اظهار داشت: دولت هر جا که نیاز باشد، زمین در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار خواهد داد و آنجا که لازم باشد، تسهیلات بانکی به آنها اختصاص خواهد داد.
روحانی گفت: تأمین معلمان با انگیزه و دارای ویژگی‌های لازم برای تربیت نسل بعدی بر عهده دولت است و دولت هر خدمتی که به معلمان کند، نسبت به آنچه آنان انجام می‌دهند، ناچیز است.

دولت هر جا که نیاز باشد، زمین در اختیار خیرین مدرسه‌ساز قرار خواهد داد و آنجا که لازم باشد، تسهیلات بانکی به آنها اختصاص خواهد داد


رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: معلمان و آموزش و پرورش بزرگترین رابطه و پل میان دولت و ملت هستند و مردم و دولت از همه معلمان خوب کشور سپاسگزار هستند.
وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله شهید مدنی، گفت: این شهید محراب، اسوه علم و تقوا بود و شخصیتی کم‌نظیر در جهاد و علم داشت و بنده در کنار درس اخلاق ایشان در نجف حضور داشتم.
وی گفت: در جامعه هر جا آثار حیات مادی و معنوی دیده می‌شود، نشان از تلاش و دلسوزی یک معلم دارد، در جامعه اگر اخلاق، ایثارگری و جهاد وجود دارد، قدم‌های اولیه آن را نوجوانان و جوانان در مدارس آموختند، آنها هم درس، هم مهارت زندگی و هم سبک شهروندی اسلامی را در مدارس و پای درس معلمان می‌آموزند که این امر بسیار مهم است.
روحانی پیش از این با افتتاح آموزشگاه شهید مدنی در منطقه یک تهران ، از دو کلاس درسی در این آموزشگاه نیز بازدید کرد و با معلمان این دو کلاس درباره مسایل آموزشی به گفت‌وگو نشست.

بخش سیاست تبیان

منبع : فارس