تبیان، دستیار زندگی
هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر درحالی آغاز می شود که مصاف مهم سپاهان و نفت تهران در آن قرار دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته نوزدهم، جدال های 6 امتیازی


هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی آغاز می‌شود که مصاف مهم سپاهان و نفت تهران در آن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار از روز چهارشنبه آغاز می‌شود.

سایپا و استقلال

* سایپا – استقلال

استقلال هفته گذشته سه امتیازی را بدست آورد که برایش شش امتیاز ارزش داشت. میزان اهمیت این امتیاز را می توان براحتی در نحوه خوشحالی قلعه‌نویی پس از گلزنی امید ابراهیمی دید و آنها با آن پیروزی دوباره به جمع مدعیان اصلی قهرمانی برگشتند و برای ادامه این روند محکوم به کسب هر سه امتیاز بازی با سایپا هستند. سایپایی که در سال‌های اخیر رقیب جدی ای برای استقلال نبوده و فصل گذشته استقلال با 13 بازیکن به مصاف این تیم رفت و با برتری یک بر صفر آنها را در کرج شکست داد و امسال هم آنها در یک بازی دراماتیک سه بر دو سایپا را بردند و اگر مشکل خاصی نباشد، طبیعتا کفه ترازو به نفع استقلال باید در این دیدار سنگین‌تر باشد.

در سوی دیگر این میدان سایپا قرار دارد که با جوانان کم نام و نشانش می‌خواهد از استقلال امتیاز بگیرد و جلالی هم در اظهاراتش به این اشاره کرده که تیمش با انگیزه زیادی به مصاف استقلال می‌رود و حریف دست و پا بسته‌ای برابر آبی‌های تهرانی نیست. انگیزه سایپایی‌ها شاید بتواند کار استقلال را سخت کند اما یک نکته در مورد استقلال به خودی خود مشکل ساز است. کنش‌ و واکنش قلعه نویی و کی‌روش براحتی می‌تواند تمرکز را از استقلال دور کند و اظهارات سرمربی استقلال بعد از برتری برابر سپاهان گواه خوبی بر این مدعاست. قلعه‌نویی بعد از برد برابر سایپا از بیت رهبری، صادق هدایت، مصدق، حسن روحانی و ... صحبت کرد و نشان داد که تمرکزش را تا حدی از دست داده است.

استقلال در این دیدار میلاد فخرالدینی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

مصاف رفت دو تیم با برتری سه بر دو استقلال به پایان رسید.

* پیکان – گسترش فولاد

وضعیت پیکان با وجود آمدن عبدالصمد مرفاوی به این تیم چندان تغییری پیدا نکرده و مساوی بدون گل آنها برابر نفت مسجد سلیمان ظاهرا امیدها را از پیکان در فصل جاری به یاس تبدیل کرده است. آنها این هفته باید به مصاف یک تیم تیم دیگر که در آستانه سقوط هست بروند. گسترش فولادی که بازی دو هیچ برده برابر سایپا را با شکست سه بر دوعوض کرد و یک قدم دیگر به لیگ یک نزدیک‌تر شد.

گسترشی‌ها اگر برابر پیکان شکست بخورند، به احتمال فراوان وارد بحران می‌شوند و به همین دلیل فراز کمالوند همه تلاشش را خواهد کرد تا تیمش سه امتیاز این دیدار را از پیکان بی انگیزه بگیرد و از همین روی می‌توان انتظار بازی تهاجمی‌ای از سوی گسترشی‌ها را در این دیدار داشت.

مصطفی اکرامی از گسترش فولاد و محمد نصرتی از پیکان محرومان این دیدار هستند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر گسترش فولاد به پایان رسید.

نفت تهران در این دیدار وحید امیری و علی قربانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. همچنین محمدرضا خلعتبری از سپاهان هم در این دیدار به دلیل مشابه غایب است

* سپاهان – نفت تهران

حساس‌ترین مصاف هفته نوزدهم را دو تیم سپاهان و نفت در اصفهان برگزار می‌کنند. دیداری که نتیجه‌اش برای سه تیم مدعی قهرمانی دیگر هم اهمیت زیادی دارد و شاید همین مسئله موجب بازی محتاطانه‌ای از سوی دو تیم شود. نفت هفته گذشته در ناباوری بازی برده را با استقلال خوزستان مساوی کرد و سپاهان هم نتوانست از پس استقلال بر آید و از این تیم شکست خورد. نفت برای حفظ صدر باید از این دیدار امتیاز بگیرد و سپاهان هم برای عقب نیافتادن از کورس قهرمانی نباید شکست بخورد. به همین دلیل احتمال یک بازی درگیرانه هم در این دیدار وجود دارد و کوچکترین اشتباه شاید به قیمت شکست یک تیم تمام شود.

نفت تهران در این دیدار وحید امیری و علی قربانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. همچنین محمدرضا خلعتبری از سپاهان هم در این دیدار به دلیل مشابه غایب است.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر صفر نفت تهران به پایان رسید.

* تابلو اعلانات هفته نوزدهم، گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

چهارشنبه 15 بهمن 1393

سایپا – استقلال-ساعت 15:30-انقلاب کرج

سپاهان - نفت تهران-ساعت 16-فولاد شهر

پیکان – گسترش فولاد-ساعت 15:30-دستگردی

پنجشنبه 16 بهمن 1393

نفت مسجد سلیمان – صبا-ساعت 15:30-شهید بهنام محمدی

راه آهن - ذوب آهن-ساعت 15:30-تختی

جمعه 17 بهمن 1393

پرسپولیس – ملوان-ساعت 17:05- آزادی

استقلال ‌خوزستان -فولاد‌ خوزستان-ساعت 17:15-غدیر اهواز

تراکتورسازی - پدیده خراسان-ساعت 16-یادگار امام

بخش ورزشی تبیان

منبع: ایسنا