تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از اجرای 3 طرح ویژه دانش آموزان استثنایی کشور از ابتدای سال آینده خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای 3 طرح ویژه دانش آموزان استثنایی

اجرای 3 طرح ویژه دانش آموزان استثنایی


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، از اجرای 3 طرح ویژه دانش آموزان استثنایی کشور از ابتدای سال آینده خبر داد.


مجید قدمی با اشاره به اجرای سه پروژه این سازمان در فرودین سال 94 ، اظهار کرد: سرویس ایاب و اذهاب رایگان، بیمه درمانی رایگان برای دانش آموزان استثنایی و حمایت ویژه از آموزش فراگیر معلمان، سه طرح مهم سازمان استثنایی آموزش و پرورش است که از فروردین سال 94 اجرا می شود.

وی افزود: اعتبار 3 میلیارد تومانی برای حمایت از آموزش فراگیر معلمان در نظر گرفته شده است تا کلاس های آموزشی برای معلمانی که دانش آموز دیر آموز در مدرسه عادی را تحت پوشش دارند، برگزار شود و یا کتاب های خودآموز برای این دسته از معلمان تهیه می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سالانه 30 تا 50 هزار دانش آموز دیرآموز وارد مدارس عادی می شوند، تصریح کرد: دانش آموزان دیرآموز یا مرزی شناسایی می شوند اما در آموزش و پرورش برای آنان کاری نمی شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سالانه 30 تا 50 هزار دانش آموز دیرآموز وارد مدارس عادی می شوند، تصریح کرد: دانش آموزان دیرآموز یا مرزی شناسایی می شوند اما در آموزش و پرورش برای آنان کاری نمی شود. قدمی تاکید کرد: با هماهنگی که با معاونت آموزش ابتدایی شده است با اعتباری که در نظر داریم به دانش آموزان دیرآموز و خانواده های آنان خدمات مشاوره ای ارائه می شود.

به گفته وی، برای اجرای هر طرح 3 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که 9 میلیارد تومان در مجموع برای عملی شدن این پروژه ها در نظر گرفته شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

بخش سفیران تبیان