تبیان، دستیار زندگی
نخستین نشست خبری سمپزیوم مجسمه سازی کیش صبح امروزبا حضورموسوی دبیر و رضایی مدیر روابط عمومی این سمپزیوم به همراه جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سمپزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش

نخستین نشست خبری سمپزیوم  مجسمه سازی کیش صبح امروزبا حضورموسوی دبیر و رضایی مدیر روابط عمومی این سمپزیوم به همراه جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

بخش هنری تبیان
سمپزیوم مجسمه سازی


دبیر سمپزیوم گفت:زیربنا فرهنگی در همه امور اگر وجود نداشته باشد ،اگر رشدی هم باشد آن رشد کاذب خواهد بود.وی افزود:مدیریت منطقه آزاد کیش از ابتدا که مدیریت این منطقه را بر عهده گرفتند اقدامات فرهنگی را از مهترین برنامه های خود دیدند از این رو پیشنهاداتی از سوی  مشاورین و متخصصین در حوزه های مختلف فرهنگی  مطرح گردید که برگزاری سمپزیوم مجسمه سازی از همین جهت است .
موسوی گفت:با توجه به زمینه مستعدی که در جزیره کیش با برگزاری دو جلسه هماهنگ گردید که تیم متخصصی تشکیل و پس از آن قرار بر این شد اولین سمپزیوم مجسمه سازی در ماه های بهمن و اسفند برگزار شود.
وی  گفت:به دلیل رطوبت بالای جزیره و خورندگی آهن پیشنهاد گردید از سنگ های تراولتن برای متریال مجمسمه سازان  استفاده شود.
موسوی به حضور هنرمندان در این سمپزیوم اشاره کرد و افزود:از هنرمندان زبده خارجی برای سمپزیوم دعوت شده است بنابر این 12 هنرمند از کشورهای مختلف به کیش می آیند.

با توجه به زمینه مستعدی که در جزیره کیش با برگزاری دو جلسه هماهنگ گردید که تیم متخصصی تشکیل و پس از آن قرار بر این شد اولین سمپزیوم مجسمه سازی در ماه های بهمن و اسفند برگزار شود.


وی همچنین درباره هنرمندان ایرانی گفت :در تاریخ 7 و8 دی ماه فراخوان عمومی داده شد و 77 هنرمند از کشورمان ثبت نام کردند که در نهایت 5 نفر انتخاب شدند.
دبیر نخستین سمپزیوم مجسمه سازی کیش افزود:تعداد17 نفر دستیار در این سمپزیوم هنرمندان  را کمک خواهند نمود.
موسوی گفت:نمایشگاه عکس و فیلمی هم به دلیل این که جزیره زیبای کیش به ساحل صخره ای مشهور است برگزار می گردد.
شایان ذکر است :اولین سمپزیوم  مجسمه سازی کیش از تاریخ 19 بهمن ماه به مدت 20 روز برگزار و به نفر اول تا سوم به ترتیب 7و 5و 3 هزار دلار و دیپلم افتخار اهدا می گردد.البته به همه شرکت کنندگان 3 هزار دلار بابت ورود به این سمپزیوم داده می شود.