تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نهمین المپیاد فرش دستباف میان دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی چهاردهم بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهمین المپیاد فرش دستباف در کرمانشاه برگزار می‌شود.

نهمین المپیاد فرش دستباف در کرمانشاه برگزار می‌شود


رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: نهمین المپیاد فرش دستباف میان دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی چهاردهم بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.


علیرضا چراغی با اشاره به اینکه نهمین المپیاد فرش در دو رشته بافت و طرح و نقش در کرمانشاه  برگزار می شود، اظهار داشت: در مرحله مقدماتی المپیاد دانش‌آموزی فرش دستباف 20 شرکت کننده حضور دارند که برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری که اسفند ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود راه می‌یابند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره اهداف المپیاد دانش‌آموزی فرش دستباف گفت: این المپیاد با اهدافی از جمله ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان، ارزیابی توان علمی دانش‌آموزی، شناسایی دانش‌آموزان مستعد در سطح استان و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری برگزار می‌شود.

این المپیاد با اهدافی از جمله ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و کسب مهارت‌های علمی دانش‌آموزان، ارزیابی توان علمی دانش‌آموزی، شناسایی دانش‌آموزان مستعد در سطح استان و ترویج فرهنگ فرش‌بافی به عنوان یک فعالیت هنری برگزار می‌شود.

چراغی با بیان اینکه این المپیاد در کمیته فرش دستباف استان مطرح شده است افزود: تصمیمات لازم در خصوص اجرای این المپیاد اتخاذ و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان ،اداره آموزش و پرورش استثنایی و هنرستان کار و دانش هندسی شهرستان کرمانشاه در روز چهاردهم بهمن ماه در دو رشته بافت و طرح و نقش برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تولید فرش در استان کرمانشاه از ابتدای امسال  10 درصد افزایش داشته است گفت: دستیابی به این آمار براساس بازرسی‌هایی است که از کارگاه‌های فرش‌بافی خانگی انجام شده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

بخش سفیران تبیان