تبیان، دستیار زندگی
اگر دین و فرهنگ یک خانواده و یک فرد از بین برود همه چیز آن از بین خواهد رفت و نابود کردن آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. هیچ چیز هم مانند خانواده و خود افراد نمی توانند با این فرهنگ دشمنان مقابله کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : محسن جندقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پسران عشوه گر!

اگر دین و فرهنگ یک خانواده و یک فرد از بین برود همه چیز آن از بین خواهد رفت و نابود کردن آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. هیچ چیز هم مانند خانواده و خود افراد نمی تواند با این فرهنگ دشمنان مقابله کند.

محسن جندقی - بخش اجتماعی تبیان
ارایش مردان

1. 405 سال پیش: حاکمان دیروز محکومان امروز شدند. مسلمانانی که 800 سال در آندلس (اسپانیای امروزی) حکومت می کردند و یکی از قوی ترین حاکمان اروپا محسوب می شدند در این سالها ذلت را پذیرفتند و از درون متلاشی شدند. تا آن زمان هیچ گاه کسی فکر نمی کرد که حکومت اسلامی که جلال و جبروت آن شهره خاص و عام بود اینگونه از بین برود. بسیاری از مسلمانان کشته شدند و بسیاری دیگر مجبور شدن دین مسیحیت را بپذیرند و خیلی های دیگر به کشورهای اجدادی خود بازگشتند. این قدرت چگونه پاشید؟ مهمترین عامل شکست مسلمانان در اندلس را می‌‏توان روى کار آوردن حاکمان و بسیارى از مردم به بى تقوایى و بى بند و بارى دانست. در تاریخ آمده است که فراگیر شدن فساد در سطح حاکمیت و جامعه، آنان را از توجه به صلاح و سلامت و پیشرفت جامعه باز داشت و حمیت و غیرت دینى را در آنها از بین برد و آنچه که برایشان اهمیت داشت، قدرت‏ طلبى و خوش گذرانى بود‌. در نتیجه، شهرها یکى پس از دیگرى از تحت‏ حکومت آنان خارج گردید و به تصرف دشمن درآمد‌. فساد در بین حکمرانان تا بدانجا پیش رفت که «معتصم بن صمادح‏» حاکم «المریه‏» عاشق دخترى مسیحى شد و به زور او را از پدرش گرفت و بر سر همین موضوع به جنگ و خون‏ریزى در میان مسلمانان دست زد. آن‌گاه که حاکمان به عیش و عشرت آشکار پرداختند، مردم بسیارى از پى آنان روانه گشتند و دشمن مسیحى با طرحى شیطانى، ضربه‌‏اى سخت‏ بر پیکر جامعه اسلامى اندلس وارد ساخت‌.  مسیحیان شمال، قراردادهایى را با حاکمان مسلمان بستند و طبق آن آزادانه به ایجاد تفریح گاه و مدرسه و انجام تجارت بین مسلمانان پرداختند؛ در مدارس خود به فرزندان مسلمان، افکار دینى مسیحیت را القا می‌‏کردند و با به گردش در آوردن دختران زیباروى مسیحى در تفریح گاه‌ها، جوانان مسلمان را به آنجا می‌‏کشاندند و با ترویج‏ خرید و فروش مشروبات الکلى، مردم مسلمان را از اعتقادات دینى خود دور می‌‏ساختند و به این طریق فساد را در تمام پیکره جامعه اسلامى رسوخ دادند و آن را از درون تهى کردند‌. بدین ترتیب بود که توان مقاومت را از آنان گرفتند. بر این اساس، اختلاف و فساد اخلاقى مهم‏ترین علل اضمحلال حاکمیت مسلمانان در اندلس ارزیابى می‌‏گردد .

شکوفایى علم در آن سرزمین، داستانهایى دارد و خودِ غربی ها نیز به آن معترفند. البته اکنون سعى مى‌کنند این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به‌کلّى پاک کنند

شیوه‏‌ى دیگر دشمن در این تهاجم فرهنگى رواج دادن انحرافات جنسى و ضعیف کردن مبانى اخلاقى مسلمانان بود که در نتیجۀ آن حکومت هشتصد سالۀ مسلمانان نابود شد. وقتى مسیحیان دریافتند که با جنگ رویارو نمی‌‏توان در برابر توان رزمى مسلمانان ایستاد، تصمیم گرفتند تا با گستردن دام فساد و فحشا و گسترش بی‌‏بند و بارى، نیروى محرکۀ حکومت مسلمانان را که همان ایمان جوانان بود، از کار بیندازند. آنان براى تفریح و خوش گذرانى جوانان مسلمان پارک‏هاى زیبایى ساختند و دختران دلرباى مسیحى را به آن پارک‏ها گسیل داشتند و از آنان به عنوان شیطان فسون‏گرى براى فریب جوانان غافل مسلمان بهره بردند. دختران مسیحى در پارک‏‌ها می‌‏گشتند و با طنّازى و عشوه‌‏گرى جوانان مسلمان را تحریک نموده، آنان را در گرداب شهوت غرق می‌‏کردند. در نتیجه جوانانى که تا چندى پیش، تفریح‌شان تمرین تیر اندازى و اسب سوارى و شمشیر زنى یا گفت و گوهاى علمى بود، به سوى این جایگاه‏‌هاى فساد و بی‌‏بند و بارى کشیده شدند. از سوى دیگر براى گمراه کردن جوانان مسلمان، کلوپ‏‌هاى شبانه‌‏ى مجلّلى آماده کردند که در آن‏ها دوشیزگان مسیحى به عنوان پیش خدمت از واردان پذیرایى می‌‏کردند. البته برنامه ریزان این توطئه براى انجام کامل هدف‏هاى شوم‌شان، این کلوپ‏‌ها را شبانه روزى کرده بودند و رایگان از جوانان مسلمان پذیرایى می‌‏کردند. حتى یکى از کشیشان با خرید انگورهاى شهر قُرطبه، شراب می‌‏ساخت و قسم یاد کرده بود که آن شراب‏ها را جز به دانشجویان مسلمان ندهد. رفته رفته مسلمانان در باتلاق فحشا و فساد، غوطه ور شدند و روحشان با گناه و آلودگی‌‏ها عجین گردید و پاکى و صفاى خود را از دست دادند. جوانانى که روزگارى براى آموختن اخلاق و تقوا و خود سازى بر یکدیگر پیشى می‌‏گرفتند و همواره در پى شهادت‏‌طلبى و پیش برد اسلام بودند اکنون همچون بیماران، دواى درد خود را در پارک‏ها و کلوپ‏هاى مستى و فساد و مى خوارگى و ابتذال می‌‏جستند. با این حال افرادى که شب و روز به خوش گذرانى و لذت‏هاى جنسى عادت کرده بودند، چگونه حاضر بودند این همه لذت‏ها را با جنگ و خون‏ریزى عوض کنند! در نتیجه آنان موافق هر گونه حکومتى بودند که مناسب حالشان باشد و وسایل مستى و می‌‏گسارى آنان را فراهم کند.

2. امروز: ماهواره، شبکه های اجتماعی، افزایش فزاینده فیلمهای غیراخلاقی، ترویج فرهنگ غربی، برجسته کردن و مهم جلوه دادن مسائل پوچ مانند مدلهای مختلف آرایش، مدهای لباس و ... کم کم اهمیت جلوه دادن مسائل مهم مانند دین، فرهنگ اسلامی و خانواده دقیقا همان روش 400 سال پیش آندلسیان است. اگر امروز را با 20 سال پیش مقایسه کنیم به نتایج عجیبی خواهیم رسید؛ آمار طلاق، سن ازدواج و بی بند و باری به شکل چشمگیری افزایش یافته است و راه های رسیدن فیلمها و اقلام فرهنگی غیر اخلاقی به دست جوانان و نوجوانان بسیار آسان شده است. مسائلی مانند خیانت و روابط نامشروع در حال عادی شدن است. به سختی ازدواج صورت می گیرد و تقریبا درصد قابل توجهی از جوانان روابط با نامحرم  در قبل از ازدواج را به راحتی پذیرفته اند. به غیر از دختران ما، پسران نیز به آرایش رو آورده اند و از اینکه ظاهر خود را شبیه دختران کنند، ابایی ندارند. اگر فکر کنیم مصرف مشروبات الکلی در بسیاری از خانواده ها نفوذ نکرده و در جشن های عمومی مانند عروسی ها و تولدها رواج ندارد خودمان را فریب داده ایم. یکی از دوستان که سالها در پرتغال زندگی کرده بود، وقتی به ایران بازگشت این تغییرها برایش شگفت انگیز بود. او می گفت که در پرتغال زنان و دختران فقط در جشن ها و اعیاد خود لباس رسمی می پوشند و کمی آرایش می کنند اما بسیار کمتر از آرایشی که دختران امروزی به صورت روزانه آرایش می کنند. جنون آرایش به پسران هم رسیده است . اکثر دختران پرتغال حتی ابرو بر نمی دارند و آرایشی بر صورت ندارند اما ایرانی ها حتی دماغ خود را به راحتی به تیغ جراحی می سپارند و آرایش کردن چیز عادی شده است. این دوست عزیز می گفت: در پرتغال سریالها و فیلمهای ملی و قهرمان پرور مورد توجه قرار می گیرد و اما در ایران هنوز حرص و طمع رسیدن به فیلمهای غیراخلاقی و دیدن سریالهایی که خیانت محور است وجود دارد. ظاهر دختران و پسران ایرانی و رفتار پدران و مادران از 10 سال پیش تا کنون خیلی فرق کرده است.

3. چند سال بعد: چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ چیزی که بسیار مشهود و قابل درک است اینکه دشمن فرهنگ را نشانه گرفته است. آنها برای تضعیف ما ادوات و لوازم آرایش را جایگزین ادوات نظامی کرده اند. کسی نمی تواند کتمان کند که دشمن به جای یک نظامی ایرانی، خانواده ایرانی را نشانه گرفته است. برخی از پسران ایرانی به جای اسلحه و تقویت روحیه مقاومت و مذهبی، لوازم آرایشی بر دست گرفته اند و دین و مذهب برای آنها اولویت چندم و مقطعی شده است. اگر دین و فرهنگ یک خانواده و یک فرد از بین برود همه چیز آن از بین خواهد رفت و نابود کردن آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود. هیچ چیز هم مانند خانواده و خود افراد نمی تواند با نفوذ فرهنگ غرب و دشمنان مقابله کند. وقت آن رسیده که کمی به خود بیاییم. مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرهنگی دولت به همین مساله اشاره می کنند و اعتقاد دارند که دولت قصد دارد همان فرمول 400 سال پیش آندلس را در ایران پیاده کند. آیت الله خامنه ای در این مورد می گویند: "روزگارى مسلمانان در جنوب اروپا و در اسپانیا تا جنوب فرانسه، کشورى اسلامى به‌وجود آوردند. این کشور مهد تمدّن شد و علم در اروپا از همان تمدّن اندلسىِ قرون اوّلیۀ اسلام شکوفا گردید.

جوانانى که روزگارى براى آموختن اخلاق و تقوا و خود سازى بر یکدیگر پیشى می‌‏گرفتند و همواره در پى شهادت‏‌طلبى و پیش برد اسلام بودند اکنون همچون بیماران، دواى درد خود را در پارک‏ها و کلوپ‏هاى مستى و فساد و مى خوارگى و ابتذال می‌‏جستند. با این حال افرادى که شب و روز به خوش گذرانى و لذت‏هاى جنسى عادت کرده بودند، چگونه حاضر بودند این همه لذت‏ها را با جنگ و خون‏ریزى عوض کنند!

شکوفایى علم در آن سرزمین، داستانهایى دارد و خودِ غربی ها نیز به آن معترفند. البته اکنون سعى مى‌کنند این ورق را از تاریخ علم حذف و نام مسلمانان را به‌کلّى پاک کنند؛ اما خودِ آنها، این تاریخ را ثبت کرده‌اند و البته در تواریخ ما هم ثبت شده است.اروپایی‌ها وقتى خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامى بلند مدّت کردند. آن روز صهیونیست ها نبودند؛ اما دشمنان اسلام و مراکز سیاسى، علیه اسلام فعّال بودند. آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزه‌هاى مختلف مسیحى، مذهبى یا سیاسى داشتند.یکى از کارها این بود که تاکستانهایى را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانى در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند!سیاست امروز، سیاست اندلسى کردن ایران است….امروز هم آنها همین کار را مى‌کنند. [6/12/1381]