تبیان، دستیار زندگی
در آیینی از تیم ریاضیات مدرسه فرزانگان برازجان، به عنوان یکی از سه تیم راه یافته کشور به المپیاد ریاضی جهانی هلند، تجلیل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم دانش آموزان دختر دشتستانی به المپیاد جهانی ریاضی هلند راه یافت.

تیم دانش آموزان دختر دشتستانی به المپیاد جهانی ریاضی هلند راه یافت


در آیینی از تیم ریاضیات مدرسه فرزانگان برازجان، به عنوان یکی از سه تیم راه یافته کشور به المپیاد ریاضی جهانی هلند، تجلیل شد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان بوشهر، از بین 63 تیم شرکت کننده در المپیاد ریاضی در مرحله مقدماتی استان بوشهر، هفت تیم از دشتستان به عنوان 20 تیم برتر ریاضیات استان بوشهر انتخاب شدند و از بین 20 تیم برگزیده استان بوشهر، 10 تیم به مرحله کشوری راه یافتند که در مرحله کشوری و با 421 تیم شرکت کننده به رقابت پرداختند و در نهایت 15 تیم در مرحله کشوری انتخاب و مشخص شدند.

تمامی پاسخ نامه های این 15 تیم برگزیده نیز در سطح کشوری ترجمه و جهت شرکت در مسابقات المپیاد ریاضی جهانی به کشور هلند ارسال شد. از بین پاسخنامه های ارسال شده به کشور هلند، سه تیم از کشورمان انتخاب و موفق به شرکت در مسابقات المپیاد جهانی ریاضی هلند شدند.

تیم چهار نفره ریاضی دشتستان، تنها تیم دختر در سطح کشور است و به همراه دو تیم پسر از استان اصفهان در مسابقات جهانی ریاضی هلند شرکت خواهند داشت.

لازم به ذکر است تیم چهار نفره ریاضی دشتستان، تنها تیم دختر در سطح کشور است و به همراه دو تیم پسر از استان اصفهان در مسابقات جهانی ریاضی هلند شرکت خواهند داشت.

دانش آموزان دشتستانی اسفندماه سال جاری برای شرکت در مسابقات جهانی المپیاد ریاضی هلند عازم این کشور می شوند.

المپیاد جهانی ریاضی، یکی از مسابقات جهانی ریاضی است که با هدف افزایش قدرت تفکر، یادگیری تکنیک های مدل سازی ریاضی، کارگروهی، تمرین نوشتن یافته های علمی و جمع بندی و ارائه مطالب در کشور هلند برگزار خواهد شد.


منبع:  وزارت آموزش و پرورش

بخش سفیران تبیان