تبیان، دستیار زندگی
اپن ملی‌پوشان تهران را به مقصد ژاپن ترك كردند اعضای تیم ملی والیبال ایران ساعت 10:50 صبح امروز (شنبه) برای حضور در مسابقات جهانی والیبال عازم كشور ژاپن شدند. 12 بازیكن تیم ملی والیبال و همراهان صبح امروز تهران را به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای حضور در مسابقات جهانی والیبال - ژاپن

ملی‌پوشان تهران را به مقصد ژاپن ترك كردند


اعضای تیم ملی والیبال ایران ساعت 10:50 صبح امروز (شنبه) برای حضور در مسابقات جهانی والیبال عازم كشور ژاپن شدند.

12 بازیكن تیم ملی والیبال و همراهان صبح امروز تهران را به مقصد امارات ترك كردند تا پس از توقفی 6 ساعته در ترانزیت فرودگاه دبی عازم هنگ كنگ شوند. ملی‌پوشان در هنگ كنگ نیز توقفی 3 ساعته خواهند داشت و پس از آن با پرواز توكیو عازم ژاپن می‌شوند. بر اساس برنامه, اعضای تیم ملی پس از حضور در توكیو از طریق مسیر زمینی عازم «ناگانو» شهر محل برگزاری مسابقات خود می‌شوند تا در فاصله پنج روز مانده به شروع این رقابت‌ها كاملا با شرایط آب و هوایی این شهر هماهنگ شده و مشكلی از بابت اختلاف ساعت فراوان ایران و ژاپن نداشته باشند؛ اما, گروه دوم كاروان والیبال ایران كه شامل عندلیب و منظمی به عنوان بازیكنان جانشین، شاه میری داور بین‌المللی، فرهادی فیزیوتراپ، ایوان آنالیزور و ایرج مظفری مربی تیم ملی هستند, در این سفر تیم ملی را همراهی نخواهند كرد و صبح روز یكشنبه تهران را به مقصد ژاپن ترك و به دیگران ملحق می‌شوند.

گفتنی است, تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها 26 آبان ماه به مصاف تیم ملی چك می‌رود.

در آستانه‌ی مسابقات جهانی والیبال ـ ژاپن؛

كاپیتان تیم ملی: حضور در این مسابقات برای ایران یك افتخار است

كاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: راهیابی و حضور تیم ملی در مسابقات جهانی ژاپن برای والیبال ایران یك افتخار محسوب می‌شود، به همین دلیل سعی می‌كنیم تا این افتخار با پایانی خوش همراه باشد.پیمان اكبری اظهار كرد: اگر بگوییم كه در مسابقات جهانی به دنبال نتیجه‌گیری و یا صعود از گروه خود هستیم در واقع اغراق كرده‌ایم. واقعیت آن است كه سطح والیبال حریفان گروهی ما بسیار بالاست و رویارویی با این تیم‌های بزرگ و مطرح نیازمند سال‌ها تجربه و حضور در میادین مختلف بین‌المللی است.وی افزود: تمامی حریفان ما در این پیكارها از كشورهای قدرتمند و صاحب سبك والیبال جهان محسوب می‌شوند. با این حال این مساله موجب نمی‌شود كه ما ناامید شده و دست از تلاش برداریم. این‌گونه نیست كه این مسابقات را دست كم بگیریم و یا خود را از پیش بازنده بدانیم. هدف مشترك تمامی اعضای تیم دفاع از اعتبار ایران است و ما تنها با هدف مبارزه و ارایه‌ی بازی‌های درخشان قدم به ژاپن می‌گذاریم. تمامی بازیكنان و مربیان برای رسیدن به این هدف مصمم بوده و قصد دارند تا با تمام قوا در برابر حریفان صف‌آرایی كنند.

اكبری تاكیدكرد: هر چند تداركات ما بیشتر برای حضور دربازی‌های آسیایی است اما، مسابقات جهانی را نیز به فال نیك گرفته و صرف نظر از هر نتیجه‌ای كه به دست آید برای ارایه‌ی نمایشی خوب و قابل قبول تلاش می‌كنیم.

وی درباره‌ی تمرینات تیم ملی گفت: آخرین مرحله اردوی تیم ملی بیشتر به مرور حركات تاكتیكی و تیمی اختصاص داشت و خوشبختانه ملی‌پوشان با روحیه و انگیزه بسیار بالایی در تمرینات حضور یافتند. بازیكنان از نظر جسمانی نیز در شرایط مناسبی قرار دارند و فكر نمی‌كنم كه از این نظر با مشكل خاصی روبرو شویم. امسال برای اولین بار تداركات بسیار خوبی داشتیم و اردوهای تیم ملی در فضایی آرام و قابل قبول برگزار شد. امیدوارم این رونددر سال‌های آینده نیز ادامه یافته و اردوهای تیم ملی همواره با امكانات مناسب برگزار شود. ما اگر به دنبال رقابت با تیم‌های بزرگ جهان هستیم باید برنامه‌ریزی بهتری داشته و از رویارویی با آن تیم‌ها هراسی نداشته باشیم.

اكبری افزود: شكست از تیم‌های بزرگ دنیا نه تنها نگران كننده نیست كه حتی سطح والیبال ایران را افزایش خواهد داد. دلسرد شدن از شكست و ناكامی تنها دلیل عقب ماندگی ورزش ما از سطح اول دنیاست و ما باید به این تفكرات غیر منطقی پایان دهیم.

كاپیتان تیم ملی والیبال خاطر نشان كرد: هدف اصلی ما درخشش و موفقیت در مسابقات آسیایی دوحه است. با توجه به این كه مردم از ما انتظار پیروزی در دوحه را دارند باید تمام تلاش خود را برای كسب مدال به كار گیریم. ملی‌پوشان نیز این مساله را به خوبی درك كرده و برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی ایران در آسیا آماده هستند. اگر به خوبی از توانایی‌های خود استفاده كرده و یك دل و صمیمی باشیم حتی می‌توانیم به مدال طلای آسیا نیز نظر داشته باشیم. با آمادگی بالایی كه بازیكنان دارند این هدف دور از دسترس نخواهد بود.