تبیان، دستیار زندگی
رمضان قادراف رییس جمهوری چچن سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی را به تلاش برای جذب جوانان روسیه به گروه های تروریستی از جمله گروه تروریستی و تکفیری داعش متهم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس داعش مامور سیا است


رمضان قادراف رییس جمهوری چچن سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی را به تلاش برای جذب جوانان روسیه به گروه های تروریستی از جمله گروه تروریستی و تکفیری داعش متهم کرد.

قادراف

قادراف روز شنبه در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد که در دیدار با کارکنان اداره بازرسی دفتر ریاست جمهوری و دولت چچن، مساله جذب جوانان روسیه به گروه های تروریستی را با آنها مورد بحث قرار داد.

در این دیدار که گروهی از بلاگرها از مناطق مختلف جمهوری چچن هم حضور داشتند، قادراف خاطرنشان کرد که در شبکه های اجتماعی عوامل سازمان های اطلاعاتی غربی با حساب های جعلی برای جذب جوانان روسیه به گروه داعش و گروه های تروریستی دیگر تلاش می کنند.

رییس جمهوری چچن همچنین تصریح کرد که کارکنان دفتر ریاست جمهوری چچن و بلاگرها برای مقابله با این گونه اقدامات تلاش می کنند.

قادراف همچنین در ادامه دیدار بر ادامه مبارزه خود و همقطارانش با تروریست های فعال در عراق و سوریه و سرکرده های آنها تاکید کرد.

رییس جمهوری چچن پیش تر هم به افشای فعالیت های پشت پرده عوامل اطلاعاتی غربی به ویژه آمریکا در قالب گروه داعش پرداخته بود.

قادراف همچنین در ادامه دیدار بر ادامه مبارزه خود و همقطارانش با تروریست های فعال در عراق و سوریه و سرکرده های آنها تاکید کرد

وی در این رابطه اعلام کرده بود که ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش مامور سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است و برای واشنگتن کار می کند

قادراف به خبرنگاران گفت: البغدادی باید نقاب خود را کنار بگذارد و اعتراف کند که مامور سیا است و به استخدام آمریکا درآمده است.

وی اضافه کرد: ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در عراق، البغدادی را به استخدام آمریکا درآورد.

قادراف با بیان این که این سرکرده تروریست ها باید اعتراف کند که مسلمانان را به قتل رسانده است گفت: البغدادی باید عذرخواهی کند تا افراد گمراه شده به کشورهای خود بازگردند و آنان هم به نوبه خود باید از ملت های خود عذرخواهی کنند تا توبه شان پذیرفته شود.

بخش سیاست تبیان

منبع: تابناک