تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان سمنان امروز در جمع پرشور و صمیمی مردم متدین و غیور دامغان با اشاره به ایمان ، همت و استعدادهای بالای انسانی مردم ایران تصریح کردند: با چنین پشتوانه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین روز از سفر استانی رهبر

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان سمنان امروز در جمع پرشور و صمیمی مردم متدین و غیور دامغان با اشاره به ایمان ، همت و استعدادهای بالای انسانی مردم ایران تصریح کردند: با چنین پشتوانه ای تمام آرمانهای والای انقلاب اسلامی از جمله عدالت اجتماعی و رفع تبعیض دست یافتنی و قابل تحقق است .

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آرمان برقراری عدالت اسلامی و عدالت اجتماعی که نظام جمهوری اسلامی ایران آن را برافراشته و درصدد تحقق آن است ، افزودند : برخی اینگونه القا می کنند که با وضعیت کنونی جهان و بی عدالتی های گسترده و همچنین وجود مفسدان اقتصادی و برخی تبعیض ها درداخل کشور امکان تحقق عدالت اجتماعی نیست ، اما همانگونه که بسیاری از آرمانهای به ظاهر دست نیافتنی اول انقلاب تحقق یافت این آرمان نیز با همت مردم به ویژه جوانان به انجام خواهد رسید.

ایشان خاطرنشان کردند : در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس که نظام‌اسلامی برای دسترسی به کمترین تجهیزات دفاعی از جانب قدرتهای بین المللی‌در مضیقه بود کسی تصور نمی کرد که روزی جوانان این مرز و بوم با توان ودانش خود دهها موشک و سلاح پیشرفته را در یک رزمایش شلیک کنند ،اما این‌آرزوی به ظاهر دست نیافتنی اکنون محقق شده است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به تهدیدهای قدرتهای سلطه گر درمقاطع مختلف بر ضد مردم ایران و حتی تهدید به حمله در سالهای قبل خاطرنشان کردند : در آن زمان بسیاری تصور نمی کردند که استکبار و در راس آن امریکا روزی در سیاست های خود در منطقه به ویژه بر ضد ملت ایران شکست‌بخورد اما امروز با شکست فضاحت آمیز سیاستهای امریکا در عراق ، فلسطین ، لبنان و افغانستان تهدیدهای امریکا در سطح بین المللی به عنوان تهدیدهای پوچ قملداد می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای شکست اخیر حزب وابسته به رئیس جمهور امریکا در انتخابات کنگره را به معنای عدم مقبولیت سیاستهای جنگ طلبانه امریکا درداخل این کشور ارزیابی و تاکید کردند : این مسئله یک حادثه صرفا داخلی امریکا نیست بلکه شکست سیاستهای جنگ طلبانه بوش در دنیا است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اعتراف دیر هنگام رئیس جمهور امریکا به این شکست تصریح کردند : از انجا که سیاستهای خصمانه و جنگ طلبانه واشنگتن همواره بر ضد ملت ایران بوده است این شکست در واقع پیروزی بارز و در سطح بین المللی ملت ایران در این مرحله سیاسی است.

ایشان همچنین با اشاره به تهاجم بی امان و ظالمانه صهیونیستهای غاصب به‌مردم بی دفاع فلسطین در غزه خاطرنشان کردند : رژیم صهیونیستی که ابهت نظامی پنجاه ساله خود را در جنگ 33 روزه لبنان و در مقابل یک گروه مومن و مجاهد و فاقد تجهیزات پیشرفته از دست داد اکنون درصدد انتقام ان‌شکست از مردم مظلوم فلسطین است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مذاکره و توافق سال گذشته برای خروج نظامیان صهیونیست از غزه تاکید کردند: جنایات روزانه صهیونیست های وحشی در غزه بار دیگر ثابت کرد که گفتگو با این رژیم غاصب هیچ فایده و عاقبتی‌ندارد.

مقام معظم رهبری با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشردر غرب افزودند: سکوت غرب به ویژه اروپا در قبال این ستم بزرگ نشان‌دهنده بی ارزش بودن جان کودکان ، زنان و مردان بی دفاع فلسطینی برای این‌مدعیان حقوق بشر است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشته پرافتخار شهر دامغان و چهره های نام اور این منطقه در عرصه های علمی‌،دینی‌، ادبی و سیاسی و تقدیم شهیدان گرانقدر در دوران دفاع مقدس از جمله شهید شاهچراغی و شهیدان مومنی افزودند: منطقه دامغان نسبت به گذشته پیشرفت فراوانی کرده اما به رغم برخورداری از استعدادهای انسانی و منابع طبیعی ارزشمند و بهره مندی از نعمت همجواری با کویر هنوز با مشکلات متعددی مواجه است که باید با برنامه ریزی و همت دولت ، مسئولان و مردم‌منطقه برطرف شوند.

ایشان با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ، مسئولان‌، خدمتگزاران ونوکران مردم هستند ، تصریح کردند: امروز دولت ، یک دولت با نشاط ، چابک ، فعال ، دلسوز، دلبسته به منافع و خواستهای مردمی و در وسط میدان و صحنه‌است و هر مقدار که امکانات کشور اقتضا کند ، برای حل مشکلات مردم اقدام خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی امام جمعه دامغان در سخنانی به نمایندگی از مردم این منطقه به حضرت آیت الله خامنه ای خیر مقدم گفت .

رهبر معظم انقلا‌ب اسلامی امروز همچنین با حضور در گلزار شهدای دامغان ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان این منطقه ادای احترام کردند .


لینک مطالب مرتبط:

رابطه با امریکا؛ آری یا نه!(2)

سرگرم کردن جوانان به چیزهایی که ...

بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌کند

عجب چیزهایی در نامه اعمال ماست!

رابطه با امریکا؛ آری یا نه!(1)

بیشترین چیزی که روی ذهن جوان اثر می‌کند

چه‌طور گناه، انسان را زمین‌گیر می‌کند؟

گزارش تصویری محفل انس با قرآن در حضور مقام معظم رهبری

دست جوان ، کارآمدتر از دست دیگران

فرمانده کل قوا:هر تهدید و یا تجاوزى ، براى متجاوز به شدت گران خواهد بود

رهبرمعظم انقلاب:اتهام بی توجهی اسلام به عقلانیت، مانند انكار كردن نور خورشید است