تبیان، دستیار زندگی
احسان روزبهانی تنها نماینده ایران در لیگ حرفه ای بوکس جهان موفق شد با پیروزی برابر حریفی از موریتانی در دیدار فینال، سهمیه المپیک ریو را به دست بیاورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سهمیه ایران برای المپیک ریو


احسان روزبهانی تنها نماینده ایران در لیگ حرفه‌ای بوکس جهان موفق شد با پیروزی برابر حریفی از موریتانی در دیدار فینال، سهمیه المپیک ریو را به دست بیاورد.

روزبهانی، بوکس

احسان روزبهانی بوکسور وزن 81 کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار فینال لیگ حرفه‌ای بوکس جهان مقابل نماینده موریتانی علاوه بر کسب کمربند طلایی موفق شد، اولین سهمیه ورزشکاران ایرانی برای المپیک ریو را بدست آورد.روزبهانی پیش از این حریفانی از ازبکستان و فرانسه را شکست داده بود و مقابل نماینده روسیه شکست خورده بود.لیگ حرفه‌ای بوکس جهان با حضور 8 بوکسور برتر جهان در هر وزن در کشور بلغارستان برگزار  می شود و روزبهانی قهرمان وزن 81 کیلوگرم  این دور شد.

غیرتمندی روزبهانی برای صعود به المپیک

سرمربی تیم ملی بوکس که همراه با احسان روزبهانی در بلغارستان حضور دارد، گفت: کاش مبارزه فینال روزبهانی که به کسب اولین سهمیه المپیک منجر شد، پخش تلویزیونی داشت. اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس پس از کسب نخستین سهمیه المپیک ریو توسط احسان روزبهانی گفت: مبارزه روزبهانی با نماینده موریتانی در سطح فنی بسیار بالایی انجام شد و نماینده ایران کار بزرگی انجام داد.وی همچنین تاکید کرد: بوکسور شایسته ایران با وجود مصدومیتی که از ناحیه بینی داشت، با غیرت ایرانی توانست 8 راند مبارزه سنگین را با پیروزی به پایان برساند.

لیگ حرفه‌ای بوکس جهان با حضور 8 بوکسور برتر جهان در هر وزن در کشور بلغارستان برگزار  می شود و روزبهانی قهرمان وزن 81 کیلوگرم  این دور شد

سرمربی تیم ملی ایران با تاکید براینکه این بهترین مبارزه ای بود که درسال‌های اخیر از احسان روزبهانی دیده است، افزود: ای کاش این مبارزه پخش زنده تلویزیونی داشت تا مردم عزیز ایران اسلامی شاهد درخشش روزبهانی بودند.

احدی با اشاره به اینکه مسئولان ورزش باید از این پس نگاه ویژه‌ای به روزبهانی داشته باشند، گفت: اگر حمایت‌های لازم از این بوکسور شایسته انجام شود، او توانایی کسب مدال در المپیک 2016 را دارد. همچنین باید تشکر ویژه‌ای از دکتر بهرامی مربی بدنساز احسان روزبهانی داشته باشم که سالهاست برای موفقیت این بوکسور تلاش می‌کند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر