تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار ارایه آموزش های فناورانه به دانش آموزان، آنان از یک شبکه مطمئن به رایانه متصل می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان به شبکه مطمئن رایانه ای متصل می شوند.

دانش آموزان به شبکه مطمئن رایانه ای متصل می شوند


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار ارایه آموزش های فناورانه به دانش آموزان، آنان از یک شبکه مطمئن به رایانه متصل می شوند.


حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: آشنایی و تسلط دانش آموزان به مبانی رایانه ای نشان می دهد که آموزش و پرورش در این عرصه خوب وارد شده و موفق عمل کرده است.

وی گفت: امسال ظرفیت راه اندازی 600 هزار رایانامه (ایمیل) دانش آموزی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دانش آموزان فراهم شد.

محمدیان افزود: وزارت آموزش و پرورش در ادامه فعالیت ها و برنامه های خود برای هوشمندسازی مدارس ، اکنون شرایطی را فراهم کرده که 140 هزار دانش آموز می توانند از رایانامه دانش آموزی استفاده کنندو این امکان اکنون برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم ایجاد شده است.

وزارت آموزش و پرورش در ادامه فعالیت ها و برنامه های خود برای هوشمندسازی مدارس ، اکنون شرایطی را فراهم کرده که 140 هزار دانش آموز می توانند از رایانامه دانش آموزی استفاده کنندو این امکان اکنون برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم ایجاد شده است.

وی یادآورشد: از آنجا که برخی معلمان قادر نیستند در محیط مجازی تدریس کرده و همپای دانش آموزان در آموزش های رایانه ای پیش بروند ما به دنبال این هستیم که معلمان را نیز تحت آموزش رایانه ای قرار دهیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: ارائه بسته های پشتیبان برای معلمان این امکان را فراهم می کند که معلمان با هر درسی که آموزش های آن مبتنی بر استفاده از رایانه است، تحت آموزش قرار گیرند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: تلاش براین است تا با آموزش دانش آموزان در زمینه مبانی رایانه ای، برخی دروس در محیط فناوری ارایه شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان