تبیان، دستیار زندگی
ارسلونا فرانك رایكارد: قصد دارم فصل تازه ای را تجربه كنم. فرانك رایكارد، مربی تیم فوتبال بارسلونا پس از گذشت یك هفته از اردوی تمرینی تیم و مسابقه دوستانه ای كه در سفر به آمریكا با تیم های فوتبال این كشور داشت، از نتایج به دست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفت و گو با سرمربی تیم فوتبال بارسلونا

فرانك رایكارد: قصد دارم فصل تازه ای را تجربه كنم.

فرانك رایكارد، مربی تیم فوتبال بارسلونا پس از گذشت یك هفته از اردوی تمرینی تیم و مسابقه دوستانه ای كه در سفر به آمریكا با تیم های فوتبال این كشور داشت، از نتایج به دست آمده ابراز امیدواری و خوشنودی كرد.

سرویس بین الملل خبرگزاری ورزش ایران مصاحبه ای  را از فرانك رایكارد سرمربی تیم فوتبال این باشگاه (ایپنا) به فارسی برگردانده است:

- چه برنامه ها و تغییراتی را برای تضمین پیروزی تیم ترتیب داده اید؟

رایكارد: با ورود بازیكنان جوان به تیم و سرمایه گذاری بر روی آنها، عقد قراردادی با یك ستاره بی نظیربرزیلی، یعنی رونالدینیو و بهره مندی از استعدادهای منحصر به فرد او، قصد دارم تا فصل تازه ای را تجربه كنم. استفاده از پتانسیل فوتبالیست هایی چون رونالدینیو، كلید پیروزی ما است برای آنچه كه سعی در ساختنش داریم.

- نظرتان راجع به تمرینات و بازی های دوستانه ای كه انجام دادید، چیست؟

رایكارد: از نحوه پیشرفت تمرینات هفته اخیر واقعاً راضی و خوشنود هستم. این تور نیز نتایج بسیارخوبی را برای تیم ما در بر خواهد داشت. همیشه گفته ام كه هر كسی برای رسیدن به اوج باید از صفر شروع كند. سفر به آمریكا عاقبت مشخص خواهد كرد كه ما به چه چیزهایی نیاز داریم.

- برای تقویت خط دفاع تیم ، چه تدابیری اندیشیده اید؟

رایكارد: به خوبی می دانیم كه مسئولین و مقامات باشگاه مدت هاست كه به دنبال بازیكنانی هستند كه بتوانند دفاع تیم را تقویت كنند. البته من هم همواره براین مساله تأكید داشته و دارم كه تحكیم دفاع تیم در ساختار آن و تضمین پیروزی تأثیر به سزایی دارد و موفقیت ما را تا حد زیادی تضمین می كند.

ناگفته نماند كه هوشمندی و درایت یك بازیكن نیز بسیار درخور توجه بوده و عامل مهمی تلقی می شود.

- حضور رونالدینیو در بارسا مصادف با جدایی ریكلمه بود ... ؟

رایكارد: با توجه به این مطلب كه رونی یك بازیكن غیرعضو اتحادیه اروپا به حساب می آمد و ما سهمیه استفاده از چهار بازیكن غیراروپایی را داشتیم، جمع بازیكنان خارجی ما به پنج می رسید كه در این صورت ما با مشكل جدی روبه رو می شدیم. در نتیجه طی نشست هایی كه با مسئولین باشگاه انجام دادیم ، به این نتیجه رسیدیم كه تنها یافتن راه مناسب كه منافع باشگاه را به خطر نیاندازد و بتواند ما را در از میان برداشتن این مشكل یاری كند، همین كار است. به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا ریكلمه را به طور قرضی در اختیار باشگاه دیگری قرار دهیم. او یكی از فوتبالیست های با استعداد و ماهر است.

روابط ما نیز بسیارعالی بود و از آنجایی كه به هیچ عنوان دلم نمی خواست  او یك سال دور از فوتبال باشد، این تصمیم را در مورد او گرفتم. فكر می كنم كه چنین اقدامی هم برای او و هم برای ما بهترین كار بود.

- نظرتان راجع به سرجیو چیست؟

رایكارد: به نظر من سرجیو گارسیا، فوتبالیست فوق العاده با استعدادی است ، اما فكر می كنم هنوز خیلی جوان و خام است. او باید چیزهای زیادی را تجربه كند. مطمئناً در آینده جزء بازیكنان كلیدی ما خواهد بود. اما فعلاً زود است! اگر با دقت بیشتری به تركیب اعضای  تیم بارسا نگاه كنید به طور حتم گفته های مرا تأیید خواهید كرد.

به عنوان یك مربی ترجیح می دهم كه سرجیو ، قبل از اینكه به عنوان یكی از اعضاء ثابت تیم  در آید ، به صورت قرضی در تیم فوتبال باشگاه دیگری به كسب تجربه بپردازد.

- و در آخر لوییس گارسیا و اوورمارس...

رایكارد: لوییس گارسیا، بازیكن قدرتمند و توانایی است كه می داند چگونه برای تیم كسب امتیاز كند. از اینكه با بازیكنی همچون او تمرین می كنم بسیار خوشحال هستم. او و مارك اوورمارس هر دو انتخاب های من در جناح چپ هستند كه نتیجه بسیارخوبی هم از این انتخاب گرفته ام.

لازم است به این نكته هم اشاره كنم كه " نانو" نیز جوان با استعداد و توانایی است كه می تواند روزی چون سرجیو گارسیا بدرخشد.