تبیان، دستیار زندگی
خوب فكر كنید، وجه تمایز شما چیست؟ در اولین برخورد با دیگران كدام یك از خصوصیات شما بر آنها تاثیر می گذارد؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كی گفته مرد باید زمخت باشه!؟


خوب فكر كنید، وجه تمایز شما چیست؟ در اولین برخورد با دیگران كدام یك از خصوصیات شما بر آنها تاثیر می‌گذارد؟ موهای سیخ‌سیخی‌ یا عینك بزرگ‌تان؟ خیر، منظورمان پوست صورت‌تان است. پوست مهم‌ترین عامل سلامت و خوش‌تیپی شماست. چه كسی گفته است حفاظت و رسیدگی به پوست تنها مختص زنان است و مردان نباید كاری به این كارها داشته باشند؟

مرد

همیشه تمیز

پوست مردان تقریبا 15درصد چرب‌تر و دارای منافذ بیشتری نسبت به پوست زنان است و طبیعتا بیشتر هم كثیف می‌شود، بنابراین فرقی نمی‌كند پوست شما چرب است یا خشك، باید هر روز آن را تمیز كنید. پوست را باید كامل و با حوصله تمیز كرد، زیرا هرچه منافذ پوست تمیزتر شوند، پوست سالم‌تر و شما خوش تیپ‌تر به نظر می‌رسید.

برای تمیز كردن پوست از محصولاتی استفاده كنید كه تا حد امكان حاوی مواد شیمیایی نباشند. از صابون‌های عطردار برای شستن پوست صورت‌تان استفاده نكنید، زیرا این نوع صابون‌ها حاوی مواد زبر و خشن هستند و پس از مصرف، لایه نازكی از مواد پاك‌كننده روی پوست باقی می‌ماند كه ممكن است باعث ایجاد حساسیت یا مسدود شدن منافذ پوست شود.

حتما از لیف برای تمیز كردن پوست استفاده كنید، زیرا لیف زدن باعث جدا شدن سلول‌های مرده از سطح پوست و نرم و لطیف شدن پوست (به خصوص پوست صورت) می‌شود. تصور نكنید چون مرد هستید حتما باید از لیف‌های خشن استفاده كنید، هدف تمیز كردن و لطافت بخشیدن به پوست است نه شخم زدن آن.

مرطوب نگه داشتن پوست امری ضروری است، بنابراین از محصولات طبیعی و بدون افزودنی‌های شیمیایی استفاده كنید. همیشه پس از اصلاح و شستشو از مرطوب‌كننده‌های ملایم برای مرطوب نگه داشتن پوست صورت و گردن استفاده كنید. از ویتامین E یا روغن آلوورا برای مرطوب كردن بیشتر پوست استفاده كنید. روغن آلوورا را می‌توانید به صورت مایع تهیه كنید یا به طور مستقیم روغن را روی پوست بریزید، این روش بهترین راه درمان تیرگی و گود افتادن پوست اطراف چشم است. فراموش نكنید همیشه این قسمت از پوست صورت را مرطوب نگه دارید، زیرا اولین محلی است كه نشانه‌های پیری در آن ظاهر می‌شوند.

هوای پوست‌تان را داشته باشید

با افزایش سن قابلیت ارتجاع پوست كاهش می‌یابد، استفاده از محصولات حاوی گلیكولیك یا اسیدهای هیدروكسی آلفا بهترین گزینه برای كمك به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست است. این اسیدها باعث كاهش قطر منفذهای پوست و جلوگیری از رشد موهای اضافی می‌شوند. این محصولات بسیار موثر و زود بازده هستند، دقت كنید هنگام خرید، محصولاتی را انتخاب كنید كه به نور حساسیت نداشته باشند.

مصرف ویتامین‌های C و E را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید، هیچ آیه قرآنی نیامده که شما حتما باید هر روز، آنهم صبحانه و شام و ناهار، برنج بخورید، با مصرف سبزیجات آب پز، به سلامتی بدنتان و به خصوص پوستتان کمک کنید

با پوست‌تان مهربان باشید

برای مراقبت از پوست باید به دو نكته مهم توجه كنید: الف) نوع پوست (چرب، خشك یا هر دو) ؛ ب) فصل و شرایط آب و هوایی. بنابراین باید قبل از خرید هر نوع محصول آرایشی و بهداشتی برای پوست، دقیقا نیازهای پوست‌تان را بشناسید تا بتوانید محصولات مناسب را انتخاب كنید.

از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید اجتناب كنید

آسیب‌های ناشی از نور خورشید منجر به تیری بیش از حد (ایجاد خال‌های قهوه‌ای رنگ) می‌شوند كه می‌تواند تبدیل به یك بیماری پوستی جدی شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از حد مجاز باعث ضخیم شدن و مشخص‌تر شدن هرچه بیشتر چین و چروك‌های پوست شود، بنابراین برای محافظت از پوست (به خصوص پوست صورت) در برابر نور خورشید از از SPFهای 15 به بالا استفاده كنید.

تناسب اندام خود را حفظ كنید

ورزش كردن باعث افزایش اكسیژن‌رسانی به بافت‌های پوست و در نتیجه شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

تغذیه مناسب داشته باشید

مصرف ویتامین‌های C و E را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید، هیچ آیه قرآنی نیامده که شما حتما باید هر روز، آنهم صبحانه و شام و ناهار، برنج بخورید، با مصرف سبزیجات آب پز، به سلامتی بدنتان و به خصوص پوستتان کمک کنید.

تعادل را رعایت كنید

افراط و تفریط همیشه نتایج منفی به دنبال دارد، از استعمال دخانیات، استرس و خستگی بیش از حد دوری كنید. این عوامل باعث پیری زودرس می‌شوند، زیرا با اخلال در خونرسانی به صورت باعث پیرتر به نظر رسیدن شما می‌شوند.

محمد صادق خسروی علیا

بخش زیبایی تبیان


مطالب مرتبط:

شما چقدر زیبایید

من با کلاسم و اروپا رفته

مدل های مختلف ته ریش برای مردان خوش تیپ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.