تبیان، دستیار زندگی
برای زیباتر ساختن چهره خود، همیشه ابروهایتان را به نسبت شکل صورت تان بردارید نه به توصیه دوستان و یا دنباله روی از مد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم ، چشم، دو اَبرو


برای زیباتر ساختن چهره خود، همیشه ابروهایتان را به نسبت شکل صورت تان بردارید نه به توصیه دوستان و یا دنباله روی از مد.

چشم و ابرو

اگر می خواهید چشمانتان شگفت انگیز نشان دهد یا آرایش چشم هایتان زیبا جلوه کند، ابرو نقش مکملی را برای زیبا نشان دادن چشم، بازی می کند. فرم ابرو، کم پشتی یا پر پشتی ابرو و رنگ ابرو در زیبایی چشمان نقش به سزایی دارد و در نهایت چشم و ابرو با هم، در زیبا ساختن چهره، نقش مهمی را ایفا می کنند. در این مقاله ما شما را در خوش نقش جلوه کردن ابروهایتان کمک می کنیم.


هم خوانی شکل صورت با مدل ابروها
ابروان شما مانند قابی برای چشمان شما هستند. اغراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو می تواند به ظاهر شما جلوه زیبا دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. اگر ابروی شما به شکل صورت تان نخورد، فرم صورت به هم می خورد و شکل آن تغییر می کند. پس اولین قدم این است که شکل چهره ی خود را بشناسید. بر اساس معیارهای تعریف شده زیبایی، برای هر صورتی، بهترین و بدترین شکل ابرو پیشنهاد شده است.
1- برای صورت کشیده بهترین شکل ابرو، ابروی صاف و افقی است و بدترین فرم ابرو، ابروی زاویه دار با ارتفاع بلند و دم کوتاه است؛
2- در مورد صورت های گرد بهترین فرم ابرو، ابروی زاویه دار با ارتفاع بلند و دم کوتاه است و بدترین ابرو، ابروی گرد است؛
3- بهترین ابرو برای صورت هایی که چهارگوش هستند، ابروی زاویه دار و منحنی با قوس تیز است؛
4- کسانی که صورت قلبی شکل یا گلابی شکل دارند بهتر است ابروی گرد را انتخاب کنند. بدترین فرم ابرو برای این افراد ابروی صاف و افقی است.
بر این اساس به شما توصیه می کنیم، برای زیباتر ساختن چهره خود، همیشه ابروهایتان را به نسبت شکل صورت تان بردارید نه به توصیه دوستان و یا دنباله روی از مد. بر اساس معیارهای زیبایی نقطه شروع ابرو، بلندترین نقطه ابرو و نقطه پایانی ابرو بر اساس موقعیت چشم ها تعیین می شود. برای پیدا کردن نقطه شروع ابرو، مدادی را در کنار بینی به صورت عمودی نگه دارید. نقطه تلاقی مداد با ابرو همان محل شروع ابروی شماست.

برای پیدا کردن بهترین محل برای بلندترین نقطه ابرو، مداد را کنار بینی به سمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید. حال مداد را طوری بگیرید که کنار بینی را به کنار خارجی چشم متصل کند. نقطه تلاقی به دست آمده با ابرو، دقیقاً بهترین نقطه پایانی ابروان شماست. اگر صورت را به طور کلی به شکل یک بیضی در نظر بگیرید و آن را با یک خط فرضی عمودی به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با خط افقی فرضی دیگری بیضی را به 4 قسمت مساوی تقسیم نمایید، در یک چهره متناسب، محل چشم ها روی خط افقی است.

حال خط افقی را به 5 قسمت مساوی تقسیم می کنیم با این کار اندازه طبیعی چشم ها مشخص خواهد شد به این ترتیب متوجه می شوید که فاصله بین دو چشم، برابر با یک چشم است. نیمه بالای چهره (بالای چشم ها) محل قرارگیری ابرو است. در یک چهره متناسب اگر از خط افقی تا پایین بیضی را به دو نیمه تقسیم کنیم نوک بینی باید بر روی این نقطه واقع شود. اگر خواستید چشمانتان درشت تر به نظر برسد فاصله ابروها را بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده می خواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیک باشند. با تمام این تفاسیر و قوانین، باید بگوییم که برخی از چهره ها با اینکه از این قوانین پیروی نمی کنند، زیبا هستند بنابراین، تا آنجا که خودتان از چهره خود راضی هستید، همان قانون شماست.

بهترین روش برای تقویت و رشد موی، ابرو و مژه استفاده از روغن های گیاهی می باشد. روغنی هایی مثل: روغن بادام، هفت مغز، مورد، رزماری، آمله، شتر مرغ، فندق، کرچک، سیاه دانه، کنجد، نارگیل و زیتون است

ابروهای زیبا و پر پشت
ابروها نقش به سزایی در زیبایی صورت و به خصوص چشم های ما دارند، یک ابرو زیبا می تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متأسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایش خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آن گونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. معمولا بین 6 تا 8 هفته طول می کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه حل های طبیعی شاید مطمئن ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این راه حل ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.


برای داشتن ابروهای زیبا، آنها را تقویت کنید.

بهترین روش برای تقویت و رشد موی، ابرو و مژه استفاده از روغن های گیاهی می باشد. روغنی هایی مثل: روغن بادام، هفت مغز، مورد، رزماری، آمله، شتر مرغ، فندق، کرچک، سیاه دانه، کنجد، نارگیل و زیتون است. در این بخش به منظور اختصار، خواص گیاهی برخی از آنان را مختصر بیان می کنیم.


روغن هفت مغز: روغن هفت مغز از ترکیب و تهیه هفت دانه روغنی که عبارتند از: بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه دانه، پسته، کنجد و کرچک که تک تک آنها از بهترین ها روغن های گیاهی تهیه شده و با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو، خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو، ابرو و مژه رسانده است.


روغن مورد: روغن مورد دارای ترکیبات متعددی است و در کل دارای خواص ضد قارچ (اعم از قارچ های بیماری زا و فرصت طلب) بوده و با مهار رشد و نمو این میکرو ارگانیسم ها از اثرات تخریبی آنها بر سطح پوست و پیاز مو جلوگیری می نماید.


روغن آمله: آمله، آملا و یا آملج همگی نام های میوه ای هستند که دارای مقادیر زیادی ویتامین ث بوده و شکلی شبیه آلو دارد. از میوه آمله روغنی تهیه می شود که هندی ها در تمامی مراسم های ویژه مذهبی خود برای تقویت موی سر و صورت استفاده می کنند و باعث تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت نیز می شود، در ایران قدیم و دوران صفویه نیز برای تقویت سبیل و ریش از روغن آمله استفاده می شد.


روغن کرچک: این گیاه با سابقه کهن، حاوی دانه های روغنی است که هنگام تهیه روغن 60 تا 70 درصد آن را تشکیل می دهند، روغن تهیه شده از دانه ها اشباع نشده بود و دارای خواص درمانی و زیبایی بی نظیری است. از این خواص درمانی باید به مواردی از جمله: تقویت مژه و ابرو، از بین برنده موخوره، تقویت و رشد مو، چین و چروک پوست، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا و مسکن درد مفاصل اشاره کرد.


روغن کنجد: روغن کنجد که از اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6 و ویتامین E تشکیل شده و معمولاً از دانه های کنجد که دانه های روغنی هستند تهیه می شود. روغن کنجد علاوه بر مصرف پخت و پز که فقط به آشپزخانه محدود می شود و در صنایع آرایشی و بهداشتی به خصوص برای تهیه انواع مرطوب، نرم کننده و ترمیم کننده پوست و مو کاربردهای فراوانی دارد.


چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟
همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولاً برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگ های تندتر استفاده کنید. اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کم رنگ یا پر رنگ کنید. تنوع رنگ، در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروهاست. اگر از رنگ پودری استفاده می کنید، هر دو یا سه بار انتخاب برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش می کند.
اصلاح کردن ابرو، تقویت ابرو، رنگ کردن ابرو و آرایش ابرو همه ی این موارد، در زیبایی ابروها بسیار موثر است. چشم و ابرو دو عضوی هستند که در زیبایی زنان نقش مهمی دارند. این عضو نیز همچون تمام زیبایی های زنان اگر در هر جایی جلوه گری کند، به مرور زیبایی خود را از دست می دهد. پس باید قدر زیبایی های خود را بدانیم و آن را در هر جا و مکانی عرضه نکنیم.

فرآوری: فریبا نوراله زاده

بخش زیبایی تبیان


منابع:
1- «چه فرم صورتی و چه مدل ابرویی» گروه اینترنتی پرشین وی
2- «ابروهای زیبا و پر پشت با راهکارهای خانگی» بیتوته
3- «بهترین روغن ها برای تقویت و رشد مو، ابرو و مژه» حکیم تهرانی
4- مد و زیبایی 

مطالب مرتبط:
آیا بادی به غبغبتان افتاده
چرا بعضی ها همه چی دارند
زیبای فراموش شده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.