تبیان، دستیار زندگی
در كنار سنت، شهر مدرن "پكن" را با محوریت كودكان به تصویرمی‌كشم مجید مجیدی" كارگردان ایرانی كه به چین سفر كرده است، در مراسمی كار ساخت فیلم مستندش را با موضوع "شهر پكن میزبان المپیك 2008" را آغاز كرد. به گزارش خبرگزاری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طی مراسمی در چین، مجید مجیدی: در كنار سنت، شهر مدرن "پكن" را با محوریت كودكان به تصویرمی‌كشم

مجید مجیدی" كارگردان ایرانی كه به چین سفر كرده است، در مراسمی كار ساخت فیلم مستندش را با موضوع "شهر پكن میزبان المپیك 2008" را آغاز كرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این مراسم که روز گذشته در یکی از سالن‌های اجتماعات "پارک فوچن" پکن برگزار شد، مجید مجیدی طی سخنانی اظهار امیدواری كرد، این حركت فرهنگی سرآغازی برای تولیدات مشترك سینمایی میان ایران و چین باشد.

همچنین طبق نمابر ارسالی اداره سمعی و بصری سازمان فرهنگ و ارتباطات، وی با بیان اینكه بخشی از اشتراكات دو كشور بویژه در زمینه فرهنگی، گفت: حضور میلیونها مسلمان در چین كه به طور مسالمت آمیز در كنار دیگر اقوام این كشور زندگی می‌كنند، ایران و چین را به یكدیگر پیوند داده است.

این كارگردان ایرانی، محور اصلی فیلم شهر پكن میزبان المپیك را " كودكان چینی " عنوان كرد و گفت: كودكان مظهر پاكی و صداقت هستند و امیدواریم ساخت این فیلم بتواند به استحكام هرچه بیشتر پیوندهای دوستی و عاطفی میان دو ملت ایران و چین كمك كند.

وی افزود: در این فیلم تلاش خواهم كرد، سنت ، تاریخ ، فرهنگ ، مدنیت و شهر مدرن پكن را با محوریت كودكان به مخاطبان معرفی كنم.

مجیدی همچنین از همكاریهای رایزنی فرهنگی سفارت ایران در چین و شهرداری پكن برای كمك به ساخت این فیلم قدردانی كرد.

در این مراسم، محمد جواد آقاجری " رایزن فرهنگی سفارت ایران در چین نیز در سخنانی با اشاره به پیشینه دو هزار ساله روابط دو كشور گفت: جاده ابریشم در طول تاریخ بستری مناسب برای مبادله کالا بین دو کشورمحسوب می‌شد و از این طریق نیز مبادله فکر و اندیشه و فرهنگ نیز صورت می گرفت که این روابط به مرور گسترش یافته واطمینان داریم كه ساخت این فیلم، به گسترش روابط دو كشور كمك خواهد كرد.

وی از مجیدی به عنوان كارگردانی كه در فیلم‌های خود به مفاهیم معنوی نیز توجه دارد، نام برد و گفت: متاسفانه امروز بشریت به دلیل غفلت از معنویت، مشكلات بسیاری را تحمل می‌كند.

آقاجری گفت: فیلم مستند "پكن میزبان المپیك حامل پیام صلح و دوستی می‌باشد كه نقطه تلاقی افكار ملتهای مختلف است.

در این مراسم خانم "وانگ" معاون اداره كل اطلاع رسانی شهرداری پكن نیز در سخنان كوتاهی، گفت: یقین داریم كه فیلم این كارگردان مشهور ایرانی، نشان‌دهنده زیبایی پكن و چین خواهد بود.

بنا بر این گزارش، مجید مجیدی قرار است ظرف دو هفته آینده، فیلم مستند خود درباره شهر پكن را تولید كند.

شهرداری پكن علاوه بر "مجید مجیدی " از چهار كارگردان دیگر جهان از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آمریکا و کره جنوبی برای ساخت فیلم مشابه دعوت كرده که کار تهیه و تدوین فیلم توسط کارگردان ایتالیایی به پایان رسیده است.

این فیلم‌ها كه به صورت 35 میلیمتری و به مدت پنج دقیقه خواهد بود، برای معرفی پكن در روزهای باقی مانده تا المپیك مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین لازم بذكر است، در ابتدای این مراسم ، آیاتی از سوره روم قرائت شد كه مورد توجه و استقبال حضار چینی که عموما غیر مسلمان بودند قرار گرفت و باعث طرح سوالات زیادی در باره قران و اسلام از سوی حضار در گفت‌وگو با رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی که در مراسم حضور داشت شد.

دراین مراسم شماری از شخصیت‌های فرهنگی چین و ایران حضور داشتند.