تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آینده کاری کارلوس کی روش گفت: «کارلوس کی روش تا پایان جام جهانی 2018 با ما قرارداد دارد، قرار است او هفته آینده به جلسه کمیته فنی بیاید و گزارش خود را در راستای عملکرد تیم ملی در کمیته فنی و توسعه مطرح کند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفاشیان : با کی روش ادامه می دهیم


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد آینده کاری کارلوس کی‌روش گفت: «کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی 2018 با ما قرارداد دارد، قرار است او هفته آینده به جلسه کمیته فنی بیاید و گزارش خود را در راستای عملکرد تیم ملی در کمیته فنی و توسعه مطرح کند.»
کی روش و کفاشیان

علی کفاشیان ادامه داد: «کی‌روش برای خود شروطی دارد و برای رسیدن به موفقیت ابزار می‌خواهد. گاهی ما با حداقل امکانات کار می‌کنیم، ما کار سختی داریم و در جام ملت‌های آسیا دیدید که تیم‌ها چقدر قوی و نزدیک به هم شدند. برنامه‌ریزی می‌کنیم و از دولت و جاهای دیگر کمک می‌گیریم تا از لحاظ منابع مالی نیازهایمان را تامین کنیم. اگر دلمان بسوزد و بخواهیم به موفقیت برسیم باید حمایت شویم. موفقیت تیم ملی خواست مردم است و باید با فراهم کردن برنامه‌های مورد نظر کادر فنی شرایطمان برای رسیدن به جام جهانی را فراهم کنیم.» کفاشیان تصریح کرد: «همکاری ما ادامه پیدا می‌کند، برنامه‌های کادر فنی در کمیته توسعه و فنی بررسی خواهد شد. شما می‌دانید تیم ما دگرگون شده و بازیکنان جوان زیادی در آن حاضر هستند، باید همکاری لازم به وجود بیاید تا شرایط تیم بهتر شود.» وی در مورد این‌که بین کی‌روش و مربیان ایرانی ارتباط خوبی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «مربیان ایرانی گذشت زیادی دارند و به خاطر تیم ملی همکاری لازم را با کی‌روش انجام می‌دهند. آن‌ها دور هم جمع می‌شوند و اختلافات را کنار می‌گذارند.» وی در مورد این‌که آیا کی‌روش هم گذشت خواهد کرد، اظهار داشت: «قطعا او هم گذشت می‌کند و تعامل خوبی خواهد داشت.» کفاشیان در مورد این‌که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم اعلام کرده دستمزد کی‌روش بالاست و قیمت او به ما نمی‌خورد، عنوان کرد: «قرارداد کی‌روش با فوتبال ایران بسته شده و نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.» وی در مورد این‌که آیا ممکن است فدراسیون فوتبال قرارداد کی‌روش را فسخ کند، عنوان کرد: «ما باید در این مدت هزینه‌ها را بررسی کنیم و ببینیم برای دستمزد کی‌روش و برنامه‌های تیم ملی آیا دولت ما را تضمین می‌کند یا نه و سپس در مورد تمدید همکاری وارد عمل شویم.» وی همچنین در مورد رای کنفدراسیون فوتبال آسیا به ضرر فوتبال ایران گفت: «چند سال قبل وقتی یک بازیکن ما با توجه به 2 اخطاره بودن در میدان حاضر شد نتیجه را 3- صفر کردند. باید تمام مسائل مربوط به این پرونده را بررسی کنیم و ببینیم که چه اتفاقی افتاده که رأی را به ما ندادند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با میزان رضایتش از عملکرد تیم ملی عنوان کرد: از عملکرد تیم ملی راضی هستم. با تدارکات کمی که داشتیم توانستیم بازی‌های خوبی انجام دهیم البته در بازی آخر وقتی وارد بحران شدیم بچه‌ها نتوانستند مدیریت بحران کرده و خود را در زمین پیدا کنند
شاید ایراد از ما بوده که این موضوع را به فیفا اطلاع ندادیم. باید بررسی دقیقی انجام دهیم تا به نتیجه برسیم چراکه بازیکنی که تست او مثبت شده نمی‌تواند چه در باشگاه و چه در تیم ملی فعالیت کند. اگر مدارک ما درست نبوده باشد این بازیکن باید در بازی بعدی برای تیمش به میدان برود. اما اگر عبدالزهرا به میدان نرود معلوم می‌شود که مدارک ما درست بوده است.» رئیس فدراسیون فوتبال ایران در رابطه با این‌که از پیگیری پرونده عبدالزهرا در آینده چه نفعی می‌برند، خاطرنشان کرد: «این مسئله نفع خاصی برای ما ندارد اما باید ببینیم بر چه اساسی این تصمیمات گرفته شده. اگر کار ما اشتباه بوده حداقل یک نکته جدید یاد می‌گیریم تا دیگر دچار این اشتباهات نشویم یا این‌که آن‌ها قانون را دور زدند، باز هم این مسئله برای ما تجربه خواهد شد.» رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با میزان رضایتش از عملکرد تیم ملی عنوان کرد: «از عملکرد تیم ملی راضی هستم. با تدارکات کمی که داشتیم توانستیم بازی‌های خوبی انجام دهیم البته در بازی آخر وقتی وارد بحران شدیم بچه‌ها نتوانستند مدیریت بحران کرده و خود را در زمین پیدا کنند. وقتی که بازیکنان خودشان را در زمین پیدا کردند خیلی زود گل تساوی را خوردیم. اخراج مهرداد پولادی به نوعی تیم را دچار بحران کرد. اگر برنامه‌ریزی خوبی می‌کردیم می‌شد در آن شرایط از لحاظ بحرانی تیم را بهتر اداره کرد؛ البته بعد از اخراج پولادی فشار حریف خیلی زیاد شد و ما گل بعدی را دریافت کردیم. در کل عملکرد تیم ملی خوب بود و در بازگشت تیم ملی به استقبال کاروان می‌روم.»

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز