تبیان، دستیار زندگی
هستند پوریا پورسرخ بازیگر نقش رضا در «روز سوم» گفت: تعجب می‌كنم كه یك قصه به این طراوت و زیبایی چرا از اول جنگ تا الان ساخته نشده است. البته این شانس ما بود. چون همه نقش‌ها در این فیلم اول هستند. پوریا پورسرخ در گفت‌وگو با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پورسرخ: همه نقش‌ها در «روز سوم» اول هستند

پوریا پورسرخ بازیگر نقش رضا در «روز سوم» گفت: تعجب می‌كنم كه یك قصه به این طراوت و زیبایی چرا از اول جنگ تا الان ساخته نشده است. البته این شانس ما بود. چون همه نقش‌ها در این فیلم اول هستند.

پوریا پورسرخ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: اوایل كار «صاحبدلان» بودیم كه آقای لطیفی از قصه‌ای تعریف كردند كه در جنوب كشور روی داده و بر اساس یك داستان واقعی نوشته شده است. در حد دو سه خط كه همانروز آقای لطیفی تعریف كردند، آن قدر جذابیت داشت كه ایفای نقش كردن در آن پروژه یك آرزو برایم شد. خدا را شكر بین انتخاب‌های زیادی كه بود این نقش به من رسید.به نظر من داستان خیلی قشنگی دارد، همه چیز در آن هست. عشق خانواده، عشق به وطن، ناموس پرستی و غیرتی كه همیشه از آن دم می زنیم كه ایرانیان به خصوص جنوبی‌ها دارند. این فیلم‌نامه این‌ها را به علاوه با یك قصه و طرح نو داشت.وی در خصوص نقش خود گفت: یكی از برجستگی‌های این فیلمنامه كه آقای لطیفی دارد به آن می‌پردازد این است كه همه نقش‌ها نقش اول هستند. امیدوارم خدا كه تا الآن به ما كمك كرده تا آخرش هم كمك كند.

پورسرخ در مورد فیلم «روز سوم» اظهار داشت: این فیلم جنگ محور نیست. این را صادقانه عرض كنم. وقتی كه اینجا آمدم و با دوستان صحبت كردیم. به حرف هم سخت است كه چی گذشت. این فیلم واقع‌بینانه است. فكر می‌كنم خدا خیلی من دوست داشت كه تو این مجموعه آمدم. ما چند روز زودتر آمدیم. فكر می‌كنم داره معنای زندگی كردن برایم تغییر پیدا می‌كند.وی كه متولد 1356 است در پاسخ به این سوال كه چقدر سعی كرده به نقش خود نزدیك شود، گفت: من اول از همه صادقانه از خدا كمك می‌گیرم. اعضای گروه طوری برنامه‌ریزی كردند كه ما بتوانیم با قهرمان آن موقع صحبت كنیم و حس و حال را به دست آوریم. یك سری از فیلم‌های مستند آن دوران را آقای جلالی زحمت كشیدند و ما دیدیم. تعدادی از رمان‌های برجسته جنگ را خواندیم.بازیگر فیلم «روز سوم» ادامه داد: جذابیت این نقش در این كار واقعا برای من چیز دیگری بود. نقش بسیار دوست داشتنی است.

وی در پاسخ به این سؤال كه چقدر فیلم «روز سوم» خواهد توانست مخاطبان را جذب كند، گفت: مسئله مخاطب یك بحث است. مسئله محترم بودن كار بحثی دیگر است. مطمئن هستم آقای لطیفی به كارش خیلی احترام می‌گذارد. به خاطر اینكه به مخاطب آن احترام می‌گذارد و انشاءالله این فیلم حق مطلب را ادا كند.


لینک :

گفت و گو با باران کوثری