تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به‌غیر از مدارس شهر کرمانشاه، سایر مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه از توزیع شیر استریل برخوردار می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیر رایگان در مدارس مناطق محروم استان کرمانشاه‌ توزیع می‌شود.

شیر رایگان در مدارس مناطق محروم استان کرمانشاه‌ توزیع می‌شود


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به‌غیر از مدارس شهر کرمانشاه، سایر مدارس شهری و روستایی استان کرمانشاه از توزیع شیر استریل برخوردار می‌شوند.


سلیمان محبی اظهار داشت: از آنجایی که در استان کرمانشاه شیر استریل پاکتی تولید نمی‌شود برای برخورداری مدارس محروم و صعب‌العبور استان، شیر استریل پاکتی 200سی سی از شرکت‌های پگاه همدان و صنایع لبنی اراک تامین می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیرامون توزیع شیر در مدارس شهری کرمانشاه بیان کرد: مدارس شهری ناحیه یک کرمانشاه از شیر پاستوریزه لیوانی شرکت کالبر ایلام زاگرس، مدارس شهری ناحیه دو از شیر مانیزان و مدارس شهری ناحیه سه نیز از شیر پاستوریزه لیوانی بیستون بهره‌مند می‌شوند.

محبی جامعه هدف دانش‌آموزان استان را در بحث توزیع شیر 265هزار نفر اعلام و عنوان کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر و کارکنان مدارس دولتی و غیردولتی دوره‌های اول و دوم ابتدایی با تعداد 176هزار و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول با 53هزار و 500 نفر بیشترین تعداد این جامعه را  تشکیل داده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دو هزار و 100 دانش‌آموز در خوابگاه‌های شبانه روزی دوره متوسطه دوم، 10 هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی‌ که در مدارس مشمول طرح شیر رایگان هم شیفت و همراه دانش‌آموزان این مدارس تحصیل می‌کنند، از توزیع شیر رایگان برخوردار هستند.

محبی جامعه هدف دانش‌آموزان استان را در بحث توزیع شیر 265هزار نفر اعلام و عنوان کرد: دانش‌آموزان دختر و پسر و کارکنان مدارس دولتی و غیردولتی دوره‌های اول و دوم ابتدایی با تعداد 176هزار و دانش‌آموزان دوره متوسطه اول با 53هزار و 500 نفر بیشترین تعداد این جامعه را تشکیل داده اند.

محبی تعداد یک هزار و 500 کودک بی‌سرپرست تحت پوشش مراکز شبانه‌روزی و 21هزار و 400 نفر از کارکنان واحدهای آموزشی شیر را از دیگر افراد تحت پوشش طرح توزیع شیر بیان کرد.

وی افزود: مدارس شهری نواحی سه گانه شهر کرمانشاه شیر پاستوریزه لیوانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و تاکنون بین 23 تا 30 نوبت شیر رایگان در این مدارس توزیع شده است اما مدارس شهری و روستایی جامعه هدف سایر مناطق استان از شیر استریل پاکتی ماندگار بهره‌مند می‌شوند و تاکنون توزیع شیر در این مدارس بین 15 تا 35 نوبت بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افزایش سه برابری اعتبار در نظر گرفته شده برای توزیع شیر در سال جاری خبرداد و افزود: در این مدارس در هر مرحله 10 تا 15 نوبت یک جا تحویل مدارس داده شده و هر روز بین دانش‌آموزان و کارکنان پنج نوبت در هفته توزیع می‌شود.


منبع: خبرگزاری تسنیم

بخش سفیران تبیان