تبیان، دستیار زندگی
شبكه‌ی اول: این مجموعه كاری حرفه‌یی در عرصه‌ی رسانه است مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه اول سیما با اعلام این كه بیش از 70 درصد از مراحل تولید «موش نمكی» به پایان رسیده است،‌ از این مجموعه به عنوان یكی از سنگین‌ترین پژوهش‌های ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه‌ی اول: این مجموعه كاری حرفه‌یی در عرصه‌ی رسانه است

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه اول سیما با اعلام این كه بیش از 70 درصد از مراحل تولید «موش نمكی» به پایان رسیده است،‌ از این مجموعه به عنوان یكی از سنگین‌ترین پژوهش‌های عروسكی سال‌های اخیر یاد كرد.

محمد میركیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان این كه مجموعه‌های عروسكی نسبت به 15 سال قبل با تفاوت فاحش روبه رو بوده‌اند افزود: در این دوران عروسك رقیبی به نام انیمیشن عروسكی دارد و كسانی كه تنها بتوانند در حوزه عروسك با تبحر و دقت پیش بروند، گامی به جلو و در جهت تقویت این ساختار برداشته‌اند.

وی طراحی عروسك‌های مجموعه‌ی «موش نمكی» را بسیار جدید خواند و افزود: در این مجموعه قصه‌ها در لوكیشن‌های متنوع به تصویر كشیده می‌شوند و در هر قسمت یك سرود و ترانه خواهیم داشت كه به ایجاد فضای شاد در برنامه‌ كمك می‌كند.

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه اول سیما، با بیان این كه داستان‌های مجموعه‌ی «موش نمكی» برگرفته از ادبیات عامیانه ایرانی است، اظهار كرد:‌ باید از هر امكانی استفاده شود تا مجموعه‌ها تاثیر بیشتری بر مخاطب گذاشته و بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار كنند.و اگر چه استفاده‌ از امكانات پیشرفته جهان در زمینه عروسك سازی به این امر كمك می‌كند، اما مهم‌تر ، ساخت برنامه‌هایی متناسب با نیازهای فرهنگی خودمان است.

استفاده از اسطوره‌های ایرانی برای خلق شخصیت فیلم‌ها و سریال‌ها، عاملی برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب محسوب می‌شود و باعث می‌شود تا اعضای خانواده بیشتر دور هم جمع شوند.

میركیانی از مجموعه‌ی «موش نمكی» به عنوان كاری حرفه‌یی در سطح رسانه یاد كرد و افزود: این مجموعه سعی دارد تا با بهره‌گیری از حضور افراد با تجربه، كاری در خور رسانه‌ی ملی را ارائه دهد.

وی در پایان درباره‌ی زمان پخش این مجموعه‌ی عروسكی گفت: سعی داریم تا در بهترین زمان این برنامه را به روی آنتن ببریم تا به آن لطمه‌ای وارد نیاید و در حال حاضر بهترین زمان برای پخش را ایام دهه‌ی فجر تشخیص داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، مجموعه‌ «موش نمكی» به كارگردانی مرضیه محبوب و تهیه كنندگی محسن تقوی زنوز در گروه كودك و نوجوان شبكه اول سیما تولید می‌شود.


لینک :

پشت صحنه "موش نمکی "