تبیان، دستیار زندگی
معاون مالی و اداری وزارت علوم با اشاره به درآمدزایی دانشگاه ها از دو بخش آموزش و پژوهش، اسامی ۶ دانشگاه موفق در بخش درآمدزایی را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 دانشگاه درآمد زا را بشناسید

معاون مالی و اداری وزارت علوم با اشاره به درآمدزایی دانشگاه‌ها از دو بخش آموزش و پژوهش، اسامی 6 دانشگاه موفق در بخش درآمدزایی را اعلام کرد.

بخش اجتماعی تبیان
دانشگاه

محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به در آمدزایی دانشگاه‌ها از طریق دو بخش آموزشی و پژوهشی، گفت: بیش از 90 درصد از درآمدزایی دانشگاه‌ها از حوزه آموزش است که خیلی مقبول نیست و لذا باید تلاش کنیم سهم درآمدی دانشگاه‌ها در بخش آموزش به کمتر از 50 درصد برسد و سهم درآمدزایی آنها از بخش پژوهش افزایش یابد.

دانشگاه تهران، صنعتی شریف، شیراز، فردوسی مشهد و صنعتی امیرکبیر در بخش درآمدزایی درآمدهای خوبی کسب کردند که بالاترین درآمد از آن دانشگاه تهران است

وی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌ها در سال جاری در بخش درآمدزایی موفق بوده‌اند، گفت: برخی از دانشگاه‌های تهران و استان‌ها در درآمدزایی موفق بوده‌اند و رتبه‌های اول تا ششم را کسب کردند.

معاون مالی و اداری وزارت علوم به اسامی این دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران، صنعتی شریف، شیراز، فردوسی مشهد و صنعتی امیرکبیر در بخش درآمدزایی درآمدهای خوبی کسب کردند که بالاترین درآمد از آن دانشگاه تهران است.


منبع : الف