تبیان، دستیار زندگی
وم» باران كوثری بازیگر نقش یاسمن در فیلم «روز سوم» با بیان اینكه این فیلم می‌تواند جوانان را به سینمای جنگ علاقه‌مند كند، گفت: «روز سوم» قصه جنگ نیست قصه آدم‌هایی در موقعیت جنگ است. باران كوثری در گفت‌وگو با خبرنگار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با باران کوثری ، یاسمن در «روز سوم»

باران كوثری بازیگر نقش یاسمن در فیلم «روز سوم» با بیان اینكه این فیلم می‌تواند جوانان را به سینمای جنگ علاقه‌مند كند، گفت: «روز سوم» قصه جنگ نیست قصه آدم‌هایی در موقعیت جنگ است.

باران كوثری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره نقش خود در فیلم سینمایی «روز سوم» گفت: فیلمنامه، قصه خیلی زیبایی دارد كه بر اساس یك قصه واقعی است. نقش یاسمن هم نقش بسیار زیبایی است چه از لحاظ موقعیت‌های بازی و چه از این لحاظ كه همه مردم شهر یاسمن را می‌شناختند و او بسیار مورد احترام است. پذیرش این نقش مسئولیت سختی است.وی در پاسخ به این سؤال كه آیا با مردم خرمشهر در مورد این نقش صحبت كرده است یا خیر، اظهار داشت: بله من با مردم شهر صحبت كردم. یكبار یكی از مردم خرمشهر گفت «مردم خرمشهر خیلی مظلومند حتی شهدای آنها، خیلی از شهدای خرمشهر گمنام ماندند.» و این واقعیت است.بهنام محمدی پسر بچه 12 ساله كه اول جنگ به شهادت رسید، نمونه‌ای از این شهدای گمنام است. فكر می‌كنم كه یاسمن و رضا از این دست هستند. به نظر من قصه خیلی عجیبی است. هیچ‌وقت آدم‌هایی كه این طوری قربانی جنگ شدند را ما ندیدیم.كوثری كه متولد 64 است در پاسخ به این سؤال كه با توجه به سنش و اینكه جنگ را ندیده است، برای ارائه بازی خوب در یك فیلم جنگی چقدر مطالعه و تلاش كرده است، گفت: ما داریم از یك قصه واقعی اقتباس می‌كنیم. در واقع برداشت آزاد است. من خیلی سعی كردم كه به آن فضا نزدیك شوم. به نظرم موقعیت انسانی‌ است و باید آن را در یك شرایط انسانی پیدا كرد نه در یك موقعیت جنگ، چون كه افراد دارند زندگی می‌كنند ولی یكدفعه یك بمب خانه‌اشان را ویران می‌كند.وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد نظرش به عنوان یك جوان در مورد فیلم‌های جنگی ساخته شده در كشور، اظهار داشت: من قصد جسارت ندارم ولی تعداد زیادی از فیلم های جنگی كه در ایران ساخته شدند فیلم جنگی نبودند فیلم تبلیغی بودند. ادای جنگ را می‌كردند. هیچ‌وقت فیلم جنگی ندیدم كه به عنوان یك جوان، مرا در موقعیت جنگ قرار دهد. به اندازه انگشت دستم فیلم خوب جنگی به خاطر دارم و فیلم «روز سوم» می‌تواند یك اتفاق باشد.

بازیگر فیلم «روز سوم» در خصوص لطیفی كارگردان این فیلم گفت: برای من خیلی هیجان‌انگیز است كه با یك كارگردان چند بار كار كنم. مثل تأیید است. همكاری با آقای لطیفی برایم بسیار لذت‌بخش و آموزنده است و رابطه خوبی نیز با هم داریم.