تبیان، دستیار زندگی
شركت در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود تدوین "نسل جادویی به كارگردانی ایرج كریمی توسط سپیده عبدالوهاب به پایان رسید و این فیلم سینمایی وارد مرحله‌ صداگذاری شد. ایرج كریمی كارگردان این فیلم در گفت و گویی با خبرنگار هنری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"نسل جادویی" برای شركت در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود


تدوین "نسل جادویی به كارگردانی ایرج كریمی توسط سپیده عبدالوهاب به پایان رسید و این فیلم سینمایی وارد مرحله‌ صداگذاری شد.

ایرج كریمی كارگردان این فیلم در گفت و گویی با خبرنگار هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با تائید این موضوع گفت: با تدوین و فاین كات نهایی فیلم ، "نسل جادویی" با مدت زمان 83 دقیقه آماده شده و امیدوارم تا دی ماه با طی شدن مراحل نهایی‌اش برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده شود.این كارگردان سینما با تاكید بر اینكه نوع مخاطب جشنواره فجر را دوست دارد در ادامه تصریح كرد: مشتاق نمایش فیلم فجر هستم و همان طور كه بارها مطرح كردم ، نوع مخاطب این جشنواره در مقایسه با كشورهای دیگر، به نظرم مخاطبی منحصر به فردی است.این مخاطب، یك مخاطب جدی است و حتی طی سالهای گذشته من با مخاطبان مواجه شدم كه فیلم‌ها را 2 تا 3 بار در جشنواره می‌دیدند و این روند خیلی جذاب بود چون مخاطبانی وجود دارد كه فیلمها را جدی می‌گیرد.كریمی معتقد است: جدی گرفتن جشنواره فیلم فجر ربطی به اینكه ممكن است فیلم‌ها برای نمایش عمومی تغییراتی داشته باشد ندارد. بلكه فضای جشنواره بگونه‌ای است كه علی‌رغم سرمای بهمن ماه این اشتیاق وجود دارد كه فیلم را در جشنواره ببینند.كارگردان "نسل جادویی" با توجه به شرایط آماده‌سازی این فیلم در ادامه به ایسنا گفت: ما هم دیر نكردیم چون زیر موعد برنامه‌ریزی، فیلمبرداری انجام شده و با توجه به اتمام مونتاژ، نگرانی نداریم و پیمان یزدانیان نیز برای ساخت موسیقی همكاریش با ما قطعی شده است.ایرج كریمی كه در كارنامه‌ی كاریش "ازكنار هم می‌گذریم"، "باغهای كندلوس" را دارد درباره مضمون "نسل جادویی" به ایسنا گفت: من در "نسل جادویی"، امر ماورایی یا متافیزیكی را به روزمرگی برگزار كردم و دلیل آن فقط فقر امكانات تكنولوژیك سینمای ایران نبود. راستش من از شنیده بازیهای چشم نواز و بیشتر دهن پركن سینمای آمر‌یكا بی‌زارم و هیچ نشانی از متافیزیك را در آنها نمی‌بینم. اما روزمرگی در "نسل جادویی"‌ طعمی از آیینی بودن را دارد و در نهایت و در سكانس نهایی سراسر آیینی می‌شود.

كریمی گفت: در فیلم و در وجه آیینی آن نمادهای شیعی نقش بنیادی دارند، مثلا نقش پنجه‌ی كه می‌تواند بی‌رحم باشد با نقش پرمهر و قداست پنج تن كه به واسطه‌ی زنی در فیلم تقارن پیدا می‌كنند.

كریمی گفت: از یك لحاظ حتی می‌توانم این ادعای شاید تعجب برانگیز را بكنم كه "نسل جادویی" نوعی "علی خواهی" ‌پست مدرنیستی ست.

این كارگردان معتقد است: تنها با همراه شدن با زمانه و همراه كردن فرهنگ مان با جهان امروز می‌توانیم به بقاء و ادامه حیات فرهنگی‌مان امیدوار باشیم و همچو كاری با محافظه‌كاری و یكی به نعل و یكی به میخ زدند، شدنی نیست. به ویژه آنجا كه مخاطب خود را نسل جوان قرارداده باشیم.