تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: ۱۰ نفر از دانش آموزان استان فارس در سال گذشته به مرحله کشوری و بین المللی المپیاد علمی راه پیدا کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهیابی 10 دانش آموز فارسی به مرحله کشوری و بین المللی المپیاد علمی

راهیابی ۱۰ دانش آموز فارسی به مرحله کشوری و بین المللی المپیاد علمی


معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش فارس گفت: 10 نفر از دانش آموزان استان فارس در سال گذشته به مرحله کشوری و بین المللی المپیاد علمی راه پیدا کردند.


ناصر قجری گفت:در  این آزمون که  با ھمکاری مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش برگزار می گردد، تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه امکان ثبت نام و شرکت در آزمون را دارند.

وی نحوه ثبت نام دانش آزمون را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه  http://sanad.medu.ir    اعلام کرد و افزود: دانش آموزان پایه اول با هر شرایطی مجاز به ثبت نام آزمایشی درآزمون مرحله اول المپیاد هستند و در صورت قبولی به مرحله دوم راه می یابند.

دانش آموزان می توانند در رشته های مختلف ریاضی، فیزیک، نجوم،شیمی، زیست ،کامپیوتر وادبی درمرحله استانی این المپیاد شرکت کنند ودر صورت قبولی در مرحله دوم به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس حضور دانش آموزان در المپیاد علمی را ارزنده توصیف کردو اظهار داشت: دانش آموزان می توانند در رشته های مختلف ریاضی، فیزیک، نجوم،شیمی، زیست ،کامپیوتر وادبی درمرحله استانی این المپیاد شرکت کنند ودر صورت قبولی در مرحله دوم به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

قجری اذعان داشت: ثبت نام آزمون مرحله اول المپیادھای علمی کشور از بیست و پنجم دیماه آغاز شده وتا 4 بهمن ماه ادامه می یابد.

وی زمان برگزاری المپیاد را 28 بهمن ماه سال جاری بیان کرد و افزود: مرحله بعدی نیز در اردیبهشت ماه 94 برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد:  در سال گذشته 10 نفر از دانش آموزان استان فارس  به مرحله کشوری و بین المللی  المپیاد علمی راه پیدا کردند .


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان