تبیان، دستیار زندگی
وزارت ورزش عزم خودر را جزم کرده است که موضوع سالم سازی و مقابله با ناهنجاری ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی حل کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایحه مبارزه با "فساد" از وزارت ورزش


وزارت ورزش عزم خودر را جزم کرده است که موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان را به صورت جدّی حل کند.

وزارت ورزش

چند روز پیش بود که مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش در جهت سالم سازی محیط ورزش تعدادی از متخلفان این حوزه را بازداشت کرد. این اقدام خوب وزارت ورزش  برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های دولت برای سالم سازی و مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری کشور و با پیگیری مجدانه و موکد وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است.

اما بازداشت یک مدیر ستادی و دو نفر خارج از مجموعه وزارت ورزش و جوانان که با این مدیر مراوده داشتند، هرگز به معنی این نیست که تمام افراد ورزشی فاسد هستند، ورزش ایران مدیران پاک و سالمی هم دارد که بدون تخلف مالی و چشمداشت به بیت المال، زندگی و وقت خود را وقف خدمت به ورزش کرده اند.

اما خبر بازداشت ها در وزارت ورزش آن قدر مهم بود که در همان ابتدای امر فضای رسانه‌ها را تسخیر کرد. همه در تب و تاب این بودند تا دلایل این تصمیم وزارت ورزش و جوانان را بدانند یا ردی از افراد متخلف پیدا کنند.

گودرزی هم که درخواست برخورد با این متخلفین را به مقامات قضایی داده بود، بهتر از هر مدیر و مطلعی می داند این افراد نمایندگان جامعه ورزش نیستند و وزیر هم برخورد با این افراد و برخورد قاطع با مفاسد ورزش را به این دلیل در دستور کار قرار داده که می خواهد به عنوان وزیری از جنس ورزش که اول معلم است و بعد مدیر، فضای ورزش را از وجود متخلفین پاک کند تا خادمین ورزش و آنهایی که سالم کار می کنند چوب معدود مدیران ناسالم فعال در این حوزه را نخورند.

خوشبختانه دستگاههای نظارتی هم نفوذ و ورود خوبی به ماجراهای ورزش داشتند و اقدامان اخیر نشان می دهد که ورزش کشور به سمت کاهش تخلفات حرکت می کند.

به نظر می رسد تمام تمرکز وزیر ورزش این بود که اداره ورزش دست ورزشی ها باشد و افراد غیرمتخصص و ناسالم وارد ورزش نشوند و دانسته یا ندانسته و خواسته یا ناخواسته، اعتبارات ورزش که اندک است را به جیب خود و دیگران نریزند.

اما در این میان باید به کار خوب وزارت ورزش هم اشاره کرد که استارت برخورد با مفسدان را با بازداشت چند نفر آغاز کرد تا شاید تلنگری باشد برای دیگر ارگانها که هنوز مردم منتظر هستند تا برخودر قاطعی با مفسدان شود

وزیر ورزش و جوانان حالا هم دنبال رسیدن به همین هدف است و همانگونه که مشاور وزیر در مصاحبه اش اعلام کرد او پاکسازی را به این نیت انجام می دهد که افراد سلامت در عرصه ورزش که تعدادشان کم هم نیست، سر خود را بالا بگیرند و بگویند آن تعداد انگشت شمار که سلامت و صداقت مدیران ورزشی را زیر سوال برده بودند، دیگر نیستند و ورزش را مدیران سالم که هم تعهد دارند و هم تخصص اداره می کنند.

اما در این خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان قوای سه گانه در خصوص مبارزه با فساد تلنگری بود برای تمام آنهایی که در کشور پشت میز ریاست نشسته‌اند و فکر می‌کنند بنا نیست پاسخگو باشند.

ایشان با اشاره به فساد موجود در کشور به مسئولان خطاب کردند که وقتی کاری انجام نمی‌شود، بیهوده سمینار برگزار می‌کنند و به نوعی توجه آقایان پشت میزنشین را به این موضوع معطوف کردند که وقت شعار دادن گذشته و باید پا در میدان عمل بگذارند،به طور حتم بخشی از فرمایشات معظم له به ورزش نیز برمی گردد.

اما در این میان باید به کار خوب وزارت ورزش هم اشاره کرد که استارت برخورد با مفسدان را با بازداشت چند نفر آغاز کرد تا شاید تلنگری باشد برای دیگر ارگانها که هنوز مردم منتظر هستند تا برخودر قاطعی با مفسدان شود.

به هر حال به نظر می رسد وزارت ورزش عزم خودر را جزم کرده موضوع سالم‌سازی و مقابله با ناهنجاری‌ها در وزارت ورزش و جوانان به صورت جدّی حل کند. شنیده می شود در همین رابطه تحقیقات جامعی هم در بخش‌های مختلف صورت گرفته که در نهایت با همکاری نهادهای نظارتی سه نفر از متخلفان که یک نفر آنها در وزارت ورزش و جوانان دارای مسئولیت ستادی و دو نفر دیگر خارج از مجموعه مدیریتی ورزش ولی مرتبط با آن هستند بازداشت شدند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: دانا