تبیان، دستیار زندگی
با انعقاد تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی عشایری ایجاد می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری اجرا می‌شود.

طرح کتابخانه‌های کلاسی مدارس عشایری اجرا می‌شود


با انعقاد تفاهم نامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی عشایری ایجاد می‌شوند.


در یک طرح مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌هایی برای مطالعه دانش‌آموزان ابتدای مدارس عشایری در  نظر گرفته شده است.

حدود 4 ماه پیش تفاهم نامه‌ای میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش امضاء شد. این تفاهم نامه دارای چند بند است که یکی از بندها به تعامل این دو معاونت، برای افزایش کیفیت فعالیت‌های فرهنگی در مدارس اختصاص دارد.

بندهای این تفاهم نامه از سوی معاونت فرهنگی آموزش و پرورش تحلیل و کارشناسی شده و قرار است به مرور اجرایی شوند.

مراحل اولیه این کار همچون انتخاب کتاب انجام شده است و تا چند روز آینده کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد کار انتخاب کتاب‌ها را به پایان می رسانند تا در فاز بعدی مدارس عشایری تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

علی اکبرزاده؛ مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: مسئولیت و دغدغه ذهنی مدیران ارشاد را برای همکاری کیفی تر حس کرده‌ایم اما چون این طرح نیازمند تامین بودجه از طرف هر دو وزارتخانه است احتمالا به صورت فاز به فاز انجام شود.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه، بحث اجرایی شدن طرح کتابخانه های کلاسی مدارس عشایری از روزهای آینده کلید می‌خورد و 31 شهریور 94 به پایان می رسد.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان