تبیان، دستیار زندگی
اگر آنقدر رژیم بگیرید که از گرسنگی رو به مرگ شوید و تمام اسکلت بدنتان مثل آفریقایی ها بزند بیرون، اصلا تصور نکنید که خوش اندام و ماهواره ای تر شده اید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر خلاف آنچه می پندارید، نکاتی برای زیبایی


اگر آنقدر رژیم بگیرید که از گرسنگی رو به مرگ شوید و تمام اسکلت بدنتان مثل آفریقایی ها بزند بیرون، اصلا تصور نکنید که خوش اندام و ماهواره ای تر شده اید، بلکه بیشتر شبیه یک چوب رختی شدید که لباس به آن آویزان کرده اند!

زیبایی

آدم ها در این دنیا چه چیزهای عجیبی که نمی بینند، دختران چاقی که صدها خواستگار دارند ، خانم هایی که اهل آرایش نیستند، اما همه آنها را زیبا می دانند، زنانی که لباس هایشان اصلا مارک دار و به روز نیست اما همه جذبشان می شوند، چرا؟

مگر نه این که هر چه لاغرتر باشیم خوش اندام تریم؟ هر چه بیشتر آرایش کنیم زیباتریم؟ هرچه بیشتر پول بابت لباس بدهیم و مارک دار بخریم، جذاب تریم؟!!!!!

با عرض معذرت، پاسخ منفی خواهد بود، اگر آنقدر رژیم بگیرید که از گرسنگی رو به مرگ شوید و تمام اسکلت بدنتان مثل آفریقایی ها بزند بیرون، اصلا تصور نکنید که خوش اندام و ماهواره ای تر شده اید، بلکه بیشتر شبیه یک چوب رختی شدید که لباس به آن آویزان کرده اند، تازه شادابی صورت، طراوت پوست و درخشندگی چشمانتان را هم از دست داده اید!

دختران چاقی که صدها خواستگار دارند، درست است که چاق هستند اما بسیار سرزنده و شادابند، شما آنقدر ضعیف و بی جان شده اید که حتی نمی توانید لبخند بزنید، پس چه توقعی دارید که یک خواستگار در خانه شما را بزند؟

آنچه در زیبایی مهم است، تناسب اندام است، تناسب وزن و قد به علاوه یک پره گوشت که هر زنی باید داشته باشد.خدا شما را با برجستگی هایی در قسمت هایی از بدن خلق کرده که زیبایی همین است، وگرنه یک تخته چوب صاف که هیچ برجستگی ندارد که زیبا نیست!

آیا تناسب اندام دارید؟ کلمه BMI را در اینترنت جستجو کنید. شما به وسیله BMI یا شاخص توده بدنی که از اصطلاحات معروف علم تغذیه است، می توانید بدانید که آیا از لحاظ وزنی در محدوده سلامت قرار دارید یا نه، کمبود وزن دارید و یا دارای اضافه وزن بوده و چاق هستید؟

ماسک نزنید

خانم ها وقتی خیلی آرایش می کنند ،انگار که سرشان را در قوطی رنگ فرو برده اند و ماسک زده اند! آنها بر خلاف تصور خودشان اصلا زیباتر نمی شوند، آرایش زیاد شما را از زیبایی طبیعیتان دور می کند و هم این که سن تان را از آن چیزی که هست، خیلی زیادتر نشان می دهد. همه آدم ها یک خانم با زیبایی طبیعی و خدادادی و البته جوان می پسندند.

آرایش زیاد شاید جلب توجه کننده باشد، اما باور کنید در دراز مدت زننده است، وقتی زیاد آرایش می کنید، یعنی این که به زیبایی طبیعی خودتان اعتماد ندارید و تصور می کنید که زشت هستید و با آرایش زیاد زیبا می شوید، باور کنید طرف مقابلتان هم همین احساس را می کند، مخصوصا این که بخواهد شما را برای همسری انتخاب کند، او تصور می کند هنگامی که شما آرایش ندارید چه شکلی خواهید شد؟ مثلا شب، هنگامی که خواب هستید و یا وقتی که از حمام بیرون می ایید، این آرایش زیاد شما، شاید او را از تصمیمش برای ازدواج با شما منصرف کند، از ما گفتن بود...

مثلا اگر پشت شما لاغر و استخوانی است، لباس پشت باز به شما نمی آید و زشتتان می کند، در مقابل اگر قفسه سینه پُری دارید، لباس یقه باز به شما می نشیند و زیباترتان می کند.

لباسی که به شما بنشیند

درست است که هر گرونی بی حکمت نیست، اما هر گرونی هم قرار نیست که به شما بیاید و شما را برازنده تر کند. لباس هایی که مد می شوند و یا آنهایی که مارک دار و گران هستند، خوب و عالی ، اما در مرحله اول باید به شما بیاید و اصطلاحا لباس باید به تنتان بنشیند.

مثلا اگر پشت شما لاغر و استخوانی است، لباس پشت باز به شما نمی آید و زشتتان می کند، در مقابل اگر قفسه سینه پُری دارید، لباس یقه باز به شما می نشیند و زیباترتان می کند.

پوستتان چه رنگی است؟ جنس کدام پارچه ها به بدنتان نمی نشیند؟ مثلا خانمی که سبزه تند است، مسلما لباسی به رنگ قرمز تند، هر چند مارک دار و گرانقیمت، او را جالب و جذاب نمی کند، این رنگ برازنده کسی است که پوستش سفید است، خانم سبزه رو با پیراهن مشکی براق فوق العاده می شود. جنس برخی پارچه ها هم ممکن است به شما نیاید، مثلا اگر پاهایتان کمی چاق است، دامن کوتاه و پشمی آنها را چاق تر نشان می دهد.

راه حل این است که قبل از خرید لباس، حتما آن را پرو کنید تا ببینید که مدل آن و رنگش و جنس پارچه اش به شما می آید یا نه، اگر نمی توانید خودتان تشخیص دهید با دوستی که به شما راستش را می گوید،( نه با کسی که تعارف دارید و یا کسی که فقط قربان صدقه تان می رود) به خرید بروید و آن لباسی را انتخاب کنید که بیشتر بهتان می آید نه آن چیزی که گران تر است.

زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.