تبیان، دستیار زندگی
چند روزی است هنگامی که از بزرگراه ها و خیابان های تهران می گذریم بیلیوردهایی می بینیم با این عنوان آسمان آبی، زمین پاک، یک تصمیم جدید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک تصمیم جدید برای آسمان آبی و زمین پاک
آسمان آبی

چند روزی است هنگامی که از بزرگراه ها و خیابان های تهران می گذریم بیلبوردهایی می بینیم با این عنوان" آسمان آبی، زمین پاک، یک تصمیم جدید".

ما روزانه بطور متوسط حدود 1کیلو گرم غذا می خوریم 5/1 کیلوگرم آب می نوشیم و 11کیلوگرم هوا تنفس می كنیم. بنابراین آلودگی هوا، 11 برابر آلودگی آب و 11 برابر آلودگی غذا برای ما خطرناك تر است در حالی كه به بهداشت آب و غذا بیشتر از بهداشت هوا توجه می کنیم

گاهی به خاطر مشغله های کاری یادمون می رود به آسمان بالای سرمان نگاه کنیم از رنگ دوست داشتنی آن لذت ببریم. حتی این روزها یادمان رفته حال پرندگان شهرمان را بپرسیم مثل این که از شهر ما رفته اند پرنده ها راحت می توانند ما و شهرمان را ترک کنند اما کودکان ما می مانند در این شهری که ما برای آن ها ساخته ایم.

یادمان باشد ما و مسئولین هر کدام سهمی در آلودگی و پاک نگه داشتن هوا داریم گاهی هر کدام سهم دیگری را برای رفع این معضل بیشتر می داند . شاید به این خاطر است که دیر به راه حل می رسیم. اما امروز که روز 29 دی ماه است و در سالنامه ی همه ی ما به نام روز هوای پاک نامگذاری شده است، جور دیگری به این روز نگاه کنیم و یک تصمیم جدید بگیریم تا دوباره، آبی آسمان را ببینیم.

تصمیم جدید شما برای رسیدن به آسمان آبی و هوای پاک چیست؟

بخش محیط زیست تبیان


مطالب مرتبط: