تبیان، دستیار زندگی
˝برای این لحظه متشكرم˝، جنجالی ترین و پرفروش ترین كتاب سال 2014 در ایران منتشر شد‬.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای این لحظه متشكرم

"‌برای این لحظه متشكرم"‌، جنجالی‌ترین و پرفروش‌ترین كتاب سال 2014 در ایران منتشر شد.

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
برای این لحظه متشكرم

"برای این لحظه متشکرم" که با ترجمه‌ "ابوالفضل الله‌دادی" و در نشر "به‌نگار" منتشر شده است، روایت "والری تریرویلُر" بانوی اول سابق فرانسه از زندگی مشترک با "فرانسوا اولاند" رئیس‌جمهور این کشور است.

در پشت جلد این کتاب تاکید شده است که این خاطرات سیاسی در بین همتایان خود بی نظیر است. در این متن آمده است که نویسنده در این کتاب دو پازل را آرام آرام تکمیل می کند؛ چهره واقعی اولاند را فاش می سازد و از خود واقعی اش نیز پرده برداری می کند: مردی که من عاشقش بودم رابطه اش را با بیانیه ای 18 کلمه ای با من به پایان رساند که انگار با یک مساله دولتی روبروست و آن را شخصا برای خبرگزاری فرانسه خواند...»

تریرویلُر در این کتاب نحوه فاش شدن رابطه مخفیانه اولاند با ژولی گیه بازیگر فرانسوی و تبعات آن را شرح داده است. علاوه بر این نویسنده به بیان پشت پرده‌ی رفتارهای دولتمردان فرانسوی و نیز سیاستمدارانی همچون باراک اوباما پرداخته است. داستان رابطه مخفیانه فرانسوا اولاند و گیه كه انگیزه نویسنده برای نوشتن این كتاب جنجالی بوده است، بخش مهمی از كتاب را تشكیل می‌دهد.

مردی که من عاشقش بودم رابطه اش را با بیانیه ای 18 کلمه ای با من به پایان رساند که انگار با یک مساله دولتی روبروست و آن را شخصا برای خبرگزاری فرانسه خواند...

والری تریرویلر بعد از انتشار خبر رسوایی اولاند و عکس سوار بر موتور او، چند روزی را در بیمارستان گذراند و سپس بدون هیچ واکنشی، در نهایت آرامش و با ادای احترام به کارکنان کاخ الیزه از زندگی اولاند بیرون رفت. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که آن سکوت به طغیانی چنین هولناک تبدیل شود؛ کتابی که فقط در دو روز اول توزیعش در کتاب‌فروشی‌های فرانسه با فروش 200 هزار نسخه‌ای رکوردها را شکست و بار دیگر داستان اولاند را سر زبان ها انداخت.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: "حدود ساعت یازده شب، فرانسوا به من تلفن می‌کند و هیچ حرفی در مورد ضیافت شامی که ژولی گیه در آن حضور داشته است نمی‌زند. کمی بعد علت این پرده‌پوشی‌اش را می‌فهمم. مسلماً برایم عجیب است که چرا این موضوع را از من پنهان می‌کنند اما همچنان زنگ خطری برایم به صدا درنمی‌آید. یک ماه بعد، در نوامبر 2012، شایعه‌ها در مورد گیه شدت بیشتری می‌گیرد. در پاریس از وجود عکسی صحبت می‌شود که نشان‌دهنده‌ی ارتباط آن‌هاست. در این‌باره از فرانسوا می‌پرسم آیا بعد از ضیافت شام، خانم بازیگر را بدرقه کرده است؟ به من اطمینان می‌دهد که نه."

"برای این لحظه متشکرم" در 285 صفحه و به قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.

ابوالفضل الله‌دادی پیش از این کتاب «ژان ژنه و معماری خلû را در نشر نی منتشر کرده است.


منابع:
هنرآنلاین
فارس
خبرآنلاین