تبیان، دستیار زندگی
شد طلب بازیكنان خارجی پرداخت شد با پرداخت طلب مربیان و بازیكنان سابق پرسپولیس، پرونده‌ی این باشگاه در فیفا بسته شد. پس از آن كه بگوویچ، ایلیچ و نیكولوفسكی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان از باشگاه پرسپولیس به فیفا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرونده‌ی پرسپولیس در فیفا بسته شد

طلب بازیكنان خارجی پرداخت شد


با پرداخت طلب مربیان و بازیكنان سابق پرسپولیس، پرونده‌ی این باشگاه در فیفا بسته شد.

پس از آن كه بگوویچ، ایلیچ و نیكولوفسكی به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان از باشگاه پرسپولیس به فیفا شكایت كرده بودند، مسوولان باشگاه تهرانی مذاكرات فراوانی را با بازیكنان و مربیان سابق این تیم انجام دادند و پس از پرداخت نود درصد از مطالبات از سوی پرسپولیس، این شاكیان اعلام كردند كه شكایت‌شان را از باشگاه پرسپولیس پس گرفته‌اند.

"ساشا ایلیچ" كه سه سال پیش در پرسپولیس حضور داشت، مبلغ بیست و پنج هزار دلار از تیم تهرانی طلب داشت كه فیفا پس از شكایت این بازیكن، تهدیدهایی از جمله كسر امتیازهای پرسپولیس را مطرح كرد اما، پس از مذاكرات با این دروازه‌بان، پانزده هزار دلار از طلب او پرداخت شد و مقرر شد كه ده هزار دلار مابقی نیز به وی پرداخت شود.

وینگو بگوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس نیز پس از دریافت سی و پنج هزار دلار از طلبش كه سه ماه پیش انجام گرفت، چند روز پیش نیز سی و پنج هزار دلار باقی مانده را دریافت كرد و سپس شكایتش از باشگاه پرسپولیس را پس گرفت.

نیكولوفسكی، دروازه‌بان تیم ملی مقدونیه كه حتی یك دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نكرد، یكی دیگر از طلبكارانی بود كه پرونده‌ی شكایتش در فیفا علیه پرسپولیس باز بود.

فیفا كه به دلیل پرداخت نشدن نود و سه هزار دلار طلب این دروازه‌بان، پرسپولیس را به پرداخت 125 هزار دلار محكوم كرده بود، به دلیل بدرفتاری‌های پیشین راضی به انجام مذاكره با مسوولان پرسپولیس نشد اما، پس از پیگیری‌های باشگاه پرسپولیس، نماینده‌ی این بازیكن رو در روی انصاری‌فرد قرار گرفت تا مشكلات مربوط به پرداخت نشدن مطالبات این بازیكن حل شود. نماینده‌ی نیكولوفسكی پذیرفت كه جریمه‌ی در نظر گرفته شده‌ی فیفا را به دلیل همكاری مسوولان فعلی پرسپولیس ببخشد. او امروز پنجاه هزار دلار از پرسپولیس دریافت كرد و فردا با انجام مكاتبه‌ای به فیفا شكایتش علیه پرسپولیس را پس خواهد گرفت.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا به دلیل مطالبات نیكولوفسكی از پرسپولیس این تیم تهرانی را با تهدیدهای مختلفی روبرو كره بود. آنها در نخستین مرحله شش امتیاز از امتیازهای پرسپولیس در فصل گذشته را كسر كردند. این هفته هم قرار بود با تشكیل هیات اجرایی فیفا درباره‌ی پرسپولیس تصمیم‌گیری شود. در صورتی كه پول نیكولوفسكی پرداخت نمی‌شد فیفا به احتمال بسیار زیاد پرسپولیس را به حضور در لیگ دسته‌ی اول مجبور می‌كرد اما، با پرداخت پنجاه هزار دلار از طلب دروازه‌بان تیم ملی مقدونیه این خطر از بین رفت.

همچنین قرار است بخشی از مطالبات دو بازیكن پانامایی باشگاه پرسپولیس در آینده‌ای نزدیك پرداخت شود و با توجه به همكاری مناسب میان مدیر برنامه‌های این بازیكنان، آنها شكایتی را علیه پرسپولیس به فیفا نفرستادند.