تبیان، دستیار زندگی
به تازگی اپلیکیشنی وارد بازار شده که استفاده از آن امکان دسترسی شما به تعداد زیادی از روزنامه ها و مجلات منتشر شده در سراسر جهان را فراهم می کند. در جایی دیگر هم سی ان ان برای جمع آوری خبر به سراغ پهبادها رفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه هایی برای دسترسی آسان به اخبار


به تازگی اپلیکیشنی وارد بازار شده که استفاده از آن امکان دسترسی شما به تعداد زیادی از روزنامه ها و مجلات منتشر شده در سراسر جهان را فراهم می کند. در جایی دیگر هم سی ان ان برای جمع آوری خبر به سراغ پهبادها رفته است.


راه هایی برای دسترسی آسان به اخبار

اپلیکیشن PressReader ، نگاهی به مطبوعات ایران و جهان

روزانه رویدادهای بیشماری در جهان پیرامون ما اتفاق می‌افتد که نتیجه‌ی ‌آن انتشار هزاران جلد مجله و روزنامه برای خبررسانی و تحلیل اخبار است. مطالعه‌ی همه‌ی آن‌ها تقریبا غیرممکن است، اما با PressReader می‌توان عناوین مهم را دید و در صورت تمایل به متن خبر مراجعه کرد.

در واقع یک سرویس خبری است که دسترسی به خیل عظیمی از روزنامه‌ها و مجلات منتشر شده در سراسر جهان را برای ما ممکن می‌کند. این اپلیکیشن حتی شماری از روزنامه‌ها و مجلات داخلی را نیز شامل می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده این اپلیکیشن شامل بیش از 3500 نشریه از 100 کشور جهان با بیش از 60 زبان مختلف است. در مورد شماری از روزنامه‌ها و مجلات رایگان، می‌توان نسخه‌ی مورد نظر را دانلود کرده و بصورت کامل مطالعه کرد، اما این موضوع در مورد نشریات غیررایگان صادق نیست و برای استفاده از آن‌ها باید مبلغی را براساس جدول تنظیم شده پرداخت کرد. البته در صورت عدم پرداخت مبالغ تعیین شده، همچنان می‌توان صفحات اول کل روزنامه‌ها را مطالعه کرد. یکی از قابلیت‌های جالب PressReader امکان قرائت تیتر‌ها و مقالات بصورت صوتی است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این قابلیت، امکان قرائت کل مطالب یا مقالات انتخابی از تمام صفحات نشریه است که در حالت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

سی‌ان‌ان با اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا توافق‌نامه‌ی همکاری امضاء کرده تا زمینه‌‌ای را فراهم کند که از طریق آن رسانه‌ها بتوانند از پهپاد‌ها به شکل رسمی برای جمع‌آوری اطلاعات و اخبار استفاده کنند

اپلیکیشن PressReader علاوه بر نسخه‌ی تحت وب، بصورت رایگان برای اندروید، ویندوزفون، بلک‌بری و iOS منتشر شده و می‌توان برای دانلود این اپلیکیشن به لینک‌های زیر مراجعه کرد. ظاهر این اپلیکیشن ساده است و با کمی کار با آن می‌توان به تمام جزئیات پی برد. در صورت اجرای اپلیکیشن بصورت پیش‌فرض پنجره‌ی Publications باز می‌شود که در قسمت بالا دارای چهار گزینه کشور، شاخه، زبان و نوع است. در صورتی که روی کشور کلیک کرده و سپس ایران را انتخاب کنید، شماری از نشریات داخلی را مشاهده خواهید کرد. شاخه نیز برای نمایش نوع نشریات مورد نظر است که برای مثال می‌توان نشریات حوزه‌ی خودرو را انتخاب کرد. با کلیک روی نوع نیز می‌توان مجلات یا روزنامه‌ها را مورد مطالعه قرار داد. برای مطالعه‌ی نشریه‌ای کافی است روی آن کلیک کرده که در صورت عضو بودن امکان دانلود نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در قسمت بالای سمت راست، آیکون بلندگو وجود دارد که با فعال کردن آن می‌توان از قرائت صوتی متن نشریات نیز استفاده کرد.

راه هایی برای دسترسی آسان به اخبار

تلاش سی‌ان‌ان برای جمع‌آوری خبر سی‌ان‌ان قصد دارد تا از پهپادها برای جمع‌آوری خبر استفاده کند. این شبکه‌ی خبری برای جمع‌آوری اخبار با اداره‌ی هوانوردی فدرال امریکا همکاری می‌کند.

روز به روز بر موارد استفاده از هواپیماهای بدونِ سرنشین افزوده می‌شود. پهپادها نه تنها در ارسال کالا، مصارف نظامی، جاسوسی، کمک رسانی به مناطق کوهستانی، تحت نظر گرفتن حیات وحش و صدها مورد دیگر کاربرد دارند، بلکه سی‌ان‌ان قصد دارد از آن‌ها برای جمع‌آوری خبر نیز استفاده کند.

سی‌ان‌ان با اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا توافق‌نامه‌ی همکاری امضاء کرده تا زمینه‌‌ای را فراهم کند که از طریق آن رسانه‌ها بتوانند از پهپاد‌ها به شکل رسمی برای جمع‌آوری اطلاعات و اخبار استفاده کنند. سی‌ان‌ان امیدوار است که این توافق نهایتا موجب شود تا پهپادها برای مصارف جدی‌تر از موارد تفریحی فعلی مورد استفاده قرار گیرند. سی‌ان‌ان قصد دارد تا به کمک روبات‌های هواپیما، گزارش‌ها و تصاویر مورد نظر از رویدادهای مختلف را با سرعت و دقت بالاتری دریافت و مخابره کند.

همکاری بین سی‌ان‌ان و اداره‌ی هوانوردی فدرال آغاز شده است و از این رو احتملا زمان زیادی طول نخواهد کشید تا شاهد تصاویر جدید مخابره شده توسط پهپادها باشیم.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: زومیت

مطالب مرتبط:

مخاطب ‌شناسی اخبار