تبیان، دستیار زندگی
ند دروازه‌بانی كه هیچگاه رشادت‌های وی از یاد علاقمندان به فوتبال فراموش نخواهد شد و پس از گذشت سالها وداع كردن با فوتبال هنوزهم برای تماشاچیان استادیومهای ورزشی یك اسطوره به شمار می‌آید. احمدرضا عابدزاده یا همان عقاب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عابدزاده: هوادارن دو تیم اشکم را درآوردند


دروازه‌بانی كه هیچگاه رشادت‌های وی از یاد علاقمندان به فوتبال فراموش نخواهد شد و پس از گذشت سالها وداع كردن با فوتبال هنوزهم برای تماشاچیان استادیومهای ورزشی یك اسطوره به شمار می‌آید.

احمدرضا عابدزاده یا همان عقاب آسیا روز جمعه میهمان جایگاه ویژه استادیوم آزادی بود و جدال دو تیم پایتخت نشین پرسپولیس و استقلال در دربی 61 را نظاره کرد.


پس از گذشت 1326 روز ناكامی پرسپولیس توانست مقابل استقلال پیروز شود و دربی 61 پایتخت را فتح كند؟‌

در مجموع بازی، پرسپولیس موقعیت‌های بیشتری به دست آورده بود كه توانست 2 فرصت مسلم خود را تبدیل به گل كند و 3 امتیاز بازی را به دست آورد. استقلال هم بازی روانی را به نمایش گذاشت كه با بی دقتی بازیكنان خود دست خالی از این دیدار خارج شد.


در این دیدار قلب عابدزاده برای پیروزی كدام تیم می‌تپید و دوست داشت هواداران آن را خوشحال ببینند؟

برای من فرقی نداشت كه پرسپولیس برنده دیدار باشد و یا استقلال، مهم این بود تماشاچیان یك بازی جوانمردانه و بدور از حاشیه را تماشا كنند كه خوشبختانه این مسئله تحقق پیدا كرد و بدون كوچكترین جنجالی بازی انجام شد.


احمدرضا عابدزاده در این دیدار محبوبیت ویژه‌ای داشت و تماشاچیان دو تیم برای تشویق وی سنگ تمام گذاشتند؟

در استادیوم آزادی اظهار لطف حامیان اصلی فوتبال باعث شد اشك در چشمانم حلقه بزند و گریه كنم، هواداران پرسپولیس و استقلال نشان دادند كه توجه به جایگاه پیشكسوت فوتبال در اولویت اهداف آنها قرار دارد.


اما واحدی نیكبخت كه از استقلال به پرسپولیس آمده مورد سرزنش هواداران تیم فصل گذشته اش قرار گرفت و با بدترین وضع بر علیه وی شعار سر دادند؟

این صحبت‌ها در فوتبال دهه 60 و 70 اصلا جایگاهی نداشت و من، شاهرخ بیانی، غلامرضا فتح‌آبادی، رضا احدی، مجید نامجومطلق و سعید عزیزیان براحتی از استقلال به پرسپولیس و بالعكس نقل مكان كردیم و بدون حاشیه‌ای به فوتبال خود ادامه دادیم، اما در حال حاضر تماشاچیان نمی توانند به سادگی ببینند بازیكنی كه سال‌های زیادی برای تیمشان بازی كرده در دربی با پیراهن رقیب حاضر شود، بهتر بود نیكبخت كه در این بازی مورد خطاب تماشاچیان استقلال قرار گرفته بود پیش از آغاز دیدار با دسته گل به استقبال آنها می‌رفت و جو را با خود همراه می‌كرد.


از بحث دربی خارج شویم و به حذف تیم ملی جوانان از رقابتهای آسیایی می‌پردازیم؛ آیا تیم زیر 17 سال ایران شایستگی صعود را داشت؟

شك نكنید؛ این تیم فقط از عدم برنامه ریزی فدراسیون گذشته ضربه خورد و با جابجایی نامجومطلق و قاسم‌پور و آمدن كادر جدید مربیان برزیلی همراه با زرینچه و مراغه‌چیان بازیكنان دچار نوعی سردرگمی شدند كه همین مسائل در دیدار مقابل كره شمالی نمود پیدا كرد و در نهایت با توجه به پیروزی مقابل ژاپن با تفاضل گل كمتر از صعود بازماندیم.


چه پیشنهادی برای بهبود وضعیت تیمهای پایه‌ای ایران داری؟

مصطفوی كه یك مدیر گرد و خاك خورده فوتبال است به این سادگی ها تیم ملی نوجوانان و جوانان را به حال خود رها نخواهد كرد و با یك برنامه ریزی دقیق مطمئن باشید دوره بعدی رقابتها جواز حضور در جام جهانی نوجوانان و جوانان را به دست خواهیم آورد.