تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهای «راز کامیابی در زندگی زناشویی» و کتاب «روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز کامیابی در زندگی زناشویی

معرفی کتابهای «راز کامیابی در زندگی زناشویی» و کتاب «روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام».

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

«راز کامیابی در زندگی زناشویی»

راز کامیابی در زندگی زناشویی

کتاب«راز کامیابی»، عنوان کتابی است که جمشید خدادادی با تأسی از آموزه‌های و سوره‌های قرآنی به رشته تحریر در آورده است. این نویسنده و محقق طب قرآنی معتقد است، تفکر الهی و تغذیه قرآنی دو مولفه اصلی در این کتاب است.

جمشید خدادادی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: چهار کتاب پیش از این کتاب نوشته‌ام که همگی براساس نیاز جامعه بوده است، در مدت 25 سال کار تحقیقی بر قرآن به اشاعه تفکر الهی و تغذیه قرآنی تمرکز داشتم.

این عضو جامعه مبتکرین و مخترعین افزود: غربی‌ها بر این عقیده هستند که 93 درصد بیماری افراد از تفکر نامناسب و تغذیه نامناسب است، اما آنها هنوز نتوانسته‌اند هفت درصد باقی را پیش‌بینی کنند.

مولف«ارمغان تندرستی» با بیات این‌که در تمامی کتاب‌های تالیفی خود قرآن را سرلوحه خود قرار داده است، گفت: خداوند در سوره مومنون آیه 51 خطاب به امت اسلام و پیامبران می‌گوید: اگر می‌خواهید افکار درست داشته باشید، باید غذای طیب و حلال بخورید.

خدادای در ادامه با اشاره به این‌که خصوصیات بارز غذای انسان حلال بودن و طیب بودن آن است اظهار کرد: امروزه برخی ملل، از کلمه طیب، به نحو مطلوب استفاده می‌‌کنند، به عنوان مثال جمعیت یهودیان در جهان 15 میلیون نفر است در حالی‌که جمعیت مسلمانان در حدود بیش از یک‌میلیارد نفر است، اما در عوض یهودیان بیش از جمعیت مسلمان جایزه نوبل دریافت کرده‌اند، که این امر نشان می‌دهد به دلیل استفاده صحیح و کاربردی کردن غذاهای طیب است.

صاحب «کلید ورود به طب قدیم» در ادامه و با اشاره به کتاب‌های تالیفی خود و الگوهای قرآنی در تغذیه به خطبه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا و بعد از خستگی از خطبه‌خوانی فرمودند: من در شگفتم که چرا این ملت حقایق را نمی‌فهمند، هیچ علتی ندارد مگر این که شکم‌های این‌ها مملو از لقمه‌های حرام باشد.

مولف کتاب «رازهای کامیابی در زندگی زناشویی» ادامه داد: در سوره شعرا آیه هفت خداوند می‌فرماید چرا به زمین نگاه نمی‌کنید ما گیاهان را زوج آفریدیم، موید این است که بهترین تغذیه در نزد خداوند توجه به گیاه در تغذیه است.

این محقق طب قرآنی افزود: هدف ما نیز از نوشتن این کتاب این است که انسان به کرامت انسانی، تفکر الهی و غذاهای قرآنی روی بیاورد و بیش از طیبات را نخورد.

دارنده دو دیپلم افتخار از جامعه مبتکرین و مخترعین با اشاره به کتاب «راز‌های کامیابی» گفت: این کتاب برای بهبود زندگی زناشویی و با تاسی از قرآن تالیف شده است.

مخترع درمان نازایی با رژیم غذایی، با اشاره به موضوع کتاب گفت: در این کتاب ابتدا زن و مرد مورد تعریف قرار گرفته و در ادامه ذکر شده است که زن بعد از خداوند متعال و تاریکی شب،مایه آرامش است و خداوند رحیمیت خود را نیز در وجود زن قرار داده است.

بنا به گفته مولف، مسایل مربوط به بلوغ در میان دختران و پسران، مسایل خواستگاری و ازدواج از دیگر مباحث این کتاب است که با فرمول و روش قرآنی استخراج شده و مکتوب شده است.

بهداشت، سلامت جنسی و بیماری‌های مقاربتی در کنار ناهنجاری جنسی و آسیب‌شناسی روابط زناشویی و تاثیر روانی رنگ‌ها در زندگی زناشویی و بارداری، زایمان و تولد فرزند از دیگر مباحث مورد بحث در این کتاب است که در آنها به روش قرآنی توصیه‌هایی با زوجین شده است.

کتاب«راز کامیابی در زندگی زناشویی» امسال از سوی انتشارات ندای سینا و موسسه پژوهش طب قرآنی و مائده طلایی در 616 صفحه به قیمت 25 هزار تومان به چاپ رسیده است .

«روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام»

«روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام»

چاپ چهارم کتاب «روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام (با تاکید بر دوره نوجوانی و جوانی)» تالیف محسن حاجی بابائیان امیری از سوی انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.

باتوجه به اینکه انسان موجودی تربیت پذیر است و بر اساس آموزش و عاداتی که با آن سر و کار دارد؛ شخصیتش شکل می گیرد و خداوند او را با هدف خاصی یعنی مقام خلیفه اللهی آفریده است، لازمه رسیدن به چنین مرتبه ای ایجاد زمینه ای است که آدمی تحت تربیت قرار گیرد و سجایای اخلاقی او به فعلیت درآید.

اخلاق در سعادت و زندگی دنیوی و اخروی، فردی و اجتماعی انسان ها تأثیر فراوان دارد و به این دلیل تربیت های اخلاقی باید در رأس برنامه های تربیتی باشد. تربیت اخلاقی به گفته عالمان علم اخلاق اقدامی در جهت ایجاد صفات اخلاقی مطلوب و دور کردن فرد از صفات و رفتارهای ضد اخلاقی است.

کتاب حاضر مجموعه ای مشتمل بر مباحث اخلاقی و تربیتی است که غالب مضامین آن برگرفته از منبع وحی و کلام و سیره معصومین می باشد که در دو بخش به نگارش در آمده تا علاقمندان به موضوع اخلاق به خصوص اخلاق اسلامی برای شکوفایی فطری و ذاتی اخلاقی خود از آن استفاده کنند.

یکی از ویژگی های کتاب این است که موضوعات بحث شده در آن برای نوجوانان و جوانان بسیار مفید می باشد. با توجه به حساسیتی که این دوره از زندگی انسان ها دارد نویسنده کتاب سعی کرده مباحثی را مطرح کند که به این قشر از جامعه نزدیک تر بوده و نقش کاربردی برای آنان داشته باشد.

بخش نخست کتاب تربیت اخلاقی از نگاه پیشینیان و مکاتب مختلف را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و در آن همچنین تربیت اخلاقی در منظر قرآن و روایات و بایدها و نبایدها در اخلاق توضیح داده می شود. در بخش دوم کتاب که شامل شش فصل مجزا است؛ روش های سازنده اخلاق، روش های بازسازی اخلاق، روش های تثبیت اخلاق، روش های کمکی در اخلاق، روش های جهت دهنده اخلاق و روش های بازدارنده در اخلاق مورد واکاوی قرار می گیرد. نویسنده در این فصل سعی کرده به طور کامل روش های مناسب برای دستبابی به اخلاق اسلامی و دینی را برای خوانندگان بازگو کند تا به واسطه آن بتوانند روش های درست تربیتی را برای نوجوانان و جوانان خود انتخاب کنند.

چاپ چهارم کتاب «روش های تربیت اخلاقی کاربردی در اسلام» در 310 صفحه با قیمت 140000 ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.


منابع:
ایبنا
روابط عمومی انتشارات سروش