تبیان، دستیار زندگی
اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید چرا که برخی از همین APP ها و بازی ها می توانند آغشته به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی حاد برای شما شوند!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوگیری از هک شدن تلفن های هوشمند

اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید چرا که برخی از همین APP ها و بازی ها می توانند آغشته به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی حاد برای شما شوند!

تنظیم: گل محمدی - مرکز مشاوره
هک شدن موبایل

پرسش: برای جلوگیری از هک شدن گوشی های هوشمند چه اقداماتی لازم است انجام دهیم؟

باز نکردن لینک های موجود در ایمیل های ناشناس

بهتر است پیام های ناشناس و یا ایمیل های نامطلوبی را که در آن ها، لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع هکرها با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می توانند اسمارت فون و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده اید!

عدم استفاده از بازی ها و اپلیکیشن های موجود در منابع غیر معتبر

اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید چرا که برخی از همین App ها و بازی ها می توانند آغشته به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی حاد  شوند! برای مثال بازی انگری بردز که یک بازی پرطرفدار می باشد در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شد که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می شد حتما مشکلاتی را برای شما همراه داشت !

حفاظت از اطلاعات مکانی و شخصی

اگر علاقه مند به عکاسی با تلفن هوشمند خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما  توسط عکس گرفته شده منتشر شود کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera را غیر فعال کنید! دلیل این امر این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط جی پی اس دریافت کرده و ضمیمه تصویر می کند و همچنین برخی اطلاعاتی همچون نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده است نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می شوند! این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و زمانی که شما تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید افراد مختلف می توانند این اطلاعات را مشاهده کرده و از آنها سو استفاده کنند. اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته اید و آن ها را در هیچ شبکه ای به اشتراک نگذاشتید، قبل از این کار کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف نمایید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید! البته شما میتوانید بدون استفاده از نرم افزار هم این اطلاعات رو از بین ببرید. برای این کار شما باید روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید و در زبانه Details  می توانید این اطلاعات را مشاهده کرده و با استفاد از گزینه Remove Properties and personal Information اطلاعات خود را حذف کنید.

وای فای و بلوتوث خود را خاموش نگه دارید

بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید. چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند! البته اگر شما به هر دلیلی نمی خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید بهتر است از گزینه "عدم نمایش به دیگران" و یا "حالت امن" یا گزینه های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است استفاده کنید. از نرم افزارهای امنیتی استفاده کنید با افزایش روز افزون استفاده از تلفن های هوشمند همواره تعداد ویروس هایی که برای این نوع دستگاه ها و سیستم عامل های موجود رو به افزایش است برای حفظ امنیت گجت خود شما نیاز به یک مسئول امنیتی که همان آنتی ویروس ها هستند دارید. همچنین شما باید توجه داشته باشد که فقط نصب یک آنتی ویروس خوب جلوی ویروس ها را نمیتواند بگیرد و شما باید همواره آنتی ویروس خود را بروز نگه دارید.

دستگاه خود را بروز نگه دارید

هر روزه تعداد زیادی از حفره های امنیتی سیستم عامل های گوشی های هوشمند و اپلیکشین ها شناسایی می شوند و نفوذ گران در صدد استفاده از این نوع حفره ها هستند بهتر است برای حفظ امنیت دستگاه خود همیشه از آخرین نسخه سیستم عامل و اپلیکیشن ها استفاده کنید و آنها را به روز نگه دارید. بروزرسانی های خود را از منابع معتبر و سایت اصلی گجت خود دریافت کنید. توصیه می شود از بسته های بروز رسانی معتبر و شرکتی برای گجت های خود استفاده کنید!

امور بانکی را با تلفن هوشمند توسط مرورگرها انجام ندهید

یکی از مهمترین امری که باید رعایت و اصول آن را در بر بگیرید آن است که هیچ گاه حساب های بانکی خود را توسط نرم افزارهای ناشناس بررسی و یا اقدام به انجام کاری نکنید بلکه از نرم افزار های بانکی مخصوص شعب خود بهره گیری نمایید! همچنین گفتنی است انجام امور بانکی با تلفن هوشمند توسط مرورگر ها یک اشتباه بسیار بزرگ است چرا که اطلاعات حاکی در حافظه ذخیره شده و یا برای شرکت سازنده مرورگر ارسال می شود !


مشاور: هوشیار
منبع: پرسش و پاسخ های عمومی مرکز مشاوره
جهت دریافت مشاوره از بخش مشاوره رایانه اینجا کلیک کنید.