تبیان، دستیار زندگی
بعد از 1236 روز سرخ ها فاتح دربى شدند پرسپولیس 2 - استقلال یك جمعه 12 آبان 1385 هفته هشتم لیگ برتر ورزشگاه آزادى تهران پرسپولیس 2 گل ها: مهرزاد معدنچى (22) و مهرداد اولادى (71) پاس گل: نیكبخت و ساها استقلال یك گل: امیرحسین ص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی پرسپولیس در داربی 61

بعد از 1236 روز سرخ ها فاتح دربى شدند


پرسپولیس 2 - استقلال یك

جمعه 12 آبان 1385

هفته هشتم لیگ برتر

ورزشگاه آزادى تهران

پرسپولیس 2

گل ها: مهرزاد معدنچى (22) و مهرداد اولادى (71)

پاس گل: نیكبخت و ساها

استقلال یك

گل: امیرحسین صادقى (16)

داور: آلفونسو پرس بورول

كمك ها: ویكتوریانو دیاز، خسوس كالیو

اخطار: ابوالفضل حاجى زاده و روبرت ساها (پرسپولیس) علیرضا منصوریان ، محمودفكرى و امیر حسین صادقى(استقلال)

تماشاگر: 90 هزار نفر

بهترین بازیكن میدان: فرزاد آشوبى (پرسپولیس)

پرسپولیس: فرشید كریمى، كریم باقرى، الونگ الونگ، ابوالفضل حاجى زاده، روبرت ساها، شیث رضایى، فرزاد آشوبى، پژمان نورى، حسین بادامكى (داودسیدعباسى 86 ) ، علیرضا واحدى نیكبخت (ابراهیم اسدى 81) ، مهرزاد معدنچى (مهرداد اولادى 68).

سرمربى: مصطفى دنیزلى

استقلال:سیدمهدى رحمتى، محمود فكرى، امیرحسین صادقى، پیروز قربانى، مهدى امیرآبادى، محمد نوازى، (فرزاد مجیدى 71) ، حسین كاظمى، على انصاریان، علیرضا منصوریان (على علیزاده 65) ، محسن یوسفى (اصغر طالب نسب 80 ) و علیرضا اكبرپور

سرمربى: صمد مرفاوى

بالاخره دربى 61 هم به پایان رسید و این بار پایان داستان براى قرمزها خوش بود. بازى سنتى 2 تیم پایتخت كه این بار با تبادل بازیكنان بین 2 تیم حساس تر از سال هاى گذشته شده بود و نسبت به دو ، سه بازى قبلى دو تیم، برنده شرایط بسیار بهترى نسبت به حریف پیدا مى كرد با آرامش آغاز شد و بعد از یا حدود سه سال و 4 ماه و 20 روز 1236 روز با پیروزى پرسپولیس به پایان رسید.

این بار تیم پرسپولیس با سرمربیگرى مصطفى دنیزلى با همان تركیب مورد علاقه وى به میدان رفت و در تیم آبى پوش، صمدمرفاوى با تغییرى عجیب على انصاریان مدافع سابقاً قرمز را در نوك حمله قرار داد و از ابتدا به على منصوریان بازى داد تا با این تغییرات در این میدان مهم نتیجه بگیرد.

البته این بار پرسپولیس نشان داد فوتبالى كه این تیم بازى مى كند و حركات شناور و سریع هافبك هاى این تیم مى تواند برنده این میدان را تعیین كند و تیم دنیزلى انصافاً فوتبال را خوب بلد است.

در حالى كه قرمزها میانه میدان را در اختیار داشتند و حتى موفق شدند دو ، سه موقعیت نصفه و نیمه خلق كنند این تیم آبى پوش بود كه وقتى به كرنر نخست خود رسید نیمى از ورزشگاه را شاد و نیمى دیگر را در حیرت و غم فرو برد. دقیقه 16 بود كه استقلال با كرنر ارسالى محمد نوازى و خروج ناموفق فرشید كریمى به گل دست یافت تا نشان دهد آبى ها تا چه اندازه روى گلزنى از ضربات ایستگاهى دل بسته اند. در صحنه گل اشتباه فاحش كریم باقرى نیز تأثیرگذار بود و ضربه او بود كه توپ را در آستانه دروازه به صادقى رساند و مدافع استقلال دروازه پرسپولیس را گشود. بعد از گل این پرسپولیس بود كه درصدد جبران برآمد و حملات دامنه دارى را روى دروازه حریف ترتیب داد. 6 دقیقه بعد از گل استقلال كرنر به دست آمده براى پرسپولیس با تیزهوشى دو چپ پاى این تیم تبدیل به گل مساوى قرمزها شد.

نیكبخت با پاس كوتاه معدنچى را صاحب موقعیت سانتر كرد و چپ پاى پرسپولیس در حالى كه دروازه بان استقلال از دروازه خارج شده بود با ضربه اى دقیق و فنى سرخپوشان را به گل تساوى رساند. در ادامه دقایق نیمه دوم هر 2 تیم به حملات احساسى و پراكنده خود ادامه دادند كه البته سهم قرمزها بیشتر بود. هر چه بود دو تیم در پایان 45 دقیقه اول به تساوى یك ـ یك رضایت دادند تا نتیجه نبرد تفكرات دو مربى در نیمه دوم مشخص شود.

نیمه دوم بدون هیچ تغییرى از سوى دو تیم آغاز شد. پرسپولیسى ها كه میل به پیروزى در آنها بیشتر دیده مى شد و سیستم روان تر و شناورترى را اتخاذ كرده بودند نسبت به حریف بهتر عمل كردند و با انتقال سریع بازى از دفاع به حمله موقعیت هاى خوبى را خلق كردند كه البته بى دقتى مهاجمان این تیم مانع از گلزنى آنها شد. پرسپولیس در دو ، سه موقعیت، فرصت هاى خوبى را توسط معدنچى و بادامكى از دست داد و استقلال كه دل به ارسال توپ در قلب خط دفاعى حریف و استفاده از ضربات سر و توپ هاى برگشتى بسته بود نتوانست آنچنان كه باید به خواسته اش برسد. در خط دفاعى قرمزها الونگ بازیكن 21 ساله كامرونى در ادامه بازیهاى خوبش، اجازه خودنمایى به سیاوش اكبرپور را نداد و هافبك هاى كنارى استقلال نتوانستند مهاجمان خود را تغذیه كنند. هافبك هاى میانى استقلال هم بیشتر كار دفاعى انجام دادند و در تقسیم توپ و ساختن موقعیت ها ضعیف عمل مى كردند.

در طرف مقابل فرزاد آشوبى و پژمان نورى نبض میانه میدان را در اختیار گرفتند و با حركات نفوذى ساها از چپ موقعیت هاى خوبى روى دروازه استقلال خلق مى كردند.

20 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود كه دنیزلى دست به تغییر در تركیبش زد و مهرداد اولادى جوان را به جاى گلزن تیمش وارد میدان كرد. این بار و برخلاف بازیهاى گذشته پرسپولیس مهاجم با تكنیك قرمزها اولین بارى كه موفق به لمس توپ شد دروازه استقلال را گشود تا از این نظر نیز یك ركورد را خلق كرده باشد.

پاس عالى ساها از نیمه خودى در حالى به اولادى رسید كه مهاجم جوان قرمزها با سرعت از مدافعان جدا شد و دروازه رحمتى كه بى گدار جلو آمده بود را با ضربه اى دقیق باز كرد. با این گل و در فاصله 20 دقیقه تا پایان پیكار حساس دو تیم، استقلال كه نتیجه را از دست رفته مى دید با ایجاد تغییراتى چهره اى تهاجمى تر گرفت و با رویكرد به اوت هاى علیزاده و حركات طالب نسب و همچنین ارسال سانتر توسط مجیدى در صدد جبران برآمد.

این تدابیر استقلال در دو ، سه موقعیت مثمرثمر بود و در یكى از این تهاجمات امیرحسین صادقى نتوانست گل دوم و تساوى تیمش را به ثمر رساند.

ضربه صادقى با شجاعت كریمى دفع شد تا مدافع استقلالى ها موفق به گلزنى نشود.

در طرف مقابل دنیزلى با میدان دادن به اسدى و سیدعباسى در دقایق پایانى سعى در حفظ توپ و میانه میدان داشت ـ كه تا حدودى در این امر موفق بود ـ تا در نهایت برنده دربى 61 تهران پرسپولیس باشد و روى اسكوربورد نتیجه 2 ـ یك به نفع پرسپولیس ثبت شود.

گزارش های تصویری اختصاصی تبیان از این بازی را تا چند ساعت آینده روی سایت دریافت خواهید کرد .

بازیکنان استقلال و پرسپولیس در ضیافت

چه کسی استقلال و پرسپولیس را بخشید