تبیان، دستیار زندگی
مدرسه طبیعت، کاوی کنج در مشهد افتتاح شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح اولین مدرسه طبیعت کشور در مشهد

افتتاح اولین مدرسه طبیعت کشور در مشهد

مدیر مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» در مشهد از افتتاح این مدرسه برای اولین بار در کشور خبر داد.

محمد قائن‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهارکرد: انسان از زمان اولیه تا چند دهه پیش مزرعه یا محیط ‌طبیعی در اختیار داشته و می‌توانسته با عناصر طبیعی ارتباط داشته باشد اما در دنیای امروز این فرصت از کودکان گرفته شده است.

وی افزود: نبود فرصت ارتباط با عناصر طبیعی می‌تواند اثر منفی بر رشد شناختی، هیجانی، عاطفی و ارزشی کودک داشته باشد هم چنین می‌تواند در شکل‌گیری علایق ارتباطی با محیط طبیعی نیز اثر منفی در محیط ‌زیست بگذارد.

مدیر مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» با اشاره به اینکه در چرخه زندگی امروز طبیعت جایی است که فاصله میان شهرها را پر می‌کند، ادامه داد: اولین مدرسه طبیعت ایران در مشهد با حمایت مرکز رشد فناوری کشاورزی خراسان‌رضوی واقع در حاشیه بولوار کلانتری، حدفاصل میدان تلویزیون و میدان جهاد شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: این مدرسه طبیعت از بخش‌های رشد گیاهان خود رو و وحشی، ‌بوم مزرعه و فضای کارگاهی سرپوشیده برای شرایط آب ‌و هوایی نامناسب تشکیل شده است.

قائن‌پناه خاطرنشان کرد: مرکز رشد فناوری کشاورزی استان زمینی را در اختیار بخش خصوصی برای تشکیل این مدرسه قرار داده و مابقی آماده‌سازی‌ها توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

مدیر مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» با بیان اینکه اصالت مدرسه طبیعت تسهیل ارتباط کودک با طبیعت است، ‌اضافه کرد: ورودی مدرسه طبیعت کودکان تنهای آپارتمان‌ نشین دور از طبیعت و خروجی آن باشگاه‌های طبیعت محور کودکان است.

وی اظهار کرد: علاوه بر اقدامات آموزشی در این مدرسه کودکان با سفرهای میان شهری با اکوتوریسم شهری ارتباط برقرار می‌کنند.

قائن‌پناه با اشاره به اینکه این مدرسه برای گروه سنی پنج تا 11 سال در نظر گرفته شده است، افزود: این مدرسه ظرفیت 50 کودک را به طور همزمان داشته و به دلیل اینکه دارای حمایت مالی از طرف دولت نیست هزینه‌های خود را از طریق ورودی کودکان تامین می‌کند.

مدیر مدرسه طبیعت «کاوی‌کنج» به تفاهم‌نامه سازمان محیط‌زیست و آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: برای شکل‌گیری مدارس جامع محیط‌زیست باید مدارس معمولی موجود در شهر دوستدار محیط‌زیست شوند.

تجمیع: زهرا انصاری

منبع: ایسنا