تبیان، دستیار زندگی
این جهان، كشتزار جهان آخرت است و اعمال انسان مانند دانه‏اى است كه در دل زمین پنهان و كاشته مى‏شود،
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان

خدا مهربان است

این جهان، كشتزار جهان آخرت است و اعمال انسان مانند دانه‏اى است كه در دل زمین پنهان و كاشته مى‏شود، سپس رشد مى‏كند و به ما بازمى‏گردد. در روز قیامت گناهكاران و نیكوكاران، اعمال خود را حاضر مى‏بینند. نیكوكاران از دیدن اعمال خود خوشحال مى‏شوند. اما بدكاران چنان از دیدن اعمالشان وحشت مى‏كنند كه آرزو مى‏كنند با این اعمال فاصله‏اى بسیار دور داشته باشند. در قرآن مى‏خوانیم:

روزى كه هر كس آن‏چه كار نیك انجام داده و آن‏چه كار بد انجام داده حاضر مى‏بیند و آرزو مى‏كند كاش میان او و اعمالِ بدش، فاصله بسیار دورى بود. و خداوند شما را از خودش مى‏ترساند و خدا به بندگانش مهربان است.

آیه‌ی 30

خدا كافران را دوست ندارد

گروهى نزد پیامبر اكرم(ص) دَم از دوستى و محبت به خدا و رسول مى‏زدند، در حالى كه در اعمالشان، اثرى از این دوستى و محبت دیده نمى‏شد. مسیحیان نجران هم به پیامبر اكرم(ص) مى‏گفتند: ما اگر به مسیح(ع) فوق‏العاده احترام مى‏گذاریم به خاطر محبتى است كه به خدا داریم. خداوند یگانه مى‏فرماید:

بگو: اگر خدا را دوست دارید از من پیروى كنید تا خدا شما را دوست بدارد و گناهانتان را ببخشد. و خدا آمرزنده‌ی مهربان است. بگو از خدا و پیامبر اطاعت كنید. پس اگر سرپیچى كردند، خداوند كافران را دوست ندارد.

آیات 31 و 32

فرزانه زنبقی
نشر لک لک


آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان
سوره ی آل عمران


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.