تبیان، دستیار زندگی
سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است و کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سئو دنیایی برای جستجو


سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است و کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی هستند.

سئو دنیایی برای جستجو

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رؤیت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند و آن را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو به روز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

سئو تنها درباره ی “موتور”‌ ها نیست؛ بلکه در مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

موتور های جستجو باهوش هستند اما هنوز نیازمند کمک اند. موتور های اصلی همیشه در حال ارتقاء تکنولوژی برای کشف بیشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند. به هر حال، همیشه یک محدودیت برای نتایج موتور های جستجو وجود دارد. همانطور که SEO (بهینه سازی وب) می تواند برای سایت های مختلف بازدیدکننده های زیادی را فراهم کند در مقابل با یک حرکت اشتباه می تواند سایت را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسایی را به حداقل برساند.

سئو همچنین در ارتقاء رتبه ی سایت تأثیر بسزایی دارد، بنابراین محتوای سایت می تواند در اولویت های بهتری برای کشف شدن قرار بگیرند. اینترنت در حال پیشروی به سوی رقابتی شدن است پس داشتن یک درک صحیح از سئو و روش های ارتقا آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

زمانی برای جستجوی مطلبی می بایست به همه سایت‌ها با کلمات و واژه‌های بی معنی سر می‌زدید؛ در حال حاضر آن روزهای ایالت‌های غربی در بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، با خنده و تعجب یاد آوری می‌شود. وب سایت‌ها هرگز از زیبایی برخوردار نبوده و اغلب پر از ویروس‌ها و مطالب کهنه و بی‌ارزش بودند و همیشه پنجره‌هایی که در هر لحظه روی صفحه قابل نمایش هستند (pop up ) در بالای آنها ظاهر می‌شد.

اینترنت در حال پیشروی به سوی رقابتی شدن است پس داشتن یک درک صحیح از سئو و روش های ارتقا آن از اهمیت فراوانی برخوردار است

به همین دلیل بود که گوگل از روش قبلی خود دست کشید تا روش جدیدی را در اختیار افراد به منظور دسترسی به آنچه که می‌خواهند و در جستجوی آن هستند قرار دهد. مهندسان این شرکت می‌دانستند که مردم دوست ندارند به وب سایت‌های غیر مرتبط دست یابند. آنها به دنبال مطالب غنی و معتبری هستند که آنها را هیجان زده سازد و دنیای آنها را گسترش دهد.

اگرچه بسیاری از آنها در چند سال گذشته موفق بوده اند، آخرین به روز رسانی گوگل، پاندا 4.0، به شکلی بی سر و صدا به آنها ضربه زد. وقتی که دیگر روش‌های قدیمی برای ایجاد انفجار در لغات کلیدی وب سایت‌ها عمل نمی‌کند، کسب و کارهایی که با این تغییرات وفق یافته و خود را سازگار نمودند؛ به حیات خود ادامه دادند.

سئو دنیایی برای جستجو

سئو جدید

ممکن است این موضوع از دیدگاه روابط عمومی کمی خسته کننده باشد اما گوگل در حال جمع آوری گروهی از نویسندگان قدرتمند و قهرمانان واقعی دنیای آنلاین جدید است. بیشتر از هر زمان دیگری، تمرکز بر روی آن چیزهایی است که جالب، خنده دار، عجیب و غریب، وحشتناک و یا نشاط بخش باشند؛ به جای اینکه به ارائه گروهی از کلمات مطلق بپردازند که هیچ ارتباطی با کسب و کار یا برند ندارد.

همیشه باید آنچه را که درباره کار و محصول واقعا جالب است بیابید و از خود بپرسید که آیا واقعا نو و جدید است و یا به دردنخور. اگر این کار صورت نگیرد، به زودی با انتشار مطلب مطبوعاتی با عدم استقبال و شکست آنچه منتشر شده، به حقیقت دست خواهید یافت. این همان نحوه بهبود بخشی پاندا 4.0 به روابط عمومی آنلاین است.

تعامل محتوا شاید به طور بسیار جدی‌تر توسط موتورهای جستجو انجام شود، سئو هنوز دست در دست روابط عمومی به خوبی کار می‌کند. می‌توان همه محتواهای خوب را بر روی وب سایت قرار داد اما چگونه به موتورهای جستجو برای بیرون کشیدن وب سایت مورد نظر از میان 9 میلیون وب سایتی که دارای محتوای تعاملی و جذاب هستند، دسترسی داشته باشید؟ این مهم با تکنیک‌های سئو امکان پذیر است.

پاندا 4.0، آخرین ورژن الگوریتم پاندا گوگل است که تغییرات وسیعی در نتایج گوگل در زبان انگلیسی و فارسی بوجود آورده است و با وجود مطالب ضد و نقیضی که درباره این تغییرات نوشته شد در نهایت مشخص گردید دلیل اصلی آن نسخه جدید الگوریتم گوگل پاندا است که تمرکز آن بر روی تولید محتوای مناسب توسط کاربران است و به محتوای بی کیفیت و کپی شده از سایت های مختلف حساس است.

فرآوری: لیلا شهبازی

بخش ارتباطات تبیان


منابع : همشهری آنلاین/ سایت سئوکار

مطالب مرتبط:

جدیدترین نرم افزار گوگل