تبیان، دستیار زندگی
نکته ای که در عکاسی از کودکان اهمیت دارد این است که شخصی باید با آنها بازی کند و حرف بزند و شخص دیگری شروع به عکاسی کند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزندتان را به یک مدل زیبا تبدیل کنید


نکته ای که در عکاسی از کودکان اهمیت دارد این است که شخصی باید با آنها بازی کند و حرف بزند و شخص دیگری شروع به عکاسی کند، کودکان مثل بزرگسالان نیستند که یک جا بنشینند و بگویند سیب تا عکسشان گرفته شود.

کودک

فرزندان میوه های دل ما هستند، همان هایی که به محض ورودشان به زندگی، آب و رنگی تازه به دل ما می دهند، اصلا دنیای ما را چنان شور می دهند که دائم از خود می پرسیم تا قبل از این چه می کردیم؟

آنقدر فرزندانمان را دوست داریم که دلمان می خواهد لحظه لحظه زندگیشان را ثبت کنیم و هر زمان که به سراغ آلبوم ها می رویم ، ذره ذره روزهای بزرگ شدنشان را از نظر بگذرانیم.

تا دیروز که دوربین های عکاسی قدیمی بود و خراب شدن فیلم و هزینه های زیاد چاپ آنها و همان چند تایی هم که به روی کاغذ عکاسی می آمد، خوب و بد داشت و البته غنیمت!

اما امروزه کیست که تلفن همراهش دوربین نداشته باشد و هم زمان از دوربین دیجیتال و حرفه ای هم استفاده نکند، آنقدر تعداد عکس هایی که از فرزندانمان می گیرم زیاد است که اصلا صرف نمی کند که آنها را چاپ کرده و در آلبوم بگذاریم، اکثرا به صورت فایل در کامپیوتر های شخصیمان و یا در حافظه تلفن های همراهمان ذخیره و نگهداری می کنیم.

خیلی ها دوست دارند که برای داشتن عکس های جالب، فرزندشان را به آتلیه ببرند،پس بهتر است آتلیه ای انتخاب کنید که دکور های مختلف داشته باشد، مثل دکور کشتی، دریا و جنگل و ...و یا لباس های جالب مختلف برای فرزندان، مثل لباس سیندرلا ، لباس زنبور و پینه دوز و یا لباس شخصیت های مختلف کارتون های کودکانه.

اما اگر خودتان می خواهید عکس زیبا و ماندگار از کودکانتان بگیرید و آنها را به مدل تبدیل کنید، بهتر است کمی خلاقانه فکر کنید و از وسایل درون خانه استفاده کنید، مثلا اگر سبد بزرگ و یا جعبه و صندوق دارید، با کمی گل و یا برگ درخت و یا سیب می توانید آنها را تزیین کنید.

نکته ای که در عکاسی از کودکان اهمیت دارد این است که شخصی باید با آنها بازی کند و حرف بزند و شخص دیگری شروع به عکاسی کند، کودکان مثل بزرگسالان نیستند که یک جا بنشینند و بگویند سیب تا عکسشان گرفته شود و تازه، این عکس اصلا جالب نمی شود، عکسی جالب است که شکار لحظه ها باشد.

در این مقاله می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه از بین هزاران عکسی که از فرزندانمان می گیریم، آنها را شبیه به مدل های بچه های خوش پوش و زیبا کنیم و به زبان دیگر چگونه از آنها مدل های زیبا بسازیم.

غنچه های زیر یکسال

برای عکس گرفتن از این کوچولوها ، بهتر است چند عکس به صورت عریان (البته با پوشک! ) و در حالت های مختلف از آنها برداشته شود و در عکس های بعدی با یک پاپیون و یک کلاه ، عکس با حوله به همراه عروسک های پشمالو هم جالب است. می توانید از آنها بخواهید که سینه خیز و یا چهار دست و پا به سمت شما بیایند و در همان حالت عکس بگیرید.

هرگز از آنها نخواهید که مانند بزرگسالان و مدل های ماهواره ای، ژست های بزرگتر از سنشان بگیرند، شیرینی کودک به ژست های کودکانه و خنده دار اوست

کوچولوهای دو ساله

جالب ترین کار برای آنها این است که شخصی با او شروع به بازی کند و فرد دیگری از او عکاسی کند، مثلا توپ را برایش پرتاب کنید و عکاس هم از کودک در هنگام گرفتن توپ هنگامی که هیجان زده و نیم خیز است عکس برداری کند.

و یا کلاه های مختلف و عینک آفتابی را بر سرش بگذارید و از او در حین برداشتن آنها ، عکس بگیرید.

کودکان زیر شش سال

البته هر کودکی لباس های زیبا دارد ولی هیچکدام آنها را تبدیل به مدل نمی کند، برای این که کودکتان را در این سن به مدل تبدیل کنید، بهتر است که لباس هایی بزرگتر از سنش به او بپوشانید، مثلا دخترتان کفش پاشنه بلند مادرش را به پا کند و یا پسرتان پلیور و کروات پدر را بپوشد و عکس بیندازد. گذاشتن یک عینک طبی بزرگ و دادن کتاب و کیف بزرگ هم به دست فرزندتان او را جذاب تر می کند.

یک نکته مهم

1- هرگز کودکانتان را برای عکس گرفتن مثل خانم های سن دار آرایش نکنید، ممکن است در نظر شما زیباتر شوند، اما معصومیت کودکانه و زیبایی خدادادیشان را از دست می دهند، کودکان همه زیبا هستند و نیازی به زیبایی مصنوعی ندارند.

2- هرگز از انها نخواهید که مانند بزرگسالان و مدل های ماهواره ای، ژست های بزرگتر از سنشان بگیرند، شیرینی کودک به ژست های کودکانه و خنده دار اوست، این که دختر پنج ساله تان مثل یک خانم سی ساله بنشیند و پاهایش را روی هم انداخته و به دوردست خیره شود جالب تر است و یا هنگامی که از ته دل می خندد و بالا می پرد؟

 زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.