تبیان، دستیار زندگی
«اخنس بن شریق» مردى خوش قیافه و خوش بیان بود. او ادعاى اسلام داشت و خود را دوست پیامبر اكرم(ص) معرفى مى‏كرد و هر گاه نزد پیامبر(ص) مى‏رفت با او از ایمان خود مى‏گفت و قسم مى‏خورد كه پیامبر(ص) را بسیار دوست دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آشنایی با قرآن کریم

منافقان، سرسخت‏ترین دشمنان

«اخنس بن شریق» مردى خوش قیافه و خوش بیان بود. او ادعاى اسلام داشت و خود را دوست پیامبر اكرم(ص) معرفى مى‏كرد و هر گاه نزد پیامبر(ص) مى‏رفت با او از ایمان خود مى‏گفت و قسم مى‏خورد كه پیامبر(ص) را بسیار دوست دارد. پیغمبر اكرم(ص) نیز او را مورد لطف خود قرار مى‏داد. اما «اخنس» مرد منافقى بود. زمانى بین او و طایفه‌ی ثقیف، دشمنى پیش آمد. او بر آنان شبیخون زد. چهارپایانشان را كشت و زراعتشان رابه آتش كشید. در همان حال، از كنار كشتزار مسلمانان گذشت و آن‏جا را نیز آتش زد و چهارپایان مسلمانان را از بین برد و نفاق درونى خود را نشان داد.

خداوند در قرآن، چهره‌ی ریاكارانه‌ی منافقان را آشكار مى‏كند و مى‏فرماید:

و از میان مردم، كسى هست كه گفتار او در زندگى دنیا تو را متعجب مى‏كند و خدا را بر آن‏چه در دل دارد گواه مى‏گیرد و او، سرسخت‏ترین دشمن است و هنگامى كه برمى‏گردد، كوشش مى‏كند در زمین فساد كند و كشتزاران و نسل را نابود مى‏سازد و خداوند، فسار را دوست ندارد. و هنگامى كه به او گفته مى‏شود كه از خدا بترس، غرور، او را به گناهكارى مى‏كشاند. پس دوزخ براى او بس است و چه جایگاه بدى است.

آیات 204 الى 206

فرزانه زنبقی
نشر لک لک


آشنایی با قرآن کریم برای نوجوانان
جزء دوم قرآن، آیات 142 الی 252 سوره ی بقره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.