تبیان، دستیار زندگی
کست تحقیر آمیز جوانان ایران مقابل کره شمالی شکست عجیب و باورنکردنی تیم فوتبال جوانان مقابل کره شمالی صعود این تیم به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در هند را در پرده ابهام قرار داد. تیم جوانان کشورمان که پس از پیروزی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا - هند

شکست تحقیر آمیز جوانان ایران مقابل کره شمالی


شکست عجیب و باورنکردنی تیم فوتبال جوانان مقابل کره شمالی صعود این تیم به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در هند را در پرده ابهام قرار داد.

تیم جوانان کشورمان که پس از پیروزی 3-1 در دیدار اول خود مقابل تاجیکستان موجی از امیدواری برای کسب نتایج خوب دررقابتهای جوانان آسیا را ایجاد کرده بود ، با شکست سنگین و ناباورانه مقابل کره شمالی فوتبال ایران را در بهت و حیرت فرو برد.

کمتر کسی پیش بینی چنین نتیجه ای( 5 برصفر) مقابل تیم نه چندان مطرح کره شمالی را داشت و به نظرمی رسد تیم جوانان دراین دیداراسیراشکالات ونقاط ضعفی شده است که در طول اردوها و دیدارهای تدارکاتی کمتر به آنها توجه شد و مشخص نیست آیا "اولیویرا" سرمربی برزیلی تیم جوانان پاسخی برای این ناکامی بزرگ دارد یا نه؟

تیم جوانان با صرف هزینه هایی گزاف و برگزاری چندین مرحله اردوی داخلی و برپایی اردوهای بلند مدت در چین و امارات خود را مهیای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا کرد وبا وجود اینکه دردیدارهای تدارکاتی نیز نتایج ضعیفی داشت ولی هرگز توجهی به وضعیت ناآماده تیم جوانان نشد تا درمسابقات رسمی فوتبال ایران متحمل شکستی فضاحت بار شود.

درخصوص شرایط فنی تیم جوانان و میزان آمادگی این تیم برای حضور درمسابقات قهرمانی جوانان آسیا بی تردید نکات بسیاری وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت ولی به نظر می رسد حضور بازیکنان تیم فوتبال جوانان در اردوهای بلند مدت یکی از مهمترین دلایل ناکامی این تیم مقابل کره شمالی باشد.

تیم جوانان اردوهای طولانی را برای حضور در مسابقات هند پشت سرگذاشت بدون در نظر گرفتن اینکه اردوهای طولانی برای بازیکنان عاطفی ایران معمولا با تاثیرات معکوس همراه است .

تیم جوانان پس از اردوی یک هفته ای چین ، بلافاصله راهی امارات شد و اردوی 10 روزه ای را در این کشور برگزار کرد و با فاصله ای کوتاه و یک هفته پیش از آغاز مسابقات به هند اعزام شد که توجیه منطقی برای این تصمیم وجود نداشت.

بهرحال تیم جوانان کشورمان با وجود این شکست خردکننده و تحقیرآمیز، هنوز شانس صعود دارد ولی راهی سخت و دشوار را پیش رو دارد و تنها با پیروزی مقابل ژاپن امیدهایش برای صعود همچنان باقی خواهد ماند . دیداری که پیروزی در آن هرچند دشوار است ولی غیرممکن نیست و جوانان کشورمان می توانند با شوک شکست مقابل کره شمالی ، با کسب نتیجه ای قابل قبول مقابل ژاپن ناکامی خود را جبران کنند. البته در صورت پیروزی ملی پوشان کشورمان مقابل ژاپن باید نتیجه تیم های کره شمالی و تاجیکستان هم مشخص شود. در این صورت کار به تفاضل گل کشیده خواهد شد.

تیم جوانان کشورمان در حالی با چنین مشکلی مواجه شده و صعودش در پرده ابهام قراردارد که کمتر از دو ماه پیش تیم ملی نوجوانان نیز با همین شرایط از راهیابی به مسابقات جام جهانی بازماند و از دور مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا حذف شد.

جوانان ایران با پیروزی شروع کرد