تبیان، دستیار زندگی
در روزهای آلوده هوا نیز بهتر است لبنیات ماست و شیر بیشتر مصرف شود. همچنین نان های سبوس دار مانند سنگک و جو یا آجیل مفید است چون جذب مواد سمی را کم می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه طب سنتی برای روزهای آلوده


در روزهای آلوده هوا نیز بهتر است لبنیات ماست و شیر بیشتر مصرف شود. همچنین نان‌های سبوس‌دار مانند سنگک و جو یا آجیل مفید است چون جذب مواد سمی را کم می کنند.

هوای آلوده

یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف میوه و سبزیجات تازه به همراه لبنیات برای دفع سموم و مواد زائد از بدن و مصرف نان سنگک و جو، دمنوش آویشن و گل‌گاوزبان در روزهای آلوده توصیه می‌شوند.

علی حسینی توصیه های طب سنتی در روزهای آلوده هوا را مصرف خوراکی و نوشیدنی هایی دانست که خاصیت خنثی‌کنندگی و آنتی اکسیدانی دارند.

وی افزود: به همین دلیل مصرف سبزیجات تازه مانند اسفناج، کلم، کاهو، کرفس، گوجه‌فرنگی، جوانه گندم، سیر، پیاز، تره، شوید، جعفری و میوه هایی مانند لیموشیرین، نارنگی، پرتقال، انار، انبه، سیب، طالبی و کیوی توصیه می شوند.

حسینی گفت: در روزهای آلوده هوا نیز بهتر است لبنیات؛ ماست و شیر بیشتر مصرف شود. همچنین نان‌های سبوس‌دار مانند سنگک و جو یا آجیل مفید است چون جذب مواد سمی را کم می کنند.

مصرف انجیر، شربت خاکشیر، آب زرشک و انار نیز با خاصیت ضد یبوست در دفع

مواد سمی کمک می کنند

این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش‌ها نیز به دفع مواد سمی و مضر کمک می کنند دمنوش آویشن که از بروز مشکلات تنفسی جلوگیری می کند و دمنوش گل گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز آرامش‌بخش بوده و از بروز گرفتگی عروق قلب و سکته پیشگیری می کند.

وی افزود: مصرف انجیر، شربت خاکشیر، آب زرشک و انار نیز با خاصیت ضد یبوست در دفع مواد سمی کمک می کنند.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: فارس

مطالب مرتبط:

مبارزه با آلودگی هوا به روش طب سنتی

رفع خشکی و خارش پوست با طب سنتی

درمان بیماری های تنفسی با طب سنتی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.