تبیان، دستیار زندگی
نماینده اداره بهداشت استان تهران به دلیل اسیدی شدن وضعیت هوا، پیشنهاد تعطیلی مدارس و مهدهای کودک را داد، اما آموزش و پرورش با این تعطیلی مخالفت کرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدارس در هوای آلوده تعطیل نشد

نماینده اداره بهداشت استان تهران به‌دلیل اسیدی شدن وضعیت هوا، پیشنهاد تعطیلی مدارس و مهدهای کودک را داد، اما آموزش و پرورش با این تعطیلی مخالفت کرد.

متهم ردیف اول آلودگی هوا

روز گذشته كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران در استانداری تهران‌ به‌دلیل افزایش آلودگی هوای پایتخت تشكیل شد. در این جلسه سازمان هواشناسی اعلام كرد كه روز چهارشنبه آلودگی كاهش یافته و روز پنجشنبه وضعیت كمی بدتر می‌شود اما جمعه وضع هوا بهتر است.

در این جلسه نماینده محیط‌زیست با اشاره به اینكه هم‌اكنون وضعیت پارك رازی و شهرك قائم به عدد اضطرار نزدیك است، تأكید كرد احتمال دارد وضعیت آلودگی هوا در روز چهارشنبه به مرحله اضطرار برسد.بعد از این اظهارات نماینده وزارت بهداشت با بیان اینكه تركیب اكسید نیتروژن در این آمارها بالای100 بوده، گفت: این عدد یعنی اینكه هوا اسیدی می‌شود و از نظر سلامت بسیار مهم است. لطفا آقایان به تركیبات توجه كنند. پیشنهاد من این است كه مدارس ابتدایی و مهدهای كودك تهران را در این دو روز تعطیل كنید.

اما نماینده آموزش و پرورش با بیان اینكه اكنون فصل امتحانات است با این پیشنهاد مخالفت كرد. معاون هم با تأكید بر اینكه اگر وزارت بهداشت قطعا نامه‌ای ارسال كند و بگوید سلامت مردم در خطر است تصمیم‌گیری می‌كنیم، گفت: ‌البته این را هم باید بگویم كه دولت موافق اینگونه تعطیلی‌ها نیست. به این ترتیب مدارس پایتخت در روزی كه به مرحله اضطرار نزدیك بود تعطیل نشد.

هر ساله با فرارسیدن فصل زمستان و افزایش وارونگی هوا بحث تعطیلی مطرح می‌شود كه البته موافقان و مخالفانی دارد. ‌سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این‌باره گفته: با توجه به تصمیم كمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران، فعالیت‌های ورزشی در مدارس شهر تهران برای 2روز ممنوع است.

آلودگی هوا

به‌گفته مسعود ثقفی با توجه به تصمیم كمیته اضطرار آلودگی هوای شهر تهران، تنها فعالیت‌های بدنی در مدارس شهر تهران طی امروز و فردا انجام نمی‌شود و به این ترتیب زنگ ورزش تعطیل نیست. دانش‌آموزان در زنگ ورزش به جای فعالیت‌های بدنی، در كلاس درس حضور خواهند داشت و محتوای آموزشی به آنها ارائه می‌شود.وی به خانواده‌هایی كه فرزندان خود را به مهد كودك می‌سپارند، توصیه كرد كه ترجیحاً در این دو روز، فرزند خود را به مهد كودك نبرند.

همزمان رئیس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام كرد مدارس تهران درصورت تشدید آلودگی هوا تعطیل خواهد شد. دكتر خسرو صادق نیت با اشاره به تشكیل جلسه كمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران گفت: براساس بحث و بررسی انجام شده در جلسه كمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای استان تهران و نظر به نتایج بررسی میزان آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر و پیشنهادهای ارائه شده برای روزهای آتی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كلیه مصوبات این كمیته را مورد تأیید قرار می‌دهد. البته تعطیلی مدارس به‌عنوان یكی از راهكارهای لازم درصورت تشدید آلودگی هوا مدنظر قرار خواهد گرفت.


مرکز یادگیری سایت تبیان

همشهری آنلاین