تبیان، دستیار زندگی
سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر اظهار داشت: پژوهش محور بودن لازمه موفقیت معلمان است. محمود مهرمحمدی در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر که معاون استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز حضور داشتند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش محور بودن لازمه موفقیت معلمان است

پژوهش محور بودن لازمه موفقیت معلمان است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر اظهار داشت: پژوهش محور بودن لازمه موفقیت معلمان است.

محمود مهرمحمدی در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر که معاون استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز حضور داشتند، اظهار داشت: پیشینه دانشگاه فرهنگیان فاقد کارکرد پژوهشی است که باید در این مسیر طولانی گام های موثرتری برداریم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: امروز با فقدان عنصر پژوهش در دانشگاه فرهنگیان مواجه شده‌ایم که برای دگرگونی این شرایط و آوردن پژوهش به متن دانشگاه، نیازمند اراده قوی هستیم.

وی یادآور شد: امروز آموزش عالی کشور در زمینه تربیت استادان متخصص تربیت معلم عقیم است و در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

مهر محمدی افزود: از شروط ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور این است که اساتید یک رساله آموزشی در حوزه تخصصی خود تهیه کنند.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده کشور باید پژوهش محور باشند تا بتوانند در زمینه‌های گوناگون موفق‌تر ظاهر شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هدف اصلی تربیت معلم، تربیت عناصری دانا، فکور و عامل تولید دانایی است، بیان کرد: نسل جدید معلمان در کشور به منزله کنشگر دانا و فکور شناخته می‌شوند و خود آنها نیز باید باور کنند عنصری داننده هستند و در دستیابی به دانش عاملیت دارند.

مهرمحمدی گفت: معلمان باید پژوهش محور باشند تا بتوانند در حوزه کاری خود تاثیرگذارتر عمل کنند.

منبع: پانا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی