تبیان، دستیار زندگی
سایت تحلیلی اسلیت در گزارش خود از برترین های سینمای جهان در سالی که گذشت، فیلم ترسناک «بابادوک» را به عنوان اولین فیلم، انتخاب کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین‌های سینمای جهان

از هیولای «بابادوک» تا «دختر‌گم‌شده» دیوید فینچر


سایت تحلیلی اسلیت در گزارش خود از برترین‌های سینمای جهان در سالی که گذشت، فیلم ترسناک «بابادوک» را به عنوان اولین فیلم، انتخاب کرده است.

منتقدان سینمایی سایت تحلیلی اسلیت در گزارشی، برترین‌های سینمای جهان در سالی که گذشت را به شرح زیر اعلام کردند:

فیلم ترسناک بابادوک

ـ فیلم ترسناک و حادثه‌ای «بابادوک»

این فیلم 2 و نیم میلیون دلاری محصول کشور استرالیا و اولین تجربه سینمایی «جنیفر کنت»، بازیگر استرالیایی است.

این فیلم از جمله فیلم‌های موفق ژانر وحشت در سال جاری میلادی است که توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند.

به گفته یکی از منتقدان سینمایی سایت اسلیت، از ویژگی‌های شاخص این فیلم این است که هیولای این فیلم برخلاف بسیاری از فیلم‌های ژانر وحشت، بی‌نهایت واقعی به نظر می‌رسد.

«بابادوک» داستان مادر مجردی است که شب‌ها برای فرزندش کتاب «آقای بابادوک» را می‌خواند و ناخواسته باعث می‌شود هیولایی وارد خانه شود و ماجراهای بسیاری در این میان اتفاق می‌افتد.

ـ فیلم سینمایی «پسر بچگی»

«پسر بچگی» داستان پسر بچه شش ساله‌ای به نام «میسون»،‌ به همراه مادر و خواهرش، سامانتا، در تگزاس زندگی می‌کند. پدرش به تازگی آن‌ها را ترک کرده است. فیلم، زندگی مِیسون و خانواده‌اش را در طول 12 سال آینده که طی آن به یک مرد تبدیل می‌شود، دنبال می‌کند.

این فیلم به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» در جشنواره‌های سینمایی زیادی در سطح جهان به نمایش درآمده و تاکنون جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرده است. سایت اسلیت این فیلم را یک فیلم موفق، تأثیرگذار و بسیار هوشمندانه توصیف کرده است.

فیلم سینمایی«آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» نامزد جایزه هفتاد و دومین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی زبان است

ـ فیلم سینمایی «فورس ماژور»

این درام ساخته «روبن اوستلوند» و داستان هجوم بهمن بر یک خانواده سوئدی است. این خانواده که برای اسکی در تعطیلات راهی کوهستان شده‌اند اسیر بهمن می‌شوند.

این فیلم اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد و جایزه هیات داوران را از آن خود کرد، چندی بعد نیز به عنوان نماینده سینمای سوئد راهی رقابت‌های اسکار شد ولی نتوانست به مرحله بعد از این رقابت‌ها (پیش‌ فهرست نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان) راه یابد.

این دومین ساخته اوستلوند است که به عنوان نماینده سینمای سوئد راهی اسکار می‌شود. در سال 2009 نیز این کارگردان با فیلم «غیر ارادی» راهی اسکار شده بود، اما به عنوان نامزد نهایی انتخاب نشد.

ـ فیلم سینمایی «دختر گم‌شده»

«دختر گم‌شده» آخرین ساخته «دیوید فینچر» داستان مردی به نام «نیک دان» است پس از ناپدید شدن همسرش،به عنوان مظنون اصلی پرونده شناخته می شود و در کانون توجه رسانه ها قرار می گیرد. در این این فیلم «بن افلک» و «نیل پاتریک هریس» در کنار هم بازی می‌کنند.

ـ فیلم سینمایی «آیدا»

فیلم سینمایی«آیدا» به کارگردانی «پاول پاولیکوفسکی» نامزد جایزه هفتاد و دومین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم خارجی زبان است. این فیلم سیاه و سفید محصول مشترک انگلستان و لهستان و داستان راهبه‌ای جوان در دهه 60 و دوره اشغال لهستان توسط نازی‌هاست.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز این فیلم را در فهرست برترین سینمای جهان در سال 2014 میلادی در جایگاه چهارم قرار داده بود.

بنا بر این گزارش، امسال نام فیلم «پسربچگی» در گزارش «برترین‌های سینما در سال 2014» در بیشتر منابع خبری به چشم می‌خورد. این فیلم در عرصه جشنواره‌ای نیز یکی از موفق‌ترین‌های سال میلادی جاری بود که توانست بیشتر جوایز را از آن خود کند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


خبرگزاری فارس