تبیان، دستیار زندگی
در حالی که سعید معروف با تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال قرارداد دارد خبر ها حاکی از آن است که باشگاه کازان روسیه در ازای مبلغ یک میلیون یورو خواهان به خدمت گرفتن کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشنهاد وسوسه کننده معروف از روسیه


در حالی که سعید معروف با تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر والیبال قرارداد دارد خبر‌ها حاکی از آن است که باشگاه کازان روسیه در ازای مبلغ یک میلیون یورو خواهان به خدمت گرفتن کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان است.
سعید معروف

با توجه به قیمت حدود 4300 تومانی هر یورو در بازار ارز تهران، معروف با پیشنهادی 4 میلیارد و 300 میلیون تومانی مواجه است؛ پیشنهادی که خیلی از فوتبالیست‌های درجه یک ایران هم آرزوی آن را دارند.

به گزارش فارس، در حال حاضر با این‌که سعید معروف خواهان حضور در باشگاه کازان است، مسئولان و باشگاه شهرداری ارومیه تنها مانع حضور وی در روسیه به حساب می‌آیند. تیم زنیت کازان روسیه که بازیکنان سرشناسی مثل ماکسیم میخائیلوف، نیکلای آپالیکوف و ویلفردو لئون کوبایی را در اختیار دارد و ولادیمیر آلکنو نیز این تیم را هدایت می‌کند خواستار به خدمت گرفتن کاپیتان تیم ملی ایران است.

با این حال شهرداری ارومیه، تیم کنونی معروف هم به نوعی درصدد حفظ این پاسور ارزشمند است. کاپیتان تیم ملی والیبال و شهرداری ارومیه در این‌باره می‌گوید: «این پیشنهاد ویژه به صورت رسمی از طرف باشگاه کازان روسیه مطرح شده است. پیشنهادی که به زعم خیلی از کارشناسان و والیبال‌دوستان در تاریخ والیبال ایران بی‌سابقه بوده و شاید دیگر در طول دوران کوتاه بازیکنی سعید معروف تکرار نشود.» وی افزود: «مهم‌ترین چیزی که در این تصمیم برخی‌ها را به اشتباه وا داشت، بحث‌های مالی مطرح شده در این قرارداد است که به جرات می‌توانم بگویم که مسائل مالی کمترین تاثیر را در اتخاذ این تصمیم داشته است.»

معروف تصریح کرد: «لازم می‌دانم به کسانی که این انتقال را ضربه به والیبال ایران و به ویژه ارومیه می‌دانند اعلام کنم که در صورتی به این باشگاه روسی پاسخ مثبت خواهم داد که از حضور یکی از 3 پاسور تیم‌های ملی فرانسه، صربستان و بلغارستان در تیم محبوبم شهرداری ارومیه اطمینان حاصل کنم تا روند موفقیت باشگاه شهرداری ارومیه دچار خلل نشود. به هر حال با تمام این تفاسیر اگر این انتقال صورت نگیرد لطمه زیادی به بعد حرفه‌ای شخصیت سعید معروف وارد خواهد شد و در این مقطع انتظار می‌رود که شهردار محترم ارومیه که چندین و چند سال در راس والیبال ارومیه فعالیت موفقی داشته است، در هموار شدن این مسیر همکاری لازم را انجام دهد.»

این پیشنهاد چشمگیر تیم والیبال زنیت کازان روسیه برای به خدمت گرفتن سعید معروف در حالی به دست باشگاه شهرداری ارومیه رسیده که این باشگاه به هیچ قیمتی راضی به جدایی پاسور ملی‌پوش خود نیست، البته مدیران شهرداری خود را در جریان انتقال احتمالی بازیکنشان دخیل نمی‌دانند.

مخالفت سازمان لیگ با درخواست معروف

رئیس سازمان لیگ والیبال با اشاره به این‌که سعید معروف با در دست داشتن قرارداد خارجی خواستار این شد که بازیکن آزاد اعلام شود، گفت: «با توجه به این‌که باشگاه شهرداری ارومیه به تمام تعهداتش عمل کرده، با این درخواست معروف مخالفت کردیم.» به گزارش ایسنا، منوچهر پورحسن اظهار کرد: «تمام تیم‌ها موظف هستند 70 درصد قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را تا پایان نیم فصل پرداخت کنند، در غیر این صورت بازیکنان آن تیم به صورت اتوماتیک آزاد هستند. البته بازیکنان باید به ما مراجعه کنند و مستندات خود را ارایه دهند. تاکنون تنها یک بازیکن به ما مراجعه کرده است. سعید معروف یک نامه نوشته که برابر این بند آیین‌نامه بازیکن آزاد اعلام شود.» وی افزود: «ما این موضوع را از باشگاه شهرداری ارومیه استعلام گرفتیم. آن‌ها یک چک 200 میلیون تومانی دست معروف داشتند که قرار بود روز دوشنبه پرداخت شود. در مجموع تیم‌ها تا تاریخ 9 دی ماه وقت دارند تا 70 درصد قرارداد بازیکنان خود را تسویه کنند. از نظر ما باشگاه شهرداری ارومیه به تعهداتش در قبال معروف عمل کرده است؛ بنابراین سعید معروف متعهد به بازی در این باشگاه است و بدون رضایت آن‌ها نمی‌تواند به تیم دیگری برود.»

واکنش روس‌ها به خبر انتقال معروف

پیشنهاد یک میلیون یورویی تیم زنیت کازان روسیه به سعید معروف این روزها در صدر اخبار محافل والیبالی قرار گرفته است. اگرچه کاپیتان تیم ملی والیبال ایران قصد پیوستن به این تیم را دارد اما باشگاه شهرداری ارومیه نیز در شرایط کنونی چراغ سبزی را برای جدایی پاسور خود نشان نداده است. به گزارش مهر، ولادیمیر آلکنو، سرمربی نامدار تیم ملی روسیه و باشگاه زنیت کازان در این‌باره گفت: «ما هنوز با سعید معروف قراردادی امضا نکردیم. وقتی به دنبال یک پاسور بودیم او در لیست خرید ما قرار داشت. ما با تونیوتی قرارداد امضا کردیم ولی مذاکره با معروف ادامه دارد.» این مربی اضافه کرد: «ما هنوز توافقاتی با یکدیگر نداشته‌ایم و معروف هنوز در ایران است بنابراین ما در دیدار فینال کاپ روسیه با کوبزار و تونیوتی به میدان خواهیم رفت.» آلکنو در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: «قطعا او بازیکن با کیفیتی است اما نمی‌دانم چرا رسانه‌های ایرانی نوشتند که ما با این بازیکن قرارداد امضا کردیم.»

بخش ورزشی تبیان